Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Dagens REA-tips!


kokobob

Recommended Posts

Vilken årsmodell? Ser på hemsidan att priset är 3249, skiljer det i butik tro?

https://www.xxl.se/fischer-rcs-carbonlite-classic-19-20-klassisk-pjaxa-herr-svart/p/1138431_1_style

De är slut på webben, men om du kollar lagersaldo i butik så finns de kvar på några ställen. Jag testade stl 44 och det var 43,5 exakt lagom för mig som har 43 i skonummer.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.5k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 4 weeks later...

Jag har Sveriges Skidveteraners blå-gula överdragsjacka, där det står Sverige på ryggen. Jag har använt den vid Masters VM i Falun och vid veteran-SM. Sen tog jag på den före starten i Storlirennet för att trigga de nationalistiska norrmännen, men de ägnade inte en blick åt den eller om de medveten inte ville se den. :ph34r:

Link to comment
Share on other sites

Snygga grejer visst men. Landslagskläder har man på sig om man åker i landslaget. Men det är min högst personliga åsikt :)

 

Gäller nog inte i Norge, fast de har kanske många landslag...

En Sverige-mössa och lite svenskt blågult lockar alltid lite glada tillrop hos söte bror eller när man ute på utlandsturné.

Link to comment
Share on other sites

Skogsvakt passade på att fynda fluor hos vår vän Tony. Synd han inte säljer stålsicklar. Skulle haft en ny U.

Det är lite intressant det att du köper flourvallor. Nu har du kombinationen stålsicklade och stenslipade skidor och för träning kommer det nog inte vara någon koll på vilka vallor man använder. Christer Majbäck skrev att det skulle krävas en omfattande rengöring av skidor, vallabodar, utrustning m m för att få bort flouret. Frågan är hur man på ett effektivt sätt skall få bort flouret på ett par vallade skidor, räcker vallaväck eller krävs en mer handgriplig behandling av belaget. Man kan tänka sig två metoder, stenslipning eller stålsickling. Om en stålsickel fungerar för att få bort all flour i belaget kan man spara in en hel del pengar med att använda en sådan.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 months later...
Tänkte bara tipsa om Skigo racing 2.0 på skistart som säkert redan någon gjord . Rea 51%rabatt. 1699kr är bra pris . Måste säga att jag vart positivt överraskad när jag testade stavarna, skön pendel och känns styva nog. Har kört med både swix triac och kv+ tornado plus. Men kommer köra med skigo både för priset och att dom känns bra.
Link to comment
Share on other sites

Tänkte bara tipsa om Skigo racing 2.0 på skistart som säkert redan någon gjord . Rea 51%rabatt. 1699kr är bra pris . Måste säga att jag vart positivt överraskad när jag testade stavarna, skön pendel och känns styva nog. Har kört med både swix triac och kv+ tornado plus. Men kommer köra med skigo både för priset och att dom känns bra.
Link to comment
Share on other sites

010712.jpg?width=458&height=458&scale=bo

Inget reatips men ändå ett tips om det blir klisterföre nästa vinter.

Batteridriven varmluftpistol.

https://www.jula.se/catalog/bygg-och-farg/farg-och-fog/fargborttagning/elektriska-varmluftspistoler/varmluftspistol-010712/

Det är ett mycket bra tips, då det ofta är fullt i vallningsboden och ingen tillgång till el ute på skidtävlingarna. Ibland har man dragit ut el från vallningsboden och haft dosor med många uttag, så att eldrivna vallningsapparater kunna användas, men det är långt ifrån regel. Vid en skidtävling lyckades jag hitta ett  eluttag vid en maskinbod och klistervallningen kunde räddas.

Link to comment
Share on other sites

Synd att Skistart inte hade rea på Marwe 610, har väntat länge på det rätta tillfället, vill ju inte ge mer än för Elpex F1, som jag dock inte hittade på rullskidor öht

 

Idag annonserade Skistart att de hade 20 % på köp över 1500 kr, Bra tänkte jag då slår jag till på ett par Marwe 610. Det skulle då bli 3200x0.80=2560 kr, vilket är OK jfr med andra skidor. Men... det var en  * som sade att det inte gällde rullskidor, skidor m m mm, så det "sket sig" :wacko:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Intersport har rea på Tecno XC Pro skate för 999 kr. Någon som provat den och vet hur passformen är. En idé är att prova motsvarande klassiska pjäxa, som fanns i min lokala intersportbutik i vintras, före beställning.

Dagens tips är att beställa skorna till den butiken "Hämta i butik" innan de tar slut i din storlek. Har inte läst villkoren men skulle tro du kan lämna dem där utan att det kostar dig något om de inte passar.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Intersport har rea på Tecno XC Pro skate för 999 kr. Någon som provat den och vet hur passformen är. En idé är att prova motsvarande klassiska pjäxa, som fanns i min lokala intersportbutik i vintras, före beställning.

Underbart att du finns Volevodin som gör att man inte känner sig snål! Minns många gamla trådar om hur du funderar på att limma ihop rullskidhjul mm. mm. mm.:).

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...