Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Inträder i 1000-klubben


Stefan Sand

Recommended Posts

  • Replies 70
  • Created
  • Last Reply

Grattis Vasa! Det är nog bara bra att du skriver såpass många inlägg så att du får lite vila mellan träningarna. .. ;)

 

Både Vasa och Globen ville komma först till Mora

Professor Lars-Erik hade också förväntningar stora

Efter Klarälvsbanan stakades många mil

Även om Globen åkte ett par i bil

I mars avgörs vem som vann och förlora

Link to comment
Share on other sites

Grattis Vasa! Nu är du erfaren medlem och har väl börjat växa i vasaskägget. Nästa gång vi träffas förväntar jag mig att du liknar Gustav Vasaporträttet mer. Jag kommer med hyllningslimericken så småningom. Själv har jag väl ett år eller så kvar till denna exklusiva klubb, med nuvarande takt, men skulle man räkna in alla mina redigeringar av vallatester så skulle jag nog vara ungefär halvvägs.

Ja, vi sågs ju förr än jag trodde, Vasa. Men vasaskägget hade inte hunnit växa ut så mycket än. Kul med lite sällskap på turen!

Link to comment
Share on other sites

Tusende inlägget! :D

Kanske borde träna mer och skriva mindre. :(

 

Nu har jag suttit vaken hela natten för att få ihop något som ska likna en limerick. :)

 

Lars-Erik, en matematiskt lagd professor i från Svanabyn

tyckte nog glidvalla hörde till en förlegad syn.

Han provade att belagen stålsickla

och slapp med glidvallan mickla,

i Vasaspåret framfarten var hastig likt en aerodyn.

TUSEN tack Vasa. Åter en TUSENfalld ära för mig att få sådana kanonlimerickar dedikerade till mig, även om man på annan tråd påstår att jag själv är en TUSAN till gubbe. Ditt bidrag är verkligen kreativt och välmenande till TUSEN. Och helt otroligt hur du lyckats få reda på att jag kommer från lilla Svanabyn,. Inte bara mina resor mellan Mora och Sälan har blivit kända till TUSEN numera utan även min speciella klassresa från Svanabyn. TUSEN tack igen och TUSENfallt Grattis Vasa till ditt TUSENde inlägg (med eller utan skägg). Absolut en sjuTUSAN till Vasagubbe.

Link to comment
Share on other sites

Vilka fantastiskt bra limerickar! Eftersom jag aldrig skrivit en eller kan skriva någon så kommer jag ransonera mina inlägg så att jag kan undvika 1000-klubben in i det längsta. Grattis Vasa!

Då är det nog bättre att du anlitar en limerickspökskrivare. ;)

 

Tusen tack för fina limerickar och gratulationer! :)

 

Kanske kan de nästa tusen inläggen ge mer svar än frågor, för lite har förhoppningsvis stannat däruppe och något har man snappat upp under skidturerna...

 

Och som ni kanske förstår av bjorn12s inlägg, så har jag anlitat honom som sparringpartner. Allt för att komma först till Mora. ;)

Link to comment
Share on other sites

Grattis Vasa! =)

 

Verkligen imponerande vilka limerickskrivartalanger det finns här på forumet.

Vilka fantastiskt bra limerickar! Eftersom jag aldrig skrivit en eller kan skriva någon så kommer jag ransonera mina inlägg så att jag kan undvika 1000-klubben in i det längsta. Grattis Vasa!

På 185 inlägg skall du nog hinna knåpa ihop något, du kan ju försöka komma på ett nytt häftigt rim varje gång du tränar, eller så får du anlita/muta någon av talangerna i den här tråden för lite "spökskrivning". :)

Link to comment
Share on other sites

Tusende inlägget! :D

Kanske borde träna mer och skriva mindre. :(

 

Nu har jag suttit vaken hela natten för att få ihop något som ska likna en limerick. :)

 

Lars-Erik, en matematiskt lagd professor i från Svanabyn

tyckte nog glidvalla hörde till en förlegad syn.

Han provade att belagen stålsickla

och slapp med glidvallan mickla,

i Vasaspåret framfarten var hastig likt en aerodyn.

Om man läser skidforum.se då och då för att få lite tips om bl.a. rullskidåkning och om man då även läst om äventyren på Klarälvsbanan mm skulle man kanske kunna skalda så här

 

På sträckan från Sälen till Mora

han tävla vill med de stora

men då krävs för forumets Vasa

att krafterna inte ska rasa

som när en viss glob över asfalten hasa

 

Hoppas inte en viss person tog illa upp. När man tvingas till nödrim måste man få ta ut svängarna lite. Som plåster på såren kommer i så fall en till:

 

För gnabbande trio är målet klart

försten till Mora i rasande fart,

om ändå så vore

att jag kommer först, tänker Il professore

oj ve, vilken fasa

om det blir någon annan

tänker herr Vasa

men Globen är lugn, ingen rynka i pannan

vem kan väl bättre på skidan få has

än en äkta och urstark rumpmas

 

För säkerhets skull ska väl tilläggas att rumpmas enligt Wikipedia är en skämtsam benämning på en mas som kommer från södra Dalarna, exempelvis Ludvika

Link to comment
Share on other sites

Apropå Vasa, här är en klassiker från skoltiden, visserligen utan skidanknytning, men ändå lite rolig:

 

"Gustav Vasa

bet sig i hasa

så bloen rann

i en femtanlitersspann"

 

Här kommer ett egenproducerat rim med småländska dialektord;

 

Gå inte och slå dank

utan ge dig ut å asa plank

nu när det är så fint i spöra

vila kan du göra i möra

och sen när du kommer hem

är du fulltränad i varje lem

Link to comment
Share on other sites

Apropå Vasa, här är en klassiker från skoltiden, visserligen utan skidanknytning, men ändå lite rolig:

 

"Gustav Vasa

bet sig i hasa

så bloen rann

i en femtanlitersspann"

 

Här kommer ett egenproducerat rim med småländska dialektord;

 

Gå inte och slå dank

utan ge dig ut å asa plank

nu när det är så fint i spöra

vila kan du göra i möra

och sen när du kommer hem

är du fulltränad i varje lem

Ni är lite mer ekivoka där nere i södra Smaulann. :D

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
  • 2 weeks later...

Ja detta är en stor dag för mig, dvs att få träda in bland de stora grabbarna i 1000 klubben. Jag har valt att utnyttja detta inlägg till att hedra våra medaljörer för närvarande. Det är ju ingen hemlighet att jag länge i smyg beundrat Dunderklumpen, hans allmänna kunnighet och ibland underfundiga sätt att uttrycka sig, och i vinter har jag ju kommit nära även inläggsraketerna Vasa och globe86 i och med vår utmaning med tillhörande gnabb (mellan grabbar och gubbe) och vänligt menade ”småpsykningar”.

 

Vasagubben, årets raket från Årjäng

körde klarälvsbanan sväng på sväng

han tränade i ur och skur

men på Vasan fegade han ur

av Lars-Erik och Globe86 blev det däng

 

Globe86, vår segrare från Ludvika

kunde på Vasan absolut inte undvika

att skidforums viktiga utmaning vinna

först se Lars-Erik i dimman försvinna

sen Vasa i publiken heja och skrika

 

Dunderklumpen, min idol från Ingarö

allt i allo i klubben Nacka-Värmdö

dess långlopp fixar han år från år

med överraskande fina spår

även när det nästan inte finns snö

Link to comment
Share on other sites

Tack för den Lars-Erik, och GRATTIS till att du kan vara med de stora grabbarna och leka i fortsättningen! :)

 

Fick lov att knåpa ihop en egen "motversion", därför det tog sådan tid innan jag kunde skriva något idag. ;)

 

Den blev som den blev i vilket fall...

 

 

Lars-Erik, en professor med säte i Uppsala

ville absolut bestämt ha sina skidor så hala

att stålsickla blev hans hemliga trix

så han ratade glidvallan från Swix

och Mora anländes i rekordfart med staktag så brutala

Link to comment
Share on other sites

Tack för den Lars-Erik, och GRATTIS till att du kan vara med de stora grabbarna och leka i fortsättningen! :)

 

Fick lov att knåpa ihop en egen "motversion", därför det tog sådan tid innan jag kunde skriva något idag. ;)

 

Den blev som den blev i vilket fall...

 

 

Lars-Erik, en professor med säte i Uppsala

ville absolut bestämt ha sina skidor så hala

att stålsickla blev hans hemliga trix

så han ratade glidvallan från Swix

och Mora anländes i rekordfart med staktag så brutala

Imponerande. Jag är mycket stolt. Din Limerick verkar ju uppfylla reglerna på ett tillfredställande sätt.

Jag är imponerad inte bara för ditt sätt att skriva underfundiga limerickar utan även av att mina senaste efterforskningar faktiskt visar något INTE många på skidforum vet:

**Vasa har på mycket officellt sätt efterträtt en mycket märklig man, nämligen självaste Wassberg gubben

 

Och för att ytterligare öka mystiken vill jag nämna att jag verkligen hoppas få följa med Vasa på en alldeles speciell fisketur så småningom....

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...