Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Vecka 29


Vasa

Recommended Posts

Eftersom globen verkar jaga i hasorna med sitt träningsläger på Gotland har jag fått börja med en ny företeelse i Vasas träning, nämligen intervaller.

Jag stakar då uppför en sträcka med backar som är exakt 2,5 km lång och 69 höjdmeter efter "Elevation Correction" i SportTracks, och åker bil ner. Nästa projekt får väl bli bromsar på skidorna.

I fredags såg det första passet ut enligt följande med Swenor 2or:

Hastighet/Medelpuls - 14,7/174 - 14,9/181 - 14,7/183 - 14,6/183

Så får vi se framåt hösten om jag vågar mig på att jämföra. :)

 

Mån: Stakmaskin - 22 min

Tis: Vila

Ons: Stakmaskin - 41 min

Tor: Stakmaskin - 12 min + Rullskidor - 20 min

Fre: Rullskidor - 40 min

Lör: Rullskidor - 175 min

Sön: Vila

 

Totalt: 5 tim 10 min

Link to comment
Share on other sites

Mån: löpning 90min + 15min styrka

Tis: rullskidor intervaller 5*8min 40min A3 tot 120min. kväll: rullskidor 120min A1

Ons: rullskidor 150min A1 + löpning 90min A1 tot 240min. kväll: rullskidor 20impulser 15sek. 130min.

Tor: vila

Fre: stavgång intervaller 40min A3 tot 130min. kväll: 45min jogg A1 + 15min styrka

Lör: löpning 240min A1. kväll: rullskidor 120min A1

Sön: rullskidor stakintervaller 44min A3 tot 130min. kväll: löpning spänst snabbhet 70min.

 

Totalt under veckan 24,4timmar

Link to comment
Share on other sites

Ser ut att du har haft en trevlig vecka.. många är avudsjuka . KÖR HÅRT !!!

Mån: löpning 90min + 15min styrka

Tis: rullskidor intervaller 5*8min 40min A3 tot 120min. kväll: rullskidor 120min A1

Ons: rullskidor 150min A1 + löpning 90min A1 tot 240min. kväll: rullskidor 20impulser 15sek. 130min.

Tor: vila

Fre: stavgång intervaller 40min A3 tot 130min. kväll: 45min jogg A1 + 15min styrka

Lör: löpning 240min A1. kväll: rullskidor 120min A1

Sön: rullskidor stakintervaller 44min A3 tot 130min. kväll: löpning spänst snabbhet 70min.

 

Totalt under veckan 24,4timmar

Link to comment
Share on other sites

Ser ut att du har haft en trevlig vecka.. många är avudsjuka . KÖR HÅRT

Ja, det var en imponerande vecka som sagt. :) Hade man fått ihop sådana veckor tror jag Brink hade fått akta sig. ;)

Orkar du hålla i Poo så tror jag att du kommer att placera dig bra på skidtävlingar i framtiden.

 

Poo, tränar du ensam eller har du någon träningskompis?

För det är det värsta som jag ser det att det blir trist när man står själv och stakar timme efter timme.

Link to comment
Share on other sites

vi har löpning måndagar... onsdagar rullskidor 2 typ gemensamma pass /vecka..Sen är de bara att köra så de blir timmar.

Ser ut att du har haft en trevlig vecka.. många är avudsjuka . KÖR HÅRT

Ja' date=' det var en imponerande vecka som sagt. :) Hade man fått ihop sådana veckor tror jag Brink hade fått akta sig. ;)

Orkar du hålla i [b']Poo[/b] så tror jag att du kommer att placera dig bra på skidtävlingar i framtiden.

 

Poo, tränar du ensam eller har du någon träningskompis?

För det är det värsta som jag ser det att det blir trist när man står själv och stakar timme efter timme.

Link to comment
Share on other sites

vi har löpning måndagar... onsdagar rullskidor 2 typ gemensamma pass /vecka..Sen är de bara att köra så de blir timmar.

Jaha, du är lika på då? ;)

 

Och har jag fattat fel om även Joo är inblandad?

 

Var är det ni tränar?

 

Ni får starta en träningsblogg/hemsida och lägga upp bilder och filmer från era träningar och ragga sponsorer!

Link to comment
Share on other sites

vi har löpning måndagar... onsdagar rullskidor 2 typ gemensamma pass /vecka..Sen är de bara att köra så de blir timmar.

Jaha' date=' du är lika på då? ;)

 

Och har jag fattat fel om även Joo är inblandad?

 

Var är det ni tränar?

 

Ni får starta en träningsblogg/hemsida och lägga upp bilder och filmer från era träningar och ragga sponsorer![/quote']

Japp Joo är absolut inblandad, man skulle kunna säga spindeln i nätet ;) Sebb är även han med.

Link to comment
Share on other sites

Tog det lungt mot slutet av enna vecka, Körde ett läger i Torsby och är sliten. Inte ens om jag gör allt jag kan klarar jag att komma upp i 24h. Hur lyckas du egentligen? Ingen skola/jobb?

 

Har tränat bra i år. Ni får akta er i vinter på tävlingarna:-)

Link to comment
Share on other sites

Tog det lungt mot slutet av enna vecka, Körde ett läger i Torsby och är sliten. Inte ens om jag gör allt jag kan klarar jag att komma upp i 24h. Hur lyckas du egentligen? Ingen skola/jobb?

 

Har tränat bra i år. Ni får akta er i vinter på tävlingarna:-)

jag har sommarlov nu. under en hård vecka så sover och äter man mellan passen och då går det hur bra som helst

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...