Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Inträder i 1000-klubben


Stefan Sand

Recommended Posts

Så har den stora dagen kommit. Inlägg nr 1000 är ett faktum och jag kan frottera mig som medlem nr 3 i den exklusiva skaran i 1000-klubben.

 

Som seden kräver ska man hänfalla i hyllningar av detta forums förträfflighet och ett försök till limerick poesi. Så här kommer mitt:

 

Det var en proffessor från Norrland

Som tillsammans med en Herr Sand

Skrev en propå ifrån norr

Som möttes av mången morr

Då den gled genom vårt avlånga land.

 

:)

 

Att så totalt få "nörda" ner sig i sådana världsliga ting som skidåkning och dess attribut är en ynnest. Att dessutom få göra det tillsammans med likasinnade är ännu bättre och det får mig att känna mig helt normal :)

Vem kunde tro att jag skulle få skriva en rapport tillsammans med mattematiksnillen, tack Lars-Erik och Niklas!

Vem kunde tro att det fanns tokar som ville sätta av en Söndag för att i mitt garage snacka vallning, tack AndreasT, Rotebrostakaren, KalleP och Örjan!

Ovanpå detta har vi experter inom läkarkonsten (Deas), skidutrustning på toppnivå (Finn2), kunniga debattörer (Dunderklumpen) och alla ni andra som bidrar med erfarenheter, synpunkter och andekdoter (ingen nämnd och ingen glömd)

 

Tack för att ni står ut med mig :D

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 70
  • Created
  • Last Reply
Så har den stora dagen kommit. Inlägg nr 1000 är ett faktum och jag kan frottera mig som medlem nr 3 i den exklusiva skaran i 1000-klubben.

 

Som seden kräver ska man hänfalla i hyllningar av detta forums förträfflighet och ett försök till limerick poesi. Så här kommer mitt:

 

Det var en proffessor från Norrland

Som tillsammans med en Herr Sand

Skrev en propå ifrån norr

Som möttes av mången morr

Då den gled genom vårt avlånga land.

 

:)

 

Att så totalt få "nörda" ner sig i sådana världsliga ting som skidåkning och dess attribut är en ynnest. Att dessutom få göra det tillsammans med likasinnade är ännu bättre och det får mig att känna mig helt normal :)

Vem kunde tro att jag skulle få skriva en rapport tillsammans med mattematiksnillen, tack Lars-Erik och Niklas!

Vem kunde tro att det fanns tokar som ville sätta av en Söndag för att i mitt garage snacka vallning, tack AndreasT, Rotebrostakaren, KalleP och Örjan!

Ovanpå detta har vi experter inom läkarkonsten (Deas), skidutrustning på toppnivå (Finn2), kunniga debattörer (Dunderklumpen) och alla ni andra som bidrar med erfarenheter, synpunkter och andekdoter (ingen nämnd och ingen glömd)

 

Tack för att ni står ut med mig :D

Grattis aaven fraan mig Stefan. Det har varit en aara att faa laara kaanna dig och tom. faa samarbeta och bli vaan med dig. Och tusen tack foer att du uppmaarksammade mig paa detta fina saatt i ditt tusende inlaagg. Helt otroligt att jag nu blivit tillaagnad inlaagg nummer 1000 av er alla tre #erfarna medlemmar#: finn2, Dunderklumpen och saa nu du Stefan. Din fina dikt kommer att pryda mitt kontor baade i Luleaa och Uppsala, tillsammans med tidigare dikt jag fick av Dunderklumpen. Eftersom jag haar maanga besoekare betyder det att er diktarkonst verkligen kommer att bli kaand i vida kretsar. Tack alla tre, jag kaanner mig verkligen hedrad av detta.

Och alla tre har ni ju bidragit I HOOGSTA GRAD till att vaart forum haaller en saa hoeg klass som det haaller. Dessutom tycker tycker jag att ni alla tre bidrar vaasentligt till att haalla debatten paa en saklig nivaa aaven naar det hettar till.

Anm: Jag befinner mig just nu i Bucharest, och det aar daarfoer jag maaste improvisera lite med vissa svenska bokstaaver. Det aar aaven haar en massa snoo och stoorre trafikkaos

aan det jag sett i Sverige.

Link to comment
Share on other sites

Det var ju bara en tidsfråga men så väl unt! :-)

 

Fastän vi bor så nära så har vi faktiskt aldrig träffats! Och sist när du hade Öppet Hus kunde jag inte komma och så skulle du ju komma ned till mig! :-)

 

Du vet var jag bor och kaffet står på

Så ta dig en titt, ja slå upp dina blå

Affärer skall pratas och skidglid skall tjatas...

 

Nä, det där slog inte väl ut...

Detta måste få ett slut!

 

Boka ett datum och kom ner

Så får vi snacka lite mer...

 

Grattis!

Så har den stora dagen kommit. Inlägg nr 1000 är ett faktum och jag kan frottera mig som medlem nr 3 i den exklusiva skaran i 1000-klubben.

 

Som seden kräver ska man hänfalla i hyllningar av detta forums förträfflighet och ett försök till limerick poesi. Så här kommer mitt:

 

Det var en proffessor från Norrland

Som tillsammans med en Herr Sand

Skrev en propå ifrån norr

Som möttes av mången morr

Då den gled genom vårt avlånga land.

 

:)

 

Att så totalt få "nörda" ner sig i sådana världsliga ting som skidåkning och dess attribut är en ynnest. Att dessutom få göra det tillsammans med likasinnade är ännu bättre och det får mig att känna mig helt normal :)

Vem kunde tro att jag skulle få skriva en rapport tillsammans med mattematiksnillen, tack Lars-Erik och Niklas!

Vem kunde tro att det fanns tokar som ville sätta av en Söndag för att i mitt garage snacka vallning, tack AndreasT, Rotebrostakaren, KalleP och Örjan!

Ovanpå detta har vi experter inom läkarkonsten (Deas), skidutrustning på toppnivå (Finn2), kunniga debattörer (Dunderklumpen) och alla ni andra som bidrar med erfarenheter, synpunkter och andekdoter (ingen nämnd och ingen glömd)

 

Tack för att ni står ut med mig :D

Link to comment
Share on other sites

Jag visste inte att det finns en 1000-klubb, men nu när jag vet det så ska jag väl då passa på att Gratulera.

Jag, personligen lär nog inte komma med in den klubben, då jag är väldigt dålig på att skriva inlägg, trots att jag är inne på detta forum flera gånger/vecka.

Måste bara säga att det är ett fantastiskt bra forum. Kul att ni finns alla duktiga skidåkare!!!

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...
Kan globen skriva limerick? ;)

Vad är det för nåt ?! =)

Här har du en limerick ;)

 

Det var en ung flicka från Gränna

som sin stjärtmuskel så kunde spänna

att hon i detta hål

kunde strypa en ål

och till och med vässa en penna.

 

Hämtad från här:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Limerick

 

Det har tydligen blivit en tradition att tillägna det 1000e inlägget till Lars-Erik "Professorn". :)

Link to comment
Share on other sites

Här har du en limerick tillägnad dig Globen:

 

En glob så glad från Ludvika

det passar så bra att pika

han ej mycket drack

och for så han sprack

i backarna fick han sig vika

Där fick du till det, bjorn12! =D

 

globen, den får du rama in och sätta upp på väggen.

Och så vet du var du kan gå i lära innan ditt 1000e inlägg. :)

Link to comment
Share on other sites

HEhe oki de ska ja nog kunna fixa:D men jag är bäst på att skriva snusk haha!

Det passar bra globen' date=' en limerick ska innehålla snusk. Har du inte funderat på att byta namn förresten. Globe74 tycker jag skulle passa bättre.;)[/quote']

Ja men dåså ! Perfekt! Men de där namnet va inte perfekt men jag måste medge att de va ganska kul :D Ne såhär i efterhand tycker jag att de va bra att jag fick lära mig en läxa! Så det inte upprepas på tävling!!! Träning är väl till att göra misstag på sa en vis man från Ludvika!

 

Fin Dikt föresten! Den va jäkla bra faktiskt! Du får göra en ny sån där sen när jag knäckt vasa & Co på Vasan ;)

Link to comment
Share on other sites

Kan globen skriva limerick? ;)

Vad är det för nåt ?! =)

Här har du en limerick ;)

 

Det var en ung flicka från Gränna

som sin stjärtmuskel så kunde spänna

att hon i detta hål

kunde strypa en ål

och till och med vässa en penna.

 

Hämtad från här:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Limerick

 

Det har tydligen blivit en tradition att tillägna det 1000e inlägget till Lars-Erik "Professorn". :)

Jag har ju fått en del fina utmärkelser genom åren men just detta är av det finaste och roligaste jag fått. Tack alla tusengrabbar för allt, jag skulle vilja belöna er tusenfallt (som ni ser flödar diktådran redan när jag tänker på det). Eftersom Vasa och Globe32 ju verkar knacka på dörren till tusenklubben så får jag väl som muta lämna mitt bidrag:

 

Globe 86 och Vasa ifrån söder

mina senaste skidbröder

är absolut hyvens grabbar

som med varandra gnabbar

i Eldris glider jag om dem så ögonen glöder

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Jag har ju fått en del fina utmärkelser genom åren men just detta är av det finaste och roligaste jag fått. Tack alla tusengrabbar för allt, jag skulle vilja belöna er tusenfallt (som ni ser flödar diktådran redan när jag tänker på det). Eftersom Vasa och Globe32 ju verkar knacka på dörren till tusenklubben så får jag väl som muta lämna mitt bidrag:

 

Globe 86 och Vasa ifrån söder

mina senaste skidbröder

är absolut hyvens grabbar

som med varandra gnabbar

i Eldris glider jag om dem så ögonen glöder

Nu blir det att poppa popcorn till kvällen när globen ska presentera sin vers!

Sedan får vi se i mars om du har superstålsicklatrillat skidorna väl nog för att glida om oss i Eldris. :D

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Tusende inlägget! :D

Kanske borde träna mer och skriva mindre. :(

 

Nu har jag suttit vaken hela natten för att få ihop något som ska likna en limerick. :)

 

Lars-Erik, en matematiskt lagd professor i från Svanabyn

tyckte nog glidvalla hörde till en förlegad syn.

Han provade att belagen stålsickla

och slapp med glidvallan mickla,

i Vasaspåret framfarten var hastig likt en aerodyn.

Link to comment
Share on other sites

Grattis Vasa! Nu är du erfaren medlem och har väl börjat växa i vasaskägget. Nästa gång vi träffas förväntar jag mig att du liknar Gustav Vasaporträttet mer. Jag kommer med hyllningslimericken så småningom. Själv har jag väl ett år eller så kvar till denna exklusiva klubb, med nuvarande takt, men skulle man räkna in alla mina redigeringar av vallatester så skulle jag nog vara ungefär halvvägs.
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...