Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Borstning av underlag?


johnorjan68

Recommended Posts

Fan va roligt alltså ! Får en helt annan yta nu med alla nya borstarna ! Måste ha borstat alldedes för lite förut med enbart nylon! Man ser riktigt att strukturen komme fram nu! Helt annat slutresultat! Kommer glida som en kodis i spåret!

 

Såhär borstar jag:

 

Grov Nylon "tills de nästan inte kommer nå mer socker"

Taget/hästhår "typ tio drag och borstar av med papper efter varje drag"

Mässing "4 drag"

Poler Nylon "När ögat är nöjd slutar jag"

 

 

Någon som har några tips eller synpunkter på denna borstning?

Link to comment
Share on other sites

Är det någon som har provat att polerat med nylonstrumpa ,man polerade ju kängorna med det i lumpen med ett strålande resultat

Jajamen! Är inte så kinkig med vad jag polerar med. Fiberduk, polertrassel, putsduk, nylonstrumpa. Huvudsaken är att ju att man ska kunna spegla sig när det är klart.

 

/TV-åkaren :)

Link to comment
Share on other sites

Jag var på en vallaförevisning av Toko och denna fråga kom upp. Toko-killen borstade åt bägge hållen, men känns det bättre att borsta i åkriktningen så ska man göra det sa han.

 

Han började med en mjuk mässingsborste som man kunde borsta mycket med, sen en mjuk nylonborste för poleringen. Men det ska vara en riktigt mjuk mässingsborste, har man en hård ska man bara ta 2-4 ggr.

Link to comment
Share on other sites

Om man först borstar åt båda hållen för att verkligen få ur vallan ur strukturen så kan man ju efter det borsta framifrån och bakåt med mjukare borstar vid polering,jag har gjort en egen rotoborste som jag ska linda frugans gamla nylonstrumpor på (man vill ju inte använda sina egna) och polera utav h-e.
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...