Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Dagens REA-tips!


kokobob

Recommended Posts

  • Replies 1.5k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

En fundering är ju att butikerna ibland skyltar med skidor som ska vara plockade från race-avselningarna o dyl från leverantörerna. Dom exemplaren är väl lättsålda. Frågan är vad fabrikanterna gör med de lite sämre exen (de som blir kvar till sist).

 

Är det den 'andra sorteringen' som landar på rea hyllorna till slut? Jag antar att man som butik kan köpa upp dessa billigt för att sen dumpa priset. Nån som har någon känsla för kvaliten på dessa ex?

Link to comment
Share on other sites

Jag köpte ett par Redline nyligen på rea. Spannet osv såg bra ut men styrspåret bak på ena skidan vågigt och ojämnt. Dessutom fanns inte skidorna reggade i Empower appen. Påpekade det och fick ett par nya skidor. Jag har inte testat dom nya skidorna men allt ser ok ut. Dock så verkar belaget ganska hårt när jag sicklade & borstade, men förhoppningsvis så räcker det att slipa om dom.
Link to comment
Share on other sites

Intressant, jag köpte också ett par redline på rea, nedsatta från 7 till typ 4000. Belagen var allmänt buckliga och ena toppen var lite lite vriden så att belaget inte var helt jämt mot snön.

 

Efter att jag sicklat som tusan så går dom ok, men sämre än mina billigare modeller. Får bli stockholmsskidor av dem nästa säsong.

Link to comment
Share on other sites

Frågan är vad fabrikanterna gör med de lite sämre exen (de som blir kvar till sist).

 

Är det den 'andra sorteringen' som landar på rea hyllorna till slut? Jag antar att man som butik kan köpa upp dessa billigt för att sen dumpa priset. Nån som har någon känsla för kvaliten på dessa ex?

 

Jag är ingen expert på vad som händer med dåliga skidor. Man kan hitta riktigt bra skidor på rea. Jag åkte tillbaka till butiken jag berättade om och köpte två par Atomic redster till barnen. Också 299kr/par. Det fanns ett par hypersonic, troligen också för 299kr. Dock urskumma tryckzoner när man klämde på dem. Troligen ett par skidor som inte skulle funka för någon i något väder. Så visst finns det totala måndagsexemplar. Troligen får vissa dessa om de kommer ut i vanliga butiker.

 

17434554_1856835327930162_35694191655550

Link to comment
Share on other sites

Jo, ska man köpa på rea bör man nog vara på plats i en fysisk butik så att man kan klämma själv. Jag köpte mina på nätet och kollade inte vad jag fått innan jag tog dom i drift. Köper man ändå på distans så får man ha ett eget testprotokoll. Man kanske kan få loss ett från en leverantör.
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Kunnige Huselius har 20proc på allt nu i midsommar

 

Edit , nu när jag tittat runt verkar det vara en fulrea. Tex är pulver bortplockat. Och en del övriga priser känns som 20 % från swix dyraste ord oris. Tex påstås swix hf kosta 549kr ord. Det har jag då aldrig köpt ett hf för. Då det på ett dyrt ställe, typ Skidome . Riktpriset på swix hf o många andra är 499kr :)

 

Summarum. Handeln är ful med sin rea på ord pris. Skistart kör stenhårt på det ( även om dom generellt har en bra prisbild). Jag tror iofs inte att så många går på bluffen, men man tänker alltid att det finns nåra krakar som inte har koll. En gris är en gris, oavsett vad det står på etiketten :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...

XXL:

1499:- för Elpex evolution x + Xcelerator-bindning får väl anses prisvärt.

Hur var det nu med OW stavar? Är detta en ok stav, Diamond cross 100x 17 std? Går den att jämföra med tidigare OW-stavar eller var det något lurt med tilläget STD? Nu 499:-

 

Är det evolution X eller V? I annonsen står det X, men när man ska beställa är bara evolution V -17 valbart??

 

https://www.xxl.se/elpex-roller-ski-set-evolution-x-2-xcl-16-rullskida-klassisk/p/bp/1126202_b

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...