Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Skidfrågesport


bjorn12

Recommended Posts

  • Replies 67
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

hur går det till??? Ska man sitta vid datorn och svara på frågor vid en viss tidpunkt en viss dag- eller????

Frågesport gillar jag, men har däremot svårt (pga jobb, träning, skjutsa barn på träning och annat) att sitta en viss tid vid en dator för att svara på frågor.

Fast måste erkänna att det låter kul att vara med

Link to comment
Share on other sites

hur går det till??? Ska man sitta vid datorn och svara på frågor vid en viss tidpunkt en viss dag- eller????

Frågesport gillar jag, men har däremot svårt (pga jobb, träning, skjutsa barn på träning och annat) att sitta en viss tid vid en dator för att svara på frågor.

Fast måste erkänna att det låter kul att vara med

Du får 6 frågor skickade till ditt e-mail på måndagar och torsdagar. Sedan har du 4 dagar på dig att svara, så du väljer själv tid. När både du och din motståndare har svarat har vi en vinnare i den matchen (eller oavgjort). Vid slutet av varje säsong flyttas du upp eller ner, eller blir kvar i din division, som i ett fotbollsseriesystem.

Link to comment
Share on other sites

Har gått min första match - kul! Är nog bättre vid tangentbordet än i spåret:)

Har inte sett ditt namn i skidligan Everest. Vad heter du där?

Tänkte ju vara anonym. Men OK har tagit ett namn efter ett mindre imponerande berg - Kesberg uttalas tjesberg. Fast de små ätbara sakerna heter förstås fortfarande kex och som avarten tjäcks:). Har försökt få med lite (äldre) släktingar också men inte lyckats så bra ännu.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Vill du vara med i en frågesportsliga med bara skidfrågor. Gå in på www.vetgirig.nu/qleague.php?lid=10466&left=1 och anmäl dig. Två matcher i veckan med 6 frågor per match.

Sommarsäsongen, som går på halvfart, startar snart. En match i veckan och du har 7 dagar på dig att svara på de 6 frågorna.

I augusti kör vi för fullt igen med 2 matcher per vecka och 3 dagars svarstid. Nya frågor med sveriges stafettlag genom tiderna och 3-milsegrare har tillkommit.

Anmäl dig nu!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Jo, visserligen men vill man fuska så går det ju alltid på något sätt. Sen är inte alla svar så snabbfunna heller. Men orsaken är framför allt att vissa har långsam uppkoppling (bl.a. jag själv när jag spelar mobilt och det finns inget tråkigare än att läsa "tyvärr svarstiden ute"! Men du har rätt - kan man svaren och har snabb uppkoppling så går det ibland på 25-30 sek.

Är det ett allmänt önskemål så kan jag förstås korta svarstiden lite.

Link to comment
Share on other sites

Det där med kortad svarstid har både för- och nackdelar. Jag personligen har en uppkoppling som brukar krångla och det känns otroligt surt att inte kunna svara på grund av att tiden går ut, det har varit på håret några gånger så jag tycker att tre minuter faktiskt behövs.
Link to comment
Share on other sites

Varfør ær svarstiden 3 minuter???

Før att læsa frågorna och svara på dem behøvs MAX 2 MINUTER, ja till och med 1,5 minut ræcker ju.

Ju længre tid man får hålla på, desto mer hinner man væl leta svaren på google........

Eller??????

Jag delade med mig en poäng till dig...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Vill du vara med i en frågesportsliga med bara skidfrågor. Gå in på www.vetgirig.nu/qleague.php?lid=10466&left=1 och anmäl dig. Två matcher i veckan med 6 frågor per match.

Sommarsäsongen' date=' som går på halvfart, startar snart. En match i veckan och du har 6 dagar på dig att svara på de 6 frågorna.

I augusti kör vi för fullt igen med 2 matcher per vecka och 3 dagars svarstid. Nya frågor med sveriges stafettlag genom tiderna och 3-milsegrare har tillkommit.

Anmäl dig nu![/quote']

Nu går vi med full hastighet igen, två matcher i veckan, måndag och torsdag.

Link to comment
Share on other sites

Vill du vara med i en frågesportsliga med bara skidfrågor. Gå in på www.vetgirig.nu/qleague.php?lid=10466&left=1 och anmäl dig. Två matcher i veckan med 6 frågor per match.

Fler deltagare sökes. Vi är nu 42 st men det måste ju finnas fler intresserade här på skidforum.

Är det inte 6 divisioner * 8 deltagare = 48. Eller har du tagit bort de som inte är så aktiva?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...