Hoppa till innehåll

Senaste nyheterna inom skidvärlden - i samarbete med längd.se

Truu och Jonsson fixade dubbel fr Trillevallen

Oskar Kardin och Britta Johansson Norgren vinnare i Grnklitt

Jens Burman och Elisabeth Hgberg snabbast i Bruksvallarna

Bruksvallsloppet lovar skidpropaganda

längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart
Outdoor, skidor och sport hos Outdoorexperten
Atomic längdskidor
Rossignol längdskidor
Foto

Skidfrågesport

• Vänligen logga in för att kunna svara
66 svar till detta ämne

JPersa

JPersa

Medlem

• Members
  • Pip
  • 222 inlägg
Det där med kortad svarstid har både för- och nackdelar. Jag personligen har en uppkoppling som brukar krångla och det känns otroligt surt att inte kunna svara på grund av att tiden går ut, det har varit på håret några gånger så jag tycker att tre minuter faktiskt behövs.

skidguru

skidguru

Medlem

• Members
  • Pip
  • 302 inlägg

Varfør ær svarstiden 3 minuter???
Før att læsa frågorna och svara på dem behøvs MAX 2 MINUTER, ja till och med 1,5 minut ræcker ju.
Ju længre tid man får hålla på, desto mer hinner man væl leta svaren på google........
Eller??????

Jag delade med mig en poäng till dig...

bjorn12

bjorn12

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 087 inlägg

Vill du vara med i en frågesportsliga med bara skidfrågor. Gå in på www.vetgirig.nu/qleague.php?lid=10466&left=1 och anmäl dig. Två matcher i veckan med 6 frågor per match.

Sommarsäsongen, som går på halvfart, startar snart. En match i veckan och du har 6 dagar på dig att svara på de 6 frågorna.
I augusti kör vi för fullt igen med 2 matcher per vecka och 3 dagars svarstid. Nya frågor med sveriges stafettlag genom tiderna och 3-milsegrare har tillkommit.
Anmäl dig nu!

Nu går vi med full hastighet igen, två matcher i veckan, måndag och torsdag.

bjorn12

bjorn12

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 087 inlägg

Vill du vara med i en frågesportsliga med bara skidfrågor. Gå in på www.vetgirig.nu/qleague.php?lid=10466&left=1 och anmäl dig. Två matcher i veckan med 6 frågor per match.

Ny säsong börjar nu!

Everest

Everest

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 607 inlägg

Fler deltagare sökes. Vi är nu 42 st men det måste ju finnas fler intresserade här på skidforum.

Är det inte 6 divisioner * 8 deltagare = 48. Eller har du tagit bort de som inte är så aktiva?
Mål 2013/14: Åka några lopp jag inte åkt förut.

bjorn12

bjorn12

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 087 inlägg

Fler deltagare sökes. Vi är nu 42 st men det måste ju finnas fler intresserade här på skidforum.

Är det inte 6 divisioner * 8 deltagare = 48. Eller har du tagit bort de som inte är så aktiva?

Jo det stämmer, men inlägget du citerade är från juni.

Everest

Everest

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 607 inlägg

Jo det stämmer, men inlägget du citerade är från juni.

OK, tog nog fel i hastigheten. Men håller med om att fler borde vara med. Kul, lärorikt och tar inte lång tid. Har fått med min kusin i alla fall.

JPersa

JPersa

Medlem

• Members
  • Pip
  • 222 inlägg
Är det inga matcher denna måndag?

bjorn12

bjorn12

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 087 inlägg

Det blir ett uppehåll efter sista omgången varje säsong pga att svarstiden är 6 dagar och nästa frågeomgång kommer efter 3 dagar. Säsongen måste vara färdigspelad innan nästa säsong börjar.
Första omgången nästa säsong kommer alltså på torsdag.
Tack för att du slog orjanp i sista omgången, det räddade seriesegern för mig!

Everest

Everest

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 607 inlägg
bjorn12, vilka regler gäller vid samma slutpoäng i tabelen efter 7 omgångar. Totaltid, inbördes möten eller ngt annat?

bjorn12

bjorn12

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 087 inlägg
Matchpoäng-antal rätt- tid

bjorn12

bjorn12

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 087 inlägg

Det blir ett uppehåll efter sista omgången varje säsong pga att svarstiden är 6 dagar och nästa frågeomgång kommer efter 3 dagar. Säsongen måste vara färdigspelad innan nästa säsong börjar.

Fast först kommer en kvalomgång med matcher för uppflyttning. Nästa säsong börjar alltså på måndag, 23/8.

bjorn12

bjorn12

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 087 inlägg

Fast först kommer en kvalomgång med matcher för uppflyttning. Nästa säsong börjar alltså på måndag, 23/8.

Aj,aj jag glömde att kvalomgången också har 6 dagars svarstid, det betyder att nästa säsong börjar på torsdag, 26/8. Jag kan lösa detta problem med lång väntetid mellan säsongerna genom att korta svarstiden till 3 dagar. Inte många av dem som inte har svarat på 3 dagar svarar på 6 dagar.

JPersa

JPersa

Medlem

• Members
  • Pip
  • 222 inlägg
Det tycker jag!

bjorn12

bjorn12

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 087 inlägg

Ny säsong börjar på torsdag 26/8

bjorn12

bjorn12

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 087 inlägg

Ny säsong börjar nu!

bjorn12

bjorn12

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 087 inlägg

Ny säsong börjar nu!

Ny säsong börjar nästa vecka. Var med från början!

bjorn12

bjorn12

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 087 inlägg

Ny säsong börjar nu!

Ny säsong börjar på måndag!

bjorn12

bjorn12

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 087 inlägg

Behöver minst en spelare till. Poo har ingen att spela mot i div 6.

bjorn12

bjorn12

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 087 inlägg

Ny säsong börjar nästa vecka!

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar