Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Vasaloppet 2011 - Var ska man bo?


Vasa

Recommended Posts

Jag åkte buss förra VL och då från Lindvallen. Blev upplockad utanför Volvo hallen. om jag kommer ihåg rätt var tiden satt till 06.15 men bussen var försenad en kvart. Klev ur bussen vid starten vid drygt 7. Fick tidtabell i starttältet. Kändes dock inte helt tillförlitligt mht risk för förseningar.

Låter som Sälfjällstorget. Gick det bara en tur eller matar de på som de gör Mora-Berga?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • Replies 52
  • Created
  • Last Reply

Finns massor av boende i Mora om man kikar på Siljan Turisms hemsida www.siljan.se

 

Enklast är att boka boende hos dem. Finns allt från skolsalar, till stugor och hotell. En del hotell i Rättvik och Tällberg som ligger några mil söder om Mora har bussar som går till starten i Mora och därifrån tar man vanliga bussen upp till starten.

 

Allt går att boka via Siljan turism. Går att ringa och boka på 0248-797200 också.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Naturligtvis kan man bo i Sälen men annars fungerar det utmärkt att bo i Mora och ta bussen upp till starten. När man kommer i mål har man bilen där och drar vidare eller stanna en natt till och har 10 mil kortare väg hem.

Jag har stuga i Mora och hyr ut bäddar unde de olika loppen. I stugan finns det 6 bäddar. I stugan finns det toa, dusch, kök med spis och micro.

I stugan bor bara vasaloppsåkare. Vi bor i huset bredvid. Om du är intresserad av boende hjälper jag dig gärna.

Ann-Chatrine

ann-chatrine.jonsson@hotmail.com eller 0707808100

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...