Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Vecka 5


Vasa

Recommended Posts

Tre dagar med skidor denna vecka. Rekord!

 

Måndag: Stakmaskin - 62 min

Tisdag: Skidor - 65 min - 15,4 km

Onsdag: Vila

Torsdag: Stakmaskin - 61 min

Fredag: Skidor - 128 min - 33,3 km

Lördag: Skidor - 178 min - 46,5 km

Söndag: Vila

Fan nu får du ge dig på riktigt! vilka tider på helgen där! har du monterat motorer på skidorna eller ?

Link to comment
Share on other sites

Fan nu får du ge dig på riktigt! vilka tider på helgen där! har du monterat motorer på skidorna eller ?

Gröt med uran, en propeller på mössan, stakmaskin och trycket från dig är lösningen! :)

 

Nej, men skämt och sido så har de sista två träningspassen kanske gått fortare än jag kunnat hoppas på. Kanske är risk att man går i träningsväggen nu men känner mig inte "svag" i varje fall?

 

Jag har tränat samtidigt som en som åker Öppet Spår på 6,30 och där blåser man ju bara till. ;)

Men det hjälper ju inte när det blir allvar och han tar fram sin rutin medan jag harvar i mål på dryga 8 timmar som en annan sengångare. :(

Link to comment
Share on other sites

Fan nu får du ge dig på riktigt! vilka tider på helgen där! har du monterat motorer på skidorna eller ?

Gröt med uran' date=' en propeller på mössan, stakmaskin och trycket från dig är lösningen! :)

 

Nej, men skämt och sido så har de sista två träningspassen kanske gått fortare än jag kunnat hoppas på. Kanske är risk att man går i träningsväggen nu men känner mig inte "svag" i varje fall?

 

Jag har tränat samtidigt som en som åker Öppet Spår på 6,30 och där blåser man ju bara till. ;)

Men det hjälper ju inte när det blir allvar och han tar fram sin rutin medan jag harvar i mål på dryga 8 timmar som en annan sengångare. :([/quote']

Haha härligt härligt :D Tror inte du harvar in på nå 8 timmar! tror du kommer in på 6.30 däromkring ;) Hoppas själv också göra de men men! Allt under 7 är ju helt OKI! Vilka Trugor har du på dina oneway stavar? race? Verkar bara vara dom som passar diamond storm.. Alldedes för små i mitt tycke..såg de fanns REX trugor för Softsnow som skulle passa oneway...ska nog slå till på ett par sådana! Får se hur man lyckas i morgon efter en hel sjukvecka ! Kul och se om de blir stor skillnad på tiden!

Link to comment
Share on other sites

Hoppas själv också göra de men men! Allt under 7 är ju helt OKI! Vilka Trugor har du på dina oneway stavar? race? Verkar bara vara dom som passar diamond storm.. Alldedes för små i mitt tycke..

Ja, sedan så gäller det att inte ha otur med väder(nysnö i spåren), vallning, material eller kroppen i övrigt.

Men du övertygade ju rejält i tävlingen med 2,55/42 så det borde nog gå bra tror jag. :)

 

Jag tror (men är inte säker) att alla Oneway-stavar har 9 mm i bottendiameter.

Jag kör med de som följde med 920-stavarna vilka är lite större än Race-trugan och ofta lagom där det är pistat, men inte helt bra nu när det är en halv meter lätt nysnö som ska sätta sig. Fick saxa en del idag då ena staven bara försvann titt som tätt eftersom spåret är draget så långt ut i kanten på banan.

Link to comment
Share on other sites

Ons: Ercolina 5 min + styrka överkropp 21 min.

Tor: Löpning A2, 64 min.

Fre: Skate A2/A3 79 min

Lör: Klassiskt 78 min A2/A3, intervaller 2 x 2:50 och 2 x 5:55 med åkvila.

Sön: Löpning A2, 65 min 30 sek. Avslutade med 3 x 20 utfallsteg med joggvila.

 

Drygt 5 timmar totalt.

Link to comment
Share on other sites

Måndag: Vila

Tisdag: Skidor stakning ovallat A2 1t 25m

Onsdag: Vila, Vasaloppsträff

Torsdag: Skidor intervaller 5x4,30/2,30 A3 tot 1t 15m

Fredag: Styrketräning 55m

Lördag: Skidor A2 2t 30m

Söndag: Skidor A1 1t 40m + Langning Mattila

 

Blev en extra och oplanerad vilodag men annars en ok vecka.

Link to comment
Share on other sites

Måndag: Vila

Tisdag: Skidor stakning ovallat A2 1t 25m

Onsdag: Vila, Vasaloppsträff

Torsdag: Skidor intervaller 5x4,30/2,30 A3 tot 1t 15m

Fredag: Styrketräning 55m

Lördag: Skidor A2 2t 30m

Söndag: Skidor A1 1t 40m + Langning Mattila

 

Blev en extra och oplanerad vilodag men annars en ok vecka.

Hur gjorde du nu då när du körde ovallat? vart de paraffin på fästytorna? och hur funka det? stor skillnad?

Link to comment
Share on other sites

Måndag: Vila

Tisdag: Skidor stakning ovallat A2 1t 25m

Onsdag: Vila' date=' Vasaloppsträff

Torsdag: Skidor intervaller 5x4,30/2,30 A3 tot 1t 15m

Fredag: Styrketräning 55m

Lördag: Skidor A2 2t 30m

Söndag: Skidor A1 1t 40m + Langning Mattila

 

Blev en extra och oplanerad vilodag men annars en ok vecka.[/quote']

Hur gjorde du nu då när du körde ovallat? vart de paraffin på fästytorna? och hur funka det? stor skillnad?

Nej, det var ju bara träning så jag fibertexade bara lite på den ruggade fästzonen. Hade inte ruggat så grovt heller. Jag trodde nog att skillnaden i glid skulle vara större. Ska köra mer ovallat framöver, i första hand på träning. Fördelen (på träning) är att man slipper ifrysningsrisk i svårvallat före och att man är mentalt beredd på att det är stakning som gäller till 100%. Lätt att ta lite hjälp av benen annars när det börjar bli jobbigt.

Link to comment
Share on other sites

Mån: Jympa pulsintensiv 60 min

Tis: Skidor 1 tim 40 min

Ons: Jympa intensiv 60 min

Tor: vila

Fre: vila

Lör: vila

Sön: Lindmansloppet 50 km, 3 tim 53 min. Mycket nöjd! :) Jobbig upp-ner-upp-ner-upp-ner-bana men fina spår, vackert väder och ett bra arrangemang av Gimo IK.

 

Förstagångsåkare VL2010, startled 8 (hoppsan), 50 skidmil i benen sofar.

Link to comment
Share on other sites

Mån: Jympa pulsintensiv 60 min

Tis: Skidor 1 tim 40 min

Ons: Jympa intensiv 60 min

Tor: vila

Fre: vila

Lör: vila

Sön: Lindmansloppet 50 km, 3 tim 53 min. Mycket nöjd! :) Jobbig upp-ner-upp-ner-upp-ner-bana men fina spår, vackert väder och ett bra arrangemang av Gimo IK.

 

Förstagångsåkare VL2010, startled 8 (hoppsan), 50 skidmil i benen sofar.

Grattis ! Bra tid på loppet där ;) vad hände med startled Malung?? va de inte du de :D ?

Link to comment
Share on other sites

Mån: Jympa pulsintensiv 60 min

Tis: Skidor 1 tim 40 min

Ons: Jympa intensiv 60 min

Tor: vila

Fre: vila

Lör: vila

Sön: Lindmansloppet 50 km' date=' 3 tim 53 min. Mycket nöjd! :) Jobbig upp-ner-upp-ner-upp-ner-bana men fina spår, vackert väder och ett bra arrangemang av Gimo IK.

 

Förstagångsåkare VL2010, startled 8 (hoppsan), 50 skidmil i benen sofar.[/quote']

Grattis ! Bra tid på loppet där ;) vad hände med startled Malung?? va de inte du de :D ?

Jo det var ju där jag hängde men jag är ute ur bottenträsket efter Norrbärke! :) Vet inte om Lindman-tiden ger nåt mer men strunt samma. Jag skottade garagetaket på lördagen och fick ont i ryggen och tänkte knappt starta alls men på nåt jäkla vis gick det ändå. Över förväntan. Skidåkning är bra rehab.

Link to comment
Share on other sites

Mån:skidor A2 58min kall dag

Tis:Skidor skate A2 81min

Ons: Vila rygg problem

Tors: Vila fortfarande ont

Fre: Vila lite bättre idag

Lörd: Tävling Åsarna 45km A2-A3+ 144min

Sön: Vila

 

Har problem runt en kota i svanken ska försöka bli kvitt det,annars så vet jag nu att mkt vila inte fungerar för mig innan tävling..man lär sig nåt nytt varje dag =)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...