Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Labradorens Skidlära & Dogma


Labradoren

Recommended Posts

  • Replies 59
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

För att fira att hela kön med medlemmar nu är inne, så är det väl dags att bumpa upp Skidforums bästa tråd nånsin :) Labradoren själv glömde visst att göra det förra vintern ...

Grattis Maria Snö att du lyckats med detta. Det är mycket bra och värt att fira. Och jag firar gärna med dig, denna tråd tillhör mina verkliga favoriter och jag upprepar mitt förra inlägg: "Denna tråd tillhör mina verkliga favoriter. Jag tror att jag nästan kan repetera första inlägget mitt i natten om ni väcker mig. Och när jag tränar händer det fortfarande att den dyker upp i mitt huvud (jag funderar och löser ofta problem på mina träningsturer som ni förstått !), Och ett Pers(s)onligt inre leende infinner sig och träningen går som en dans. Tack Labradoren, en äkta hundälskare på bettet men som uppenbarligen även fötts med en räv bakom örat   :rolleyes:"

Link to comment
Share on other sites

Ja, det är helt irrelevant hur fyllig partner man har. Det viktiga är att hon/han har stationära fritidsintressen. Kanske betonggjutning eller bakning. Det måste finnas någon hemma som kan ta emot dina telefonsamtal.

Det är viktigt då du kan behöva hjälp att ta dig hem om du på rullskidor bryter en stav, får muskelkramp eller bara är lite trött och du befinner dig 3 mil hemifrån. Då är det skönt att bli hämtad!

Link to comment
Share on other sites

Ja, det är helt irrelevant hur fyllig partner man har. Det viktiga är att hon/han har stationära fritidsintressen. Kanske betonggjutning eller bakning. Det måste finnas någon hemma som kan ta emot dina telefonsamtal.

Det är viktigt då du kan behöva hjälp att ta dig hem om du på rullskidor bryter en stav, får muskelkramp eller bara är lite trött och du befinner dig 3 mil hemifrån. Då är det skönt att bli hämtad!

Instämmer helt, läs även mitt inlägg om betydelsen av en intresserad svärmor. :)

Link to comment
Share on other sites

Jag vill lägga till en punkt: Muta tidigt dina barn med kexchoklad i spåret. Boka lyxiga fjällstugor med wifi. Se till att skidintresset håller i sig så ökar familjens förståelse och dina egna träningsmöjligheter.

Mina barn behöver bara wi-fi. Resten av det du nämner prickar in (sånär som på ett glas Pinot Noir till kvällen) vad min partner behöver.
Link to comment
Share on other sites

Mina barn behöver bara wi-fi. Resten av det du nämner prickar in (sånär som på ett glas Pinot Noir till kvällen) vad min partner behöver.

Mina barn har aldrig fått godis i spåret, (wifi fanns inte) utan som små satt de i en egentillverkad pulkkälke, Sen när de blivit större var det varm blåbärssoppa som vi intog längs spåret och sen när vi kom hem var det inget fel på aptiten. Ev. godis el glass fick de efter maten. De tävlade på skidor fram till 13 års-åldern, bytte sporter och senare som vuxna  tränar ena sonen löpning och andra sonen cykling, så det var nog inte fel att de fick följa med pappa på olika konditionssporter även om det inte blev skidor. (försökt övertala dem att vi skulle åka vasaloppet tillsammans, men den ena tycker det är för omständigt med skidor och den andra bor i Skåne med dåliga träningsmöjligheter på snö)

ps. på en punkt är sönerna väl förberedda för vasaloppet = blåbärssoppan = både i skidspåret och hemma serverades min hemkokta blåbärssoppa. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...