Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Ont i överarmen


skalman

Recommended Posts

Jag har fått ont ca fem cm ned på överarmarna, mitt på utsidan, i muskeln. I början av säsongen drabbade det vänster arm (har fortfarande inte försvunnit) och för några dagar sedan höger. Armen gör rejält ont vid tryck, samt vid vissa rörelser. Vid skidåkning känner jag av viss smärta i början, men den försvinner alltid efter en stunds åkning. Någon som vet vad det kan vara och hur man blir av med det? Jag har provat Voltaren gel, tigerbalsam, Salonpas och ett par veckors vila, dock utan framgång.
Link to comment
Share on other sites

Låter rätt likt problem som jag hade förra säsongen. Jag var även väldigt öm i ett muskelfäste vid skulderbladen. Det hela berodde på alldeles för mycket styrketräning och resulterade i en inflammation. Jag blev kvitt det efter 6 veckor med hjälp av Diklofenak (Samma aktiva substans som Voltaren), 15 tal massagebhendlingar och mer smidighetsbaserad träning med mycket lätta vikter.
Link to comment
Share on other sites

Har också haft detta besvär. Gick till en duktig massör som hittade "felet"

Förkortad bröstmuskulatur var rotorsaken och jag blev bättre redan efter första behandlingen. Satt som en knuta bakom axeln men den lösts upp direkt så massören kände att detta inte var orsaken. Jag trodde att det var problemet men det satt alltså i ena bröstmuskeln.Den var stenhård att massera och stretcha ut.Sedan blev det specifik stretchning och lite mer massage tills symptomen helt försvann.
För mig berodde det på allt för intensiv styrkestak uppför backar.
Gäller att köra mer styrka innan man börjar tokstaka och maxa på det sättet.....
Testa att ställ dig i en dörrpost. Greppa på vardera karm. Luta dig framåt. Variera höjden för att komma åt olika delar av bröstmuskeln. Är du väldigt stel här, kan det vara orsaken.
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...