Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Har ni lyckats med er seedning inför Vasaloppet?


jola61

Recommended Posts

  • Replies 57
  • Created
  • Last Reply

Nja, hade som optimistiskt mål att seeda upp mig från trean till tvåan. Så blev det dock inte. Har kört fyra lopp och i alla legat i "främre" delen av startgrupp tre. Närmast tvåan var jag i Västgötaloppet med knappt en halvminut för lång åktid.

 

Hur som helst, givet resultaten så kan man nog konstatera att trean är "rätt" startgrupp för mig. Är inte alltför besviken för att det inte gått "bättre", utan ser det som att jag har kört fyra trevliga lopp och förutom upplevelsen även fått mig några fina kvalitetspass.

Link to comment
Share on other sites

Gjorde premiär på längdskidor på julafton med målen under 6 timmar på vasaloppet och helst led tre. Led fyra skulle också vara okej och dit har jag nu lyckats nå. Visste inget om seedning när jag började och har nu förstått att man seedar sig lättast just på Vasaloppet. Nu är det bara att gnugga på 1½ vecka till så går nog sex timmar som en dans.
Link to comment
Share on other sites

Du kan lätt kolla att chippet är rätt registerat inne i vasloppstältet (Mora) Det finns en teminal där du visar chippet och då visas ditt namn, startnummer och startled. Bore nog även finnas i Sälen.

 

Att kolla chippet kan vara bra så finns det en mindre sak att nojja sig över.. det räcker med vallor, förkylning, enerikakor, startled, packning mm mm

Link to comment
Share on other sites

Förra året körde jag på 8.45. Det räckte till led 9. Nu i vår körde jag ett seedningslopp, gick bra, körde upp mig till led 7. Det hade krävts en bit under 8 timmar på VL 2009 för att nå dit. Och det var jag ju inte i närheten av.

 

Lite märkligt att då ändå hamna i led 7 för jag anser inte att jag är i bättre form nu. Om ni förstår hur jag menar. Men jag får väl se om jag kan hänga med i tempot!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...