Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Dagens REA-tips!


kokobob

Recommended Posts

Rossignol R-skin Race för 1500kr inkl bindningar på XXL, kliar lite men jag behöver ju egentligen inte fler skidor...

https://www.xxl.se/rossignol-r-skin-race-ifp-race-classic-binding-18-19-langdakningspaket-med-stighudsskidor/p/bp/1140620_b

Den skida jag köpte och var helnöjd med var Ross R-skin Delta Race, jag tror att denna skida är snäppet under och inte lika bra bärande och spänstiga spann.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.5k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Den skida jag köpte och var helnöjd med var Ross R-skin Delta Race, jag tror att denna skida är snäppet under och inte lika bra bärande och spänstiga spann.

 

Har R-Skin race fast en äldre modell med NIS platta och den är kanon. Säkert åkt 75-100mil med dom utan att byta skin och de går kanon. Men som alltid beror det mycket på spannet i just det skid paret.

Om jag mins rätt var R-Skin Race bland de övre i Ross sortiment runt 18/19. 

Link to comment
Share on other sites

Vem har arbetskamrater numera? Inga kontorsnissar väl... förresten så är de inte imponerade utan ruskar på huvudet... gäller i stort sett familj och grannar också men inte ni kära forumvänner :)

 

Jag hade blivit imponerad skogsvakt!

Även av sub36 såklart, själv har jag nog inte varit där men nära (9 km Victorialopp på drygt 34).

Link to comment
Share on other sites

Jag ber om att få citera Homer Simpson ” Allmänheten är idioter”

Fast om du kör Jörgen Mårtenssons gamla testpass på 3x10km kuperat eljusspår i ungefär 36min tempo med 2 min vila mellan varven så tror jag nog att du får lite status ändå. Men då har du ju som sagt löpt 3 mil...

Link to comment
Share on other sites

Var hittar man den för 1500? 799 måste vara väldigt prisvärt!

CT1 säljs ju knappt nu för tiden, tror inte att den tillverkas längre. Detta måste vara något gammalt restlager från en norsk källare. Men det är en bra stav! Ungefär samma spec som Quantum 2, och den ligger väl på ca 1500 kr. Positivt (tycker jag) är att du får det gamla handtaget och remmen. Ingen konstig TCS.

Link to comment
Share on other sites

CT1 säljs ju knappt nu för tiden, tror inte att den tillverkas längre. Detta måste vara något gammalt restlager från en norsk källare. Men det är en bra stav! Ungefär samma spec som Quantum 2, och den ligger väl på ca 1500 kr. Positivt (tycker jag) är att du får det gamla handtaget och remmen. Ingen konstig TCS.

Någon som har koll på CT1 kontra KV+ Tempesta? Såg att Outnorth har den för 748kr.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...