Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Dagens REA-tips!


kokobob

Recommended Posts

XXL har stor rea på rullskidor. Nya Swenor fibreglass för 2000kr bland annat:

https://www.xxl.se/vintersport/rullskidor/rullskidor/c/161207_

 

One Way skate för 1000 kr på xxl vs Powerslide XC för 1450 kr på enklaresport - vilka skall man välja i lågprisklassen ? Det är nog lättare att hitta andra hjul till One Way skate än Powerslide XC, som verkar ha mycket stora skruvhål för hjulen. dock har de förborrade hål för bindningen med flera placerings alternativ.(om man nu har någon nytta av det ?)

 

Lutar åt One Way då en tusenlapp kan vara lagom som  "ingång" till skaterullskidor (speciellt som "utgången" från skidsporten inte är alltför långt borta) :unsure:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.5k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Varit lite upptagen senaste dagarna och ej hunnit åka till xxl - nu såg jag att One Way var uppsatta till 1299:-, jäklar !

Jag såg dom för 750 där en dag, men jag vet ju hur poppis one ways produkter är hos XXL här på forumet så tog mig inte tid att skriva det  :(

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 1 month later...

One Way skate för 1000 kr på xxl vs Powerslide XC för 1450 kr på enklaresport - vilka skall man välja i lågprisklassen ? Det är nog lättare att hitta andra hjul till One Way skate än Powerslide XC, som verkar ha mycket stora skruvhål för hjulen. dock har de förborrade hål för bindningen med flera placerings alternativ.(om man nu har någon nytta av det ?)

 

Lutar åt One Way då en tusenlapp kan vara lagom som  "ingång" till skaterullskidor (speciellt som "utgången" från skidsporten inte är alltför långt borta) :unsure:

Oneway gick i konkurs ?förra året ?och de nya ägarna av varumärket har inte kommit igång än. Så räkna inte med att det är lättare med Oneway än Powerslide..

Link to comment
Share on other sites

Oneway gick i konkurs ?förra året ?och de nya ägarna av varumärket har inte kommit igång än. Så räkna inte med att det är lättare med Oneway än Powerslide..

Efter ha testat 3 par Marwe 8, 6 och 0 har jag kommit fram till att det var tur att jag inte köpte Oneway skate 6, då de troligtvis hade haft samma rull om inte sämre än Marwe 6. Så om det blir köp i vår är det Marwe 610 med rullmotstånd 0 som gäller. Den enda som skulle kunna utmana är Elpex F1.

 

Fö hade xxl plockat undan alla rullskidutrustning och ersatt med vinterutrustning, så att utnyttja rabatten på rull blev aldrig aktuellt.

Link to comment
Share on other sites

Swix Triac 2.0 799kr i på norska XXL tills lördag. Bare 135cm kvar på nätet, men om man kollar lagerstatus i våre varehus så finns andra längder. Bor själv i Trondheim och hoppas en bekänd kan köpa min längd i Oslo om den finns kvar. https://www.xxl.no/swix-triac-2-0-langrennsstav-17-18-konkurrentpris-1799-braasport-no-24-10-2018/p/1092529_1_style

Link to comment
Share on other sites

Hade gärna köpt ett par Triac i skatelängd men det är klurigt som svensk att få till det från norska XXL utan bulvaner. Har lyckats tidigare men får nu hoppas på liknande kampanj på svenska sidan av unionen.

 

Kan istället slänga in tipset om Craft-jacka för 199kr på Stadium Outlet söder om Sälen. Den vita med Falun-VMs blågula kurbitsmönster. Fanns gott om storlekar.

Link to comment
Share on other sites

Tromsø Ski&Sykkel har noen gode priser på klassiskski. Har hatt lyst på noen heftige blå-swix-ski så kjøpte et par 14/15 Fischer RCS cold på 70%. Vet ikke om de sender til Sverige, men bare 99 kr frakt i Norge i alle fall.

 

https://www.tromsoskiogsykkel.no/ski/ski/langrennski-klassisk

Eftersom Norge ligger utanför EU så får man nog räkna med att man måste betala tull och moms också om varorna skickas till Sverige.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...