Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Vecka 11


Tallen

Recommended Posts

Måndag: 65min skidor A1

Tisdag: Vila

Onsdag: 90 min löpning 60A1 sedan 30 fartökning A2

Torsdag: vila

Fredag:30min A1 skidor usla spår blev nog säsongens sista

Lördag:90min fotbollsdömning

Söndag: 105min löpning A1

 

Nästan 6.5h denna vecka

Link to comment
Share on other sites

Måndag-lördag: Vila (gick en sjukdom så jag höll igen pga av det)

Söndag: Skidor 90 min A0/A1/A2/A3, fick spåra själv i ruggföre utan ruggskidor, hela passet tog 20 minuter längre som anvädes till att skrapa skidorna. Föresökte rusa några backar för at få lite hård träning den vägen men det var svårt när man nästan stöp så fort skidan tog i backen. Det varavades med att gå på styltorna. Kom 12km på den här tiden...

 

Kuriosa:

Jag hade lite mindre snö under vänsterskidan så jag utvecklade en ny teknik: "Spark", fungerar precis som stakning med ifrånskjut men med skillnaden att man bara drar med samma ben och den skidan aldrig går ner i snön i stak/glidfasen utan man balanserar och glider bara på andra skidan. Tror den kommer slå igenom i vasan snart :)

Link to comment
Share on other sites

Måndag: Stakmaskin - 30 min

Tisdag: Längdskidor - 110 min

Onsdag: Vila

Torsdag: Stakmaskin - 71 min

Fredag: Stakmaskin - 34 min

(Körde 1,3 km på vanliga skidor men det var bara en ren sörja så jag gav upp.)

Lördag: Stakmaskin - 62 min

(Provade rullskidorna men gav upp efter 250 meter. Vägen var bedrövlig i beläggningen.)

Söndag: Vila

 

Fick ihop 5 timmar åtminstone men hade egentligen tänkt ett 3 timmars rullskidspass på lördagen.

Link to comment
Share on other sites

MÅn:Promenad 120min

Tis:Skidor F 75min A1-A2

Ons:Skidor F 90min A1-A2

Tors:första jogg passet 50min väldigt lätt

Fre:Skidor F A1-A2 110min

Lör:aktiv vila

Sön:Skidor K 65min A2 med inslag av A3

 

Har snart återhämtat mig från förkylningen efter VL,hoppas va i form till helgens flyktingrennet,speciellt om man betalat in den lite dryga anmälningsavgiften på 700 NOK =)

Link to comment
Share on other sites

Mån-Vila

Tis-Längdskidor intervaller 52min

Ons-Löpning 126min

Tor-Gym 20min

Fre-Löpning intervaller 15min

Lör-Längdskidor stakning 70min

Sön-Längdskidor skate 119 min

 

Ganska nöjd med veckan. fick ihop 6,40H. Allt är aktivträning.

Inte överdriven mängd men det blev ju aldrig dubbla pass och det var ju nåt gym samt intervaller=) Kul vecka iaf.

Link to comment
Share on other sites

Tränar inte längre' date=' bara går ut och njuter av den härliga naturen runt omkring mig.. :D[/quote']

Jag provade att göra så ett pass men det blev hetsjakt ändå i slutändan. :)

Det här problemet har jag nästan alltid på säsongen när det blir dags att träna i lågt intensitet :D De sista kilometerna känner jag alltid att jag nästan försöker spurta ner Northug :)

 

Men nu efter att ha slutat med alla tävlingar på den här säsongen så har jag inte längre den mentala styrkan, som man kallar för "drive".. (man kan också säga att jag har blivit lat.. ;) )

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...