Hoppa till innehåll

Senaste nyheterna inom skidvärlden - i samarbete med längd.se

Aldrig sttt p skidor coachas till Ungdomsvasan

Besksdagar p gymnasiet i stersund - NIU lngdskidor

S hr snder Vinterstudion 2017-2018

Styrketrning fr motionrer

längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart
Atomic längdskidor
Rossignol längdskidor
Foto

Dagens REA-tips!

• Vänligen logga in för att kunna svara
1107 svar till detta ämne

Forehandloop

Forehandloop

Medlem

• Members
  • Pip
  • 195 inlägg

XXL:
1499:- för Elpex evolution x + Xcelerator-bindning får väl anses prisvärt.
Hur var det nu med OW stavar? Är detta en ok stav, Diamond cross 100x 17 std? Går den att jämföra med tidigare OW-stavar eller var det något lurt med tilläget STD? Nu 499:-

Undrar också om staven. Svårgooglad.

skogsvakt

skogsvakt

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 544 inlägg
Ow och xxl är lurigt. Kan vara i princip vadsomhelst
Mer fristil i längdsverige
Återinför skejtvasan
Visa respekt för sporten - åk med fäste!

nakos

nakos

Ny medlem

• Members
  • 1 inlägg

Googlade lite snabbt på detta "Diamond cross 100" och fick då olika info beroende på var jag tittar

80% kolfiber, 85% och XXL sager 100%

Man får nog maila bade XXL och OW och höra efter vilken modell det är mer exakt om man är intresserad

felldin

felldin

Medlem

• Members
  • Pip
  • 135 inlägg

XXL har ju dessutom två liknande produkter som de marknadsför. Det är identisk beskrivning men på den ena staven (den billigare) så finns det ett tillägg i produktnamnet. Där står det STD.

Jag tror att detta är ett klassiskt sätt där XXL i samarbete med OW har fått ett eget produktnamn som är väldigt likt den stav som andra butiker säljer. De har producerat en betydligt enklare stav och försöker nu lura okunniga köpare. Riktigt fult beteende.

https://www.xxl.se/o...1137733_1_style

https://www.xxl.se/o...1108022_1_style

Luktar bluff lång väg. Finns ingen annan butik som säljer en OW-stav som har STD i produktnamnet.

VL2017 5:01 plac 716

joco

joco

Medlem

• Members
  • Pip
  • 102 inlägg

Är det evolution X eller V? I annonsen står det X, men när man ska beställa är bara evolution V -17 valbart??

https://www.xxl.se/e.../p/bp/1126202_b

Kan nu svara på min egen fråga efter mailsvar från XXL. Evolution X är slutsåld, men V erbjuds istället för samma paketpris. Det var V som jag var ute efter, så det blev en beställning. Oslagbart pris måste man ju säga....

larsbern

larsbern

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 3 372 inlägg
X tog slut snabbt. Man får ligga på om man ska få nåt.
"Kom igen nu Molle!!! Du får vila sen!!!" Allas vår Gunde i OS-stafetten, Calgary 1988

VL97 8:56 | VL01 7:50 | ÖSS10 6:54 | ÖSS11 5:54 | VL12 5.13 | VL13 5.40 | VL14 6.06 | VL15 DNF | VL16 5.37 | VL17 5.41
BB14 Bortblåst | BB15 3.27 | BB16 DNF, sjuk
ML13 4.27 | ML17 3.19 (57km)
Planerat 2018: Stafettvasan | Nattvasan | Skarverennet?

Motto: "Riktiga" seedningslopp är max fyra varv. Förutom Åkulla... ;)Värmlänning i exil på Hisingen i Göteborg sen drygt 20 år.

skogsvakt

skogsvakt

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 544 inlägg
Swix gjorde ju en "fule xxl stav" för några år sen också. Hette Northug. Bra pris var det o jag har den som rullstav. Men vad den innehåller vet ingen. Men visst handlar det om att luras och xxl är duktiga på det. Men dom är ändå den enda riktiga sportkedjan i Sverige som inte bara säljer kläder.
Mer fristil i längdsverige
Återinför skejtvasan
Visa respekt för sporten - åk med fäste!

Volevodin

Volevodin

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 4 629 inlägg

Jag har heller inte så mycket till övers för XXL. Efter den upphaussade starten är nu de andra sportbutikerna med på banan igen. När det gäller skidprodukter kommer jag att fortsätta att handla av RIKTIGA SKIDHANDLARE även om det blir några hundralappar dyrare, då vet jag att slipper råka ut för obehagliga överraskningar.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar