Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Bergemo Skimaraton


denisanic

Recommended Posts

Du får ju kränga din ena stav, den är ju ny, nån hundralapp lätt.

 

Limma av trugan och handtaget på den trasiga, kan behövas i framtiden också. Stavar och remmar verkar vara din akilleshäl ju ;).

 

/D

Haha nej tänkte spara den som extra stav! lär ju behövas i framtiden! Ja fyfan det e sanslöst.. Börja med att jag knäckte trugan de första jag gjorde när jag debuterade på skidorna sen har de bara jävlats hela vintern! Men det lär vända ! den trasiga staven glömde jag var i borlänge..shit happens. Va nyss ute på ett 15 km pass på golfbana! mycket stakning.. kände mig urstark idag! nu e man 100 % frisk i alla fall!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 114
  • Created
  • Last Reply
Skojar du' date=' sluka den jäveln i två tuggor, hade jag inte bråttom iväg hade jag nog tryckt i mig ett par till, helt klart.

 

Sluttävlat för dig innan ÖS?

 

O hur ska du göra med stavarna nu?[/quote']

Hehe härligt ! Japp nu e de sluttävlat...blir bara träning sen är det dax...Blir en redig kolhydratsladdning innan !!! Va ju nån som skulle sälja sina stavar för 800 kr här på tråden..ska försöka få tag på han annars blir det ett par nya! Lär väl få käka nudlar och gröt resten av månaden!

Den där "någon" som skulle sälja stavarna har nu kontrollmätt dom och det stämde att dom var 151 cm. Hela och fräscha! Åkte på dom från och till under en säsong men fick sedan kontrakt med madshus och då blev dom liggande...

Link to comment
Share on other sites

Det alla undrar är ju om "globen" hade k*d*sdräkt på sig? :)

Och finns det i sådana fall några fotobevis?

 

Ja, angående signaturen vet jag inte vad jag ska säga... :P

HAHA de kan du ge dig på att jag hade! Riktigt skönt att åka i! Men kallt mellan bena! Måste få mina vindkallingar snart annars lär de inte bli några barn för min del!

Link to comment
Share on other sites

HAHA de kan du ge dig på att jag hade! Riktigt skönt att åka i! Men kallt mellan bena! Måste få mina vindkallingar snart annars lär de inte bli några barn för min del!

Ja, det borde ju bli lite lättare att röra sig.

Hur är det med vindskyddet över bröstet? Finns det något vindskydd där eller räcker nummerlappen eller har du rent av underställ med vindskydd.

 

Gunde-boxer får du köpa snarast, fungerar bra de! :)

 

Apropå stavar så är du i varje fall inte ensam om att bryta dessa kingkingking-stavar.

Tydligen hade Öijer, som finns på detta forum, gjort samma sak nu i dagarna.

Link to comment
Share on other sites

HAHA de kan du ge dig på att jag hade! Riktigt skönt att åka i! Men kallt mellan bena! Måste få mina vindkallingar snart annars lär de inte bli några barn för min del!

Ja' date=' det borde ju bli lite lättare att röra sig.

Hur är det med vindskyddet över bröstet? Finns det något vindskydd där eller räcker nummerlappen eller har du rent av underställ med vindskydd.

 

Gunde-boxer får du köpa snarast, fungerar bra de! :)

 

Apropå stavar så är du i varje fall inte ensam om att bryta dessa kingkingking-stavar.

Tydligen hade Öijer, som finns på detta forum, gjort samma sak nu i dagarna.[/quote']

Joo de blir de..bra rörlighet! Nej tror inte att det är nå vindskydd..är samma "tyg" i hela dressen! Har bara ett vanligt underställ inge vindskydds hi tech... Men som sagt är väl till för att tävla i annars kan de nog bli kallt..märkte inte av varken kyla eller vind under loppet förutom ett visst ställe! ;) Va ute och träna nyss och hade bara underdelen av dräkten på mig, grymt skönt att åka! elastiskt som tusan...

 

Skönt att veta att man inte är ensam om stavarna!

Link to comment
Share on other sites

HAHA de kan du ge dig på att jag hade! Riktigt skönt att åka i! Men kallt mellan bena! Måste få mina vindkallingar snart annars lär de inte bli några barn för min del!

Ja' date=' det borde ju bli lite lättare att röra sig.

Hur är det med vindskyddet över bröstet? Finns det något vindskydd där eller räcker nummerlappen eller har du rent av underställ med vindskydd.

 

Gunde-boxer får du köpa snarast, fungerar bra de! :)

 

Apropå stavar så är du i varje fall inte ensam om att bryta dessa kingkingking-stavar.

Tydligen hade Öijer, som finns på detta forum, gjort samma sak nu i dagarna.[/quote']

Joo de blir de..bra rörlighet! Nej tror inte att det är nå vindskydd..är samma "tyg" i hela dressen! Har bara ett vanligt underställ inge vindskydds hi tech... Men som sagt är väl till för att tävla i annars kan de nog bli kallt..märkte inte av varken kyla eller vind under loppet förutom ett visst ställe! ;) Va ute och träna nyss och hade bara underdelen av dräkten på mig, grymt skönt att åka! elastiskt som tusan...

 

Skönt att veta att man inte är ensam om stavarna!

Spenderade vintersemestern i Idre för Nyårsveckan på längdskidor och klockade mil. Hade inte investerat i vindkalsonger, måste säga att jag var orolig där ett par ggr. Så globe, investera klokt.

Link to comment
Share on other sites

Det var ju shit, 2.25 som gällde då förstår jag.

 

Själv får man infinna sig på den 6:e, passar nog ypperligt en stakhäst med taskig utförteknik.

 

Ska se vad jag kan åstadkomma under Engelbrektsloppet, kanske jag jag puffa ner mig i 5:an. Måste få in tuffheten vid start alltså, förlorar för mycket tid där.

 

/D

Link to comment
Share on other sites

Jag är supernöjd med 4:e led! Såg precis seedningstiderna och jublade. Jag var rädd att tiden inte skulle räcka till 5:e led med tanke på den låga segrartiden.

Tog ut mig rätt bra på tävlingen och det kostade mig en dunderförkylning. Hoppas på att kunna repa mig till VL, det är ju några veckor kvar...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...