Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Dagens REA-tips!


kokobob

Recommended Posts

  • Replies 1.5k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ja, ni har rätt jag fick ett helt Move Switch kit till NIS för 400:- Otroligt!

 

- Ja, dessa har kostat 1500:- tyckte försäljaren.

 

Får kolla igenom om jag behöver till fler skidor...

 

Ja, passa på. Jag testar ett par Tune för skate när jag väl ska börja övergången till NNN även på skateskidorna. En finess med Move är att man med några enkla handgrepp kan flytta över Race-vippen (och byta plastflärpar) till skidor man väljer att tävla på istället för att ha Switch-vredet som är lite otympligare. Använder Switch på skinskidor och det blir nog nåt vallapar till som föräras.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Link to comment
Share on other sites

På tal om Birken, så diskuterade vi några hur det skulle vara att åka skidor onykter. Är det inte en kontroll där alkoholhaltiga drycker serveras och i så fall borde en och annan inta lite för mycket och kanske bli lite "vinglig" i spåret. Är det sant eller bara ett rykte om denna kontroll ?

Link to comment
Share on other sites

Den här har varit prisnedsatt ett långt tag nu och otroligt nog finns den fortfarande kvar i storlekar upp t om 155 cm. (Mätt stavspets till infästning).

 

https://www.xxl.se/madshus-xc-poles-race-speed-22-23-langdakningsstavar-klassisk-och-skate-unisex-svart/p/1177729_1_style

 

Lättaste staven jag sett i prisklassen och överlägset så dessutom. Konkurrerar lätt med stavar till det dubbla ordinarie priset (och kanske t o m mer därtill) i både vikt och subjektiv styvhet. Har tyvärr inte hunnit testa den i praktiken än men är övertygad om att för 600:- (plus rullholk) kommer det bli en utmärkt stav till sommarens rullskidor och kommande vinters träningspass.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...