Hoppa till innehåll

Senaste nyheterna inom skidvärlden - i samarbete med längd.se

Test: Glidprodukter frn Optiwax

Bolshunov verlgsen - Burman 14:e utan toppglid

Ebbas glid rckte inte till mot norskornas

Patrik och Joel vinnare av vallapaket frn Tynell Activity

längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart
Outdoor, skidor och sport hos Outdoorexperten
Atomic längdskidor
Rossignol längdskidor
Foto

Trafikkaos!?

• Vänligen logga in för att kunna svara
70 svar till detta ämne

Masa

Masa

Medlem

• Members
  • Pip
  • 12 inlägg
OBS!!! Jag har idag fått information från VL:s ledning att åtminstone de som missade starten i söndags ska få en friplåt till VL2011! Det allra bästa hade såklart varit att ge tillbaka pengarna för både startavgift och bussar samt kompensera för övrig transport men kanske är detta lite plåster för några iaf...

Asger

Asger

Ny medlem

• Members
  • 1 inlägg
Jeg er danskeren med nummer 194 som er omtalt tidligere i denne tråd.
Inden start løb jeg 6km med oppakning men jeg kom et par minutter forsent til start.
Totalt nedtur. Det tog mig næsten en halv time at samle motivation til at gennemføre Vasa.
Der var helt tomt i startområdet da jeg startede, men i første bakke var der stadigvæk rigtig mange åkere.
Hele rejsen til Mora gik med at overhale og zikzakke mellem de andre åkere.
Vasa 2010 blev ikke lige det jeg havde drømt om men jeg fik da overhalet rigtig mange åkere.

Niklas

Niklas

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 123 inlägg
Väldigt starkt gjort att starta ändå och åka så bra som du gjorde från ditthopplösa utgångsläge, Asger!

Bra att arrangörerna erbjuder ny startplats 2011, men i det här fallet tycker jag även att de åkare som drabbades borde få seedning till samma startled som 2010. Det som hände går ju inte att göras ogjort, men de som drabbades borde åtminstone inte behöva drabbas av ytterligare konsekvenser som att tvingas åka seedningslopp för att inte halka ned till sämre startled.

Redigerat av Niklas, 10 mars 2010 - 18:53 .

Träningsmål 2014: Må oförskämt bra + lite skidlopp och en del långlöpning i fjäll och alper.

Masa

Masa

Medlem

• Members
  • Pip
  • 12 inlägg
Jag f ö r u t s ä t t e r att startledet blir det samma som VL10. Allt annat vore vansinne.

skidguru

skidguru

Medlem

• Members
  • Pip
  • 302 inlägg

Inden start løb jeg 6km med oppakning men jeg kom et par minutter forsent til start.
Totalt nedtur. Det tog mig næsten en halv time at samle motivation til at gennemføre Vasa.
Der var helt tomt i startområdet da jeg startede, men i første bakke var der stadigvæk rigtig mange åkere.
Vasa 2010 blev ikke lige det jeg havde drømt om men jeg fik da overhalet rigtig mange åkere.

Jag är grymt imponerad av din åkning...

Skåningen

Skåningen

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 3 229 inlägg

Otroligt starkt att motiverar sig att köra på så fort som du gjorde hela vägen. Väldigt imponerad av dig. Såg när du passerade kontrollen vid Vasslan där jag stod. Då hade du bra fart och kryssade mellan åkarna.
Tror dom flesta som råkat ut för det du gjorde, men som stod så långt fram skulle gått hem igen.

Volevodin

Volevodin

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 6 617 inlägg
Jag tar upp denna tråd igen efter att ha läst Vasalöparen, som damp ner i brevlådan idag.

I den artikel om förseningarna försöker man ge en förklaring till de stora förseningarna, som drabbade många åkare, men ger inget recept på hur de skall komma tillrätta med förseningar till kommande år.

Det sas ju att att de åkare, som missade starten skulle få sin starttid justerad till när de passerade startlinjen, men det gällde bara de två främsta leden. Om vi bortser från led 10, så var tydligen inte led 3-9 värda denna extraågärd eller finns det någon teknisk förklaraing till att övriga led utom 1-2 lämnades utanför ?:/

Redigerat av Volevodin, 19 maj 2010 - 20:51 .

Smokehead

Smokehead

Medlem

• Members
  • Pip
  • 10 inlägg
Jag skulle startat i led tio, och kom iväg 8:38, min tid räknades i alla fall från det jag startade, och på mina sms jag fick vid varje kontroll så stämde åktiden, samma sak med min kusin, han skulle startat i led åtta, men kom iväg samtidigt som mig, och hans tid räknades naturligtvis också från den tidpunkt vi kom iväg. Justeringen av tiden ändrades för alla oavsett vilket led man skulle startat i, så fattade jag det i alla fall och det stämde för våran del.

Lars-Erik

Lars-Erik

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 123 inlägg

Jag är grymt imponerad av dig och ändå mera när jag nu hör att du faktiskt var sist ut från startområdet.
Nummer 194 etsade sig fast tydligt på min näthinna och ditt sick-sackande när du passerade mig var imponerande. Men på ett 100 % just sätt så långt jag kunde se. Och en tävling är jag övertygad om att du överlägset vann detta år nämligen
* tävlingen att passera flest antal åkare vid Vasaloppet 2010
Jag skulle bara vilja veta:
* Skulle du ha stått i elitledet ?
Vad blev din slut placering ?
Passerade NÅGON löpare dig under loppet ?
Anm: JAG är ju Veteran och kan inte halka längre ner än led 5 (hittills har jag inte behövt utnyttja detta) men har funderat på att verkligen starta sist och få känna hur det är och
sedan ändå göra allt för att ta mig så långt upp som möjligt. Men ditt rekord blir givetvis omöjligt att vara i närheten av för någon av vanliga knegare

Vi borde starta fanclub för dig
Bästa hälsningar från Lars-Erik

Volevodin

Volevodin

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 6 617 inlägg
Undrar just varför det stod så i Vasalöparen att det bara var de två första leden som justerades ?

Vad tycker ni för övrigt om artikeln i Vasalöpare, blir ni lugnade inför nästa år vad gäller förseningar ?

Smokehead

Smokehead

Medlem

• Members
  • Pip
  • 10 inlägg

Undrar just varför det stod så i Vasalöparen att det bara var de två första leden som justerades ?

Vad tycker ni för övrigt om artikeln i Vasalöpare, blir ni lugnade inför nästa år vad gäller förseningar ?

Jag läste också om det i Vasalöparen efter att du skrivit här, och det var ju konstigt. Vi fick informationen på bussen att alla skulle få tiden räknad från det vi körde över startlinjen, som en öppet spårstart. Nu spelade det ju mindre roll för mig eftersom jag ändå skulle stå i sista led, men det var mitt första Vasalopp så jag hade gärna upplevt starten också. Som plåster på såren får vi som missade starten åka gratis nästa år i alla fall.

Jag vet inte om jag blir lugnare av artikeln i Vasalöparen, det återstår att se. Jag kommer i alla fall att åka buss från Mora nästa år igen, och jag hoppas verkligen att jag kommer fram till starten i tid då...

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar