Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Rullskidtävlingar 2010


Skåningen

Recommended Posts

För oss uppe i uppland blir de en perfekt tävling på 5.5 mil i mycke flack bana.De blir enbart stakning.

Ja tråkigare tävlingsbana är svårt att hitta oavsett vilken idrott man räknar in (skulle vara simning då) men ändå bra att få ett rejält race i kroppen.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 149
  • Created
  • Last Reply
För oss uppe i uppland blir de en perfekt tävling på 5.5 mil i mycke flack bana.De blir enbart stakning.

Ja tråkigare tävlingsbana är svårt att hitta oavsett vilken idrott man räknar in (skulle vara simning då) men ändå bra att få ett rejält race i kroppen.

bättre med tråkig bana än tråkiga människor som inte själva kan fixa något lopp

Link to comment
Share on other sites

För oss uppe i uppland blir de en perfekt tävling på 5.5 mil i mycke flack bana.De blir enbart stakning.

Ja tråkigare tävlingsbana är svårt att hitta oavsett vilken idrott man räknar in (skulle vara simning då) men ändå bra att få ett rejält race i kroppen.

bättre med tråkig bana än tråkiga människor som inte själva kan fixa något lopp

Ja tveklöst är det så.

Link to comment
Share on other sites

Våla! Enda gången jag varit där är när man besökt ishallen men nu blev jag faktiskt lite sugen.

5.5 mil är dock kanske i längsta laget för mig som rullskidorsrookie. Har nog inget skinn kvar i nävarna om man nu skulle ta sig runt. Men lite lockande är det allt, någon gång måste vara första gången i ett rullskidslopp med.

Link to comment
Share on other sites

De klart att du ska komma o åka..Du är hjärtligt välkommen.

Våla! Enda gången jag varit där är när man besökt ishallen men nu blev jag faktiskt lite sugen.

5.5 mil är dock kanske i längsta laget för mig som rullskidorsrookie. Har nog inget skinn kvar i nävarna om man nu skulle ta sig runt. Men lite lockande är det allt, någon gång måste vara första gången i ett rullskidslopp med.

Link to comment
Share on other sites

Tänk att de kan vara så svårt att fixa en tävling för så många skidklubbar som de finns...!

Finns också många rullskidtävlingar!

Under hösten finns et ju minst en varje helg.

3 större cuper i höst t.ex.

Väskustscupen, skånes rullskidcup och stockholms rullskidklubb, den senare av dom i år med arrangörer från ett flertal klubbar i trakten.

Så många arrangörer finns det. dock lite ont om om på våren.

Link to comment
Share on other sites

vad gnäller du om då?!?

Jag tyckte inte jag gnällde så mycket, jag brukar ju själv åka loppet och kommer göra det i år igen. Men detta är väl ett forum där tanken är att man ska utbyta åsikter, därmed behöver man väl inte lovprisa allt och alla till 100%?

 

Som sagt tycker jag banan är skittrist med låååånga raksträckor över åkrar där det är helt platt och man tar inte en enda benspark på hela loppet. Det är ändå kul att race:a på rullskidor med taktikkörningen mm men själva bansträckningen är inte kul. Borde det inte gå att hitta någon lite mer omväxlande sträckning även runt östervåla med några stigningar eller så?

Link to comment
Share on other sites

Tänk att de kan vara så svårt att fixa en tävling för så många skidklubbar som de finns...!

Finns också många rullskidtävlingar!

Under hösten finns et ju minst en varje helg.

3 större cuper i höst t.ex.

Väskustscupen' date=' skånes rullskidcup och stockholms rullskidklubb, den senare av dom i år med arrangörer från ett flertal klubbar i trakten.

Så många arrangörer finns det. dock lite ont om om på våren.[/quote']

hösten jaa... eller är den tidig i år ?

Link to comment
Share on other sites

vad gnäller du om då?!?

Jag tyckte inte jag gnällde så mycket' date=' jag brukar ju själv åka loppet och kommer göra det i år igen. Men detta är väl ett forum där tanken är att man ska utbyta åsikter, därmed behöver man väl inte lovprisa allt och alla till 100%?

 

Som sagt tycker jag banan är skittrist med låååånga raksträckor över åkrar där det är helt platt och man tar inte en enda benspark på hela loppet. Det är ändå kul att race:a på rullskidor med taktikkörningen mm men själva bansträckningen är inte kul. Borde det inte gå att hitta någon lite mer omväxlande sträckning även runt östervåla med några stigningar eller så?[/quote']

jag har hittat en mycket bättre bana som kan användas. nu åker vi inte runt tämnaren, nu åker vi över. kanske lite platt det med, men det lär ju blir något du inte varit med om förr i alla fall!

Link to comment
Share on other sites

Tänk att de kan vara så svårt att fixa en tävling för så många skidklubbar som de finns...!

Finns också många rullskidtävlingar!

Under hösten finns et ju minst en varje helg.

3 större cuper i höst t.ex.

Väskustscupen' date=' skånes rullskidcup och stockholms rullskidklubb, den senare av dom i år med arrangörer från ett flertal klubbar i trakten.

Så många arrangörer finns det. dock lite ont om om på våren.[/quote']

hösten jaa... eller är den tidig i år ?

Du har ju förstått de här Poo .Borde man inte sprida ut tävlingarna lite mer...

Link to comment
Share on other sites

Tänk att de kan vara så svårt att fixa en tävling för så många skidklubbar som de finns...!

Finns också många rullskidtävlingar!

Under hösten finns et ju minst en varje helg.

3 större cuper i höst t.ex.

Väskustscupen' date=' skånes rullskidcup och stockholms rullskidklubb, den senare av dom i år med arrangörer från ett flertal klubbar i trakten.

Så många arrangörer finns det. dock lite ont om om på våren.[/quote']

Som svar till Poo, så är ju Ekis med i Sumpan, som kommer anordna en av 4 deltävlingar som Skåningen skriver om - förutom lite felskrivning, det ska vara Stockholms Rullskidcup. Själva ordnar vi i NVSK en av deltävlingarna (Värmdörullen) den 19/9 på Ingarö. Denna tävling kommer även ingå i Svenska Inlinescupen.

 

Men annars är väl triathlon-tävlingar med rullskidor ett välkommet tema Poo - simning, rullskidor och ni cyklar väl runt Tämnaren också? ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Har ni tränat ordentligt inför King of the hill nu på söndag?

 

Det har inte jag p.g.a en envis förkylning i snart tre veckor, men va f..n gör det, jag kör ändå. Man behöver inte vara i sitt bästa slag för att deltaga, utan man kan göra det för skojs skull åxå, sen är det väl första deltävlingen av Västsvenska rullskidkuppen, så man får ju göra så gott man kan ändå för att vara med från start, ;)

Link to comment
Share on other sites

Har ni tränat ordentligt inför King of the hill nu på söndag?

 

Det har inte jag p.g.a en envis förkylning i snart tre veckor, men va f..n gör det, jag kör ändå. Man behöver inte vara i sitt bästa slag för att deltaga, utan man kan göra det för skojs skull åxå, sen är det väl första deltävlingen av Västsvenska rullskidkuppen, så man får ju göra så gott man kan ändå för att vara med från start, ;)

Visst kan man köra bara för det är skoj, tänkte jag göra.

 

En nyhet i Västsvenska cupen i år är att det införs nya klasser, dels dom vanliga H21 och D21, men också en H50 för er äldre, samt en klass som är totala cupen. Bra va, synd man inte är lite äldre bara så man slapp åka mot dom riktigt snabba :)

ses på söndag, många kommer eller hur?

Link to comment
Share on other sites

Man blir skapligt imponerad av dig Skåningen och dina klubbkamrater som, sommar som vinter åker runt i hela södra sverige och även lite mer norrut och betar av den ena tävlingen efter den andra. Ni får ju bra koll på de olika arrangemangen, och bra koll på era tävlingsnerver. Tänk om alla var lika aktiva som ni då skulle vi inte få plats på banvallar och cykelvägar då tävlingarna körs.. :D

 

Anmäler man sig till den klassen för cupen eller håller ngn reda på resultaten från alla deltävlingar under säsongen?

Link to comment
Share on other sites

Man blir skapligt imponerad av dig Skåningen och dina klubbkamrater som, sommar som vinter åker runt i hela södra sverige och även lite mer norrut och betar av den ena tävlingen efter den andra. Ni får ju bra koll på de olika arrangemangen, och bra koll på era tävlingsnerver. Tänk om alla var lika aktiva som ni då skulle vi inte få plats på banvallar och cykelvägar då tävlingarna körs.. :D

 

Anmäler man sig till den klassen för cupen eller håller ngn reda på resultaten från alla deltävlingar under säsongen?

Åldernsklasserna finns också i resp tävling, det är ett tillägg till King of the Hill om du läser inbjudan igen.

Link to comment
Share on other sites

Man blir skapligt imponerad av dig Skåningen och dina klubbkamrater som, sommar som vinter åker runt i hela södra sverige och även lite mer norrut och betar av den ena tävlingen efter den andra. Ni får ju bra koll på de olika arrangemangen, och bra koll på era tävlingsnerver.

Men det är väl att tävla som är anledningen till att man tränar eller hur. Sen om man är bra spelar ju ingen roll. Det finns alltid någon att tävla emot.

Link to comment
Share on other sites

Har ni tränat ordentligt inför King of the hill nu på söndag?

 

Det har inte jag p.g.a en envis förkylning i snart tre veckor' date=' men va f..n gör det, jag kör ändå. Man behöver inte vara i sitt bästa slag för att deltaga, utan man kan göra det för skojs skull åxå, sen är det väl första deltävlingen av Västsvenska rullskidkuppen, så man får ju göra så gott man kan ändå för att vara med från start, ;)[/quote']

Visst kan man köra bara för det är skoj, tänkte jag göra.

 

En nyhet i Västsvenska cupen i år är att det införs nya klasser, dels dom vanliga H21 och D21, men också en H50 för er äldre, samt en klass som är totala cupen. Bra va, synd man inte är lite äldre bara så man slapp åka mot dom riktigt snabba :)

ses på söndag, många kommer eller hur?

Mkt bra med ålderklasser. Jönsson, Westman och de andra ungdomarna:) känns lite övermänskliga att tampas mot. Men istället för Motion kunde man väl haft H40? Kommer det att bli ngn skillnad på Motion och H21 i senare lopp, tex kortare lopp, start efter eliten, bara träningshjul, klassiskt istället för Skate eller annat? Men mitt mål får att bli att slå alla gubbarna i H50 fast jag inte är där riktigt ännu, får göra upp en egen resultatlista.

Link to comment
Share on other sites

King of the Hill på söndag!

60 anmälda hittills! Riktigt skoj och med riktigt bra elitfält också både på dam och herrsidan. Kanske några till av er som efteranmäler er eller?

Själv har jag åkt på en förkylning men hoppas det hinner gå över innan söndag. Annars får jag väl bara heja på er andra

Link to comment
Share on other sites

King of the Hill på söndag!

60 anmälda hittills! Riktigt skoj och med riktigt bra elitfält också både på dam och herrsidan. Kanske några till av er som efteranmäler er eller?

Själv har jag åkt på en förkylning men hoppas det hinner gå över innan söndag. Annars får jag väl bara heja på er andra

Finns det någon startlista?

Link to comment
Share on other sites

King of the Hill på söndag!

60 anmälda hittills! Riktigt skoj och med riktigt bra elitfält också både på dam och herrsidan. Kanske några till av er som efteranmäler er eller?

Själv har jag åkt på en förkylning men hoppas det hinner gå över innan söndag. Annars får jag väl bara heja på er andra

Finns det någon startlista?

tror jag inte! Inte officiellt.

Men av elit damer kan jag nämna Sveriges genom tidernas bästa rullskidåkare

Maria Magnusson som är tillbaka efter att ha fått barn ifjol. Hon får motstånd av t.ex. Sandra Hansson.

Elit herrar, Tobias Westman, Markus Jönsson, Joakim Engström.

 

Sen är ju jag anmäld det räcker väl ;) vet att det är ganska många härifrån som är anmälda också

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...