Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Dagens REA-tips!


kokobob

Recommended Posts

  • Replies 1.5k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

XXL har ju dessutom två liknande produkter som de marknadsför. Det är identisk beskrivning men på den ena staven (den billigare) så finns det ett tillägg i produktnamnet. Där står det STD.

Jag tror att detta är ett klassiskt sätt där XXL i samarbete med OW har fått ett eget produktnamn som är väldigt likt den stav som andra butiker säljer. De har producerat en betydligt enklare stav och försöker nu lura okunniga köpare. Riktigt fult beteende.

 

https://www.xxl.se/one-way-roller-ski-pole-ow-diamond-cross-100x-17-std/p/1137733_1_style

https://www.xxl.se/one-way-roller-ski-pole-diamond-cross-100x-rullskidstav-17/p/1108022_1_style

 

Luktar bluff lång väg. Finns ingen annan butik som säljer en OW-stav som har STD i produktnamnet.

Link to comment
Share on other sites

Är det evolution X eller V? I annonsen står det X, men när man ska beställa är bara evolution V -17 valbart??

 

https://www.xxl.se/elpex-roller-ski-set-evolution-x-2-xcl-16-rullskida-klassisk/p/bp/1126202_b

 

Kan nu svara på min egen fråga efter mailsvar från XXL. Evolution X är slutsåld, men V erbjuds istället för samma paketpris. Det var V som jag var ute efter, så det blev en beställning. Oslagbart pris måste man ju säga....

Link to comment
Share on other sites

Swix gjorde ju en "fule xxl stav" för några år sen också. Hette Northug. Bra pris var det o jag har den som rullstav. Men vad den innehåller vet ingen. Men visst handlar det om att luras och xxl är duktiga på det. Men dom är ändå den enda riktiga sportkedjan i Sverige som inte bara säljer kläder.
Link to comment
Share on other sites

Jag har heller inte så mycket till övers för XXL. Efter den upphaussade starten är nu de andra sportbutikerna med på banan igen. När det gäller skidprodukter kommer jag att fortsätta att handla av RIKTIGA SKIDHANDLARE även om det blir några hundralappar dyrare, då vet jag att slipper råka ut för obehagliga överraskningar.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

I dagens reklamblad säljer XXL en Fischermodell XC för 1499 med NIS-bindning. Det måste vara en modell från tidigare år, då årets modeller bör har Thurnamic-platta, eller ?

Mina korvören på att det där är en typiskt xxl modell. Framtaget av Fischer för att bara säljas på xxl. Likasom swix och oneway ibland gör med stavar. Det verkar som alpina även gör lika med vissa rullskidor. Alltså lite smålurigt att veta vad det är för något

Link to comment
Share on other sites

Ja XXL får man passa sig för. Jag beställde ett par rullskidshandskar som såg lite tjockare ut på bilden men när jag fick hem dem så var det en helt annan modell än den som var på bilden. Jag mailade dem då o upplyste om att bilden och produkten jag fick hem att det inte vara samma vara då skrev dem att de skulle ändra bilden och bad om ursäkt men tror ni bilden är ändrad än? Nej så passa er för XXL och Google alla deras varor innan ni köper så man verkligen ser hur produkten ser ut och finns den inte Någon annanstans så köp inte det är mitt råd
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...