Hoppa till innehåll

Senaste nyheterna inom skidvärlden - i samarbete med längd.se

Korsgren r nervs infr Marcialonga

Sveriges trupp till junior-VM i Finland

Salomon lanserar S/MAX eSKIN - med krna av tervunna pet-flaskor

Beslut om JSM kommer 8 februari

Outdoor, löpning, kläder, Norröna, Houdini, Patagonia m.fl. hos OutdoorExperten
Atomic längdskidor
Rossignol längdskidor
Längdskidor, rullskidor, stavar, skidvalla, swix, madshus, fischer m.m. hos Skistart
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart
Foto

Dagens REA-tips!

• Vänligen logga in för att kunna svara
1430 svar till detta ämne

LilleNo

LilleNo

Medlem

• Members
  • Pip
  • 28 inlägg
Själv så shoppade jag loss på ett Swixställ (Star Advanced( på www.xxl.se för 1300:-, "tyvärr" visade det sig att Pölder hade samma ställ på erbjudande för 800:- (exkl. frakt).

Fast jag ska inte klaga, jag fick väldigt bra hjälp på XXL och var dessutom tvungen att byta storlek på jackan. Hade jag beställt på nätet hade jag fortfarande väntat på skidstället. Stället är helt suveränt IMO (glad amatöråkare).

Nu saknas bara ett vettigt 2-lagers underställ, gärna på extrapris. Några tips?

Madshus Hypersonic

Madshus Hypersonic

Medlem

• Members
  • Pip
  • 77 inlägg

Själv så shoppade jag loss på ett Swixställ (Star Advanced( på www.xxl.se för 1300:-, "tyvärr" visade det sig att Pölder hade samma ställ på erbjudande för 800:- (exkl. frakt).

Fast jag ska inte klaga, jag fick väldigt bra hjälp på XXL och var dessutom tvungen att byta storlek på jackan. Hade jag beställt på nätet hade jag fortfarande väntat på skidstället. Stället är helt suveränt IMO (glad amatöråkare).

Nu saknas bara ett vettigt 2-lagers underställ, gärna på extrapris. Några tips?

Newline på skistart.com
399:-

http://www.skistart....8/2/Vinter.html

Rolv

Rolv

Medlem

• Members
  • Pip
  • 476 inlägg
Swix Triac 1.0 för 1800 kr på Stadium Bergvik, Karlstad. Rea priset var 1999:-, men i kassan fråga de ifall jag ville bli medlem och fick då ytterligare 10%.

ablearcher

ablearcher

Medlem

• Members
  • Pip
  • 435 inlägg
Tänkte unna mig ett par nya stavar. Åker till Norge imorgon för tre dagars åkning.

Har hittills i år kört med metall, man säger mig att jag kan kapa mina tider med bättre stavar. Var förbi Runners Store på Vasagatan i Stockholm, helt utplockat.

Har ni några tips.

VL12 - pl. 4395 (6:07) | VL13 - pl. 2804 (5:57) | VL14 - pl. 1093 (5:20) | VL15 - pl. 770 (5:34)

polvott

polvott

Medlem

• Members
  • Pip
  • 24 inlägg

Tänkte unna mig ett par nya stavar. Åker till Norge imorgon för tre dagars åkning.

Har hittills i år kört med metall, man säger mig att jag kan kapa mina tider med bättre stavar. Var förbi Runners Store på Vasagatan i Stockholm, helt utplockat.

Har ni några tips.

Hvor i Norge skal du?

ablearcher

ablearcher

Medlem

• Members
  • Pip
  • 435 inlägg

Har ni några tips.

Hvor i Norge skal du?

Flyger till Oslo imorgon kväll, sen bil till Hövringen. Kommer fram runt midnatt. Aldrig varit där tidigare, ska bli hemskt spännande!

VL12 - pl. 4395 (6:07) | VL13 - pl. 2804 (5:57) | VL14 - pl. 1093 (5:20) | VL15 - pl. 770 (5:34)

Anl

Anl

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 701 inlägg
Åk förbi Oslo Sportslager mitt i stan o plocka upp ett par röda Swix CT-1 för 1199 NOK

stenquist

stenquist

Medlem

• Members
  • Pip
  • 72 inlägg

Åk förbi Oslo Sportslager mitt i stan o plocka upp ett par röda Swix CT-1 för 1199 NOK

De är till och med ännu billigare nu, 999 NOK :)

fnav

fnav

Medlem

• Members
  • Pip
  • 46 inlägg
Men bara lite kortare modeller kvar i lager!

ablearcher

ablearcher

Medlem

• Members
  • Pip
  • 435 inlägg
Hur korta - finns 150-155cm?
När stänger de? Landar först vid 20-tiden för direkt vidaretransport till Hövringen.

Henke

Henke

Medlem

• Members
  • Pip
  • 87 inlägg
Verkar som om Oslo Sportlager inte har kvar några CT1 längre än 147,5. Skulle själv behöva ett par 155 cm för skate.

Någon som vet var/om man kan köpa fjolårets oranga Skigo Racing stav som har reats ut av Team Sportia under året för 1249 kr. Gärna nära Lund eller Halmstad.

Är Yoko 8100 något att ha? http://www.haijaa.fi...mpl?ryhma_id=33

Annars kanske Exel World Cup som man kan få för runt 1500 kr.

Hilding

Hilding

Medlem

• Members
  • Pip
  • 381 inlägg

När stänger de? Landar först vid 20-tiden för direkt vidaretransport till Hövringen.

Stänger kl 19 på torsdagar enligt hemsidan.

polvott

polvott

Medlem

• Members
  • Pip
  • 24 inlägg

Din utfordring er åpningstiden i butikkene. På vei nordover passerer du Hamar, Lillehammer, Hafjell, Ringebu osv., men alt er stengt på dette tidspunktet. Skal du hjem på søndag er det også stengt, med unntak av Hafjell, men der ligger nok tyngden på alpinutstyr.

Det kan være muligheter (REA) på Otta, hvis du kan komme deg dit på lørdag. Det finnes ihverftall en G-Sport butikk der. Tror det er 2-3 mil fra Høvringen.

ablearcher

ablearcher

Medlem

• Members
  • Pip
  • 435 inlägg

Din utfordring er åpningstiden i butikkene. På vei nordover passerer du Hamar, Lillehammer, Hafjell, Ringebu osv., men alt er stengt på dette tidspunktet. Skal du hjem på søndag er det også stengt, med unntak av Hafjell, men der ligger nok tyngden på alpinutstyr.

Det kan være muligheter (REA) på Otta, hvis du kan komme deg dit på lørdag. Det finnes ihverftall en G-Sport butikk der. Tror det er 2-3 mil fra Høvringen.

Tack!! Ska försöka i Otta då.

Volevodin

Volevodin

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 7 136 inlägg
Av de brutna stavar jag såg i VL var alla gula One Way, slumpen eller sköra stavar ?

Fisk

Fisk

Medlem

• Members
  • Pip
  • 232 inlägg

Av de brutna stavar jag såg i VL var alla gula One Way, slumpen eller sköra stavar ?

Beror nog även mycket på att väldigt många använder dem?
/ Vasaloppet 2011: 7h4min.
Mål för Vasaloppet 2012: Medaljtid

Jakko

Jakko

Medlem

• Members
  • Pip
  • 171 inlägg
Flera Team Sportia rear ut Ski Go Racing staven för halva priset (1250 kr)

Davidsson

Davidsson

Medlem

• Members
  • Pip
  • 206 inlägg
En hel del rea hos Haijaa. Dock ganska dålig hemsida och även svårt för oss som inte kan finska

2slow

2slow

Medlem

• Members
  • Pip
  • 454 inlägg
Haijaa, 50% på kvarvarande kläder, 20% på vallor ,samma på skidor och skor.
Tex Rc7 reapris 1100kr

Tuna

Tuna

Medlem

• Members
  • Pip
  • 30 inlägg
Hej.

Är priserna på sidan med eller utan rebatten inräknad ?

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar