Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Rullskidsträningskompis i Ludvika trakten sökes!


globe86

Recommended Posts

  • Replies 403
  • Created
  • Last Reply

Nej, de kanske är mer åt väst Uppsalatrakten?

Har inte fått någon klar bild där.

Å andra sidan är det någon av dom (Blixten, Joo, Poo, Sebb) som kör intervaller i Evertsberg. Så då hamnar väl du i ett vakuum i mitten någonstans.

Link to comment
Share on other sites

Nej, de kanske är mer åt väst Uppsalatrakten?

Har inte fått någon klar bild där.

Å andra sidan är det någon av dom (Blixten, Joo, Poo, Sebb) som kör intervaller i Evertsberg. Så då hamnar väl du i ett vakuum i mitten någonstans.

hehe oki =) Ja jag bor ju i ludvika e ju långt till på uppsala och evertsberg !!

 

Jag tänkte mera på Ludvika/Grängesberg/Smedjebackstrakten! Har ju sett några rulla på skidor men e ju inte många!

Link to comment
Share on other sites

De vore riktigt nice! Jobbar i morgon till 4 eller nåt annars kan ja köra! Tänkte även köra idag också! Skriv när du t'nkte dra iväg så får vi se om ja kan följa !

 

 

Vi skulle ju kunna Sätta en tid i morgon kväll! Slutar runt 16 - 17 så en kvällstur runt 19 tiden skulle funka för mig!

Link to comment
Share on other sites

Jag har spanat in vädret i morgon, ser ut att bli regn hela dagen. Tisdag ser vädret betydligt bättre ut. Ska vi köra då istället kl 19.00?

 

Förresten tränade jag intervaller i slalombacken i Smedjebacken idag. Tar precis 4 min att lufsa upp till toppen. Härligt komplement till rullskidorna... Pulsen sticker iväg!

 

// magnus

Link to comment
Share on other sites

Jag har spanat in vädret i morgon, ser ut att bli regn hela dagen. Tisdag ser vädret betydligt bättre ut. Ska vi köra då istället kl 19.00?

 

Förresten tränade jag intervaller i slalombacken i Smedjebacken idag. Tar precis 4 min att lufsa upp till toppen. Härligt komplement till rullskidorna... Pulsen sticker iväg!

 

// magnus

DÅ kör vi tisdag kl 19! Ska vi mötas där gångbanan börjar vid ABB? Ligger en fotbollsplan där man kan parkera typ!

 

Aha de va som tusan! Va där förra veckan jag också och körde med stavar! Fast för mig tog de runt 5 min att komma upp :D "eller så kolla min kompis fel på klockan " Men då gick jag i liftspåret så högt man kunde komma!

 

/ Niclas

Link to comment
Share on other sites

tack för ett härligt pass Magnus =) Kan inte låta bli att ge Vasa lite kalla kårar :D Och premiärturen med nya klockan är ju inte heller tråkigt !!!

 

Runda: 33.4 km

 

Medelpuls: 177 "196 max"

 

Tid: 1h 45min 3 sek

 

Medeltid per Kilometer: 03.09 min

 

Trodde inte ja kom upp i hög puls på rullisarna men fel hade jag i det :D Antar att de där blir A3?

Link to comment
Share on other sites

Ja, det där var imponerande siffror. På gränsen att jag satte något i halsen när jag läste. :)

Och det var då på backig väg och ojämn asfalt och du som drog? ;)

 

Det kan bli tufft nästa år för mig och Lars-Erik får det nog riktigt besvärligt!

 

Du får ladda upp bilder på tempokurva, höjdkurva och pulskurva så vi får analysera.

Du ser ju grov ut i överkroppen så det gör nog att du orkar få upp pulsen på stakningen.

Link to comment
Share on other sites

Ja, det där var imponerande siffror. På gränsen att jag satte något i halsen när jag läste. :)

Och det var då på backig väg och ojämn asfalt och du som drog? ;)

 

Det kan bli tufft nästa år för mig och Lars-Erik får det nog riktigt besvärligt!

 

Du får ladda upp bilder på tempokurva, höjdkurva och pulskurva så vi får analysera.

Du ser ju grov ut i överkroppen så det gör nog att du orkar få upp pulsen på stakningen.

Vi turades om att dra men Magnus drog absolut mest ;) Båda satte personligt rekord ordentligt.

 

Ska försöka fixa de där med bilder! Räcker det med skivan då eller ska ja fixa med de där du skicka?

Link to comment
Share on other sites

Ska försöka fixa de där med bilder! Räcker det med skivan då eller ska ja fixa med de där du skicka?

Jag har aldrig installerat från skivan (du menar det som är med i klockförpackningen?) utan har bara SportTracks.

Där får man upp diagram som de jag laddade upp i Klarälvsbanetråden.

Link to comment
Share on other sites

Oki men tror du inte man får höjd och så från skivan också!?

Jo, det borde man få.

Jag har ett annat program till skogs-GPSen från Garmin och man får något liknande där.

Det heter MapSource, vad det heter till klock-GPSen vet jag inte men det borde finnas ungefär detsamma.

Så det borde bli bra! :)

 

/Vasa, som börjar bli orolig. Får tydligen lägga på ett kol med träningen...

Link to comment
Share on other sites

Du nu är jag inne i sporttracks! Väljer import och sen garmin fr305 men den säger att den inte hittar! Har kopplat den till laddgrejjen sen in i datorn via USB och satt på klockan..måste man installa klockan på nå vis först?

 

Enheten kunde ej öppnas sa den! Måste gps.en va på eller nåt men de funkar väl inte inne?

 

NU FUNKAR DE!

 

 

Jaha nu kom nästa problem! När jag komme dit när man ska välja väder och utrustning bla bla så kan ja inte trycka next! känner du igen något om de?!

Link to comment
Share on other sites

Du nu är jag inne i sporttracks! Väljer import och sen garmin fr305 men den säger att den inte hittar! Har kopplat den till laddgrejjen sen in i datorn via USB och satt på klockan..måste man installa klockan på nå vis först?

 

Enheten kunde ej öppnas sa den! Måste gps.en va på eller nåt men de funkar väl inte inne?

Det är väl drivrutinen som fattas förmodar jag.

Prova att starta om datorn med klockan inkopplad.

Om inte det fungerar så får du prova med skivan och installera drivrutin därifrån.

Link to comment
Share on other sites

Jaha nu kom nästa problem! När jag komme dit när man ska välja väder och utrustning bla bla så kan ja inte trycka next! känner du igen något om de?!

 

Måste fixa detta innan ja ska sova :D

 

 

nej men nu har ja de inlagt i alla fall! vet inte om man kan äga så mycket mer av det man ser där :D

 

Men hur lägger jag in en bild här så ska du få se!

Link to comment
Share on other sites

nej men nu har ja de inlagt i alla fall! vet inte om man kan äga så mycket mer av det man ser där :D

Hur menar du nu?

 

Tog du "Avsluta" istället för "Nästa" när det fungerade att ladda in?

 

Bilder ja.

Ladda upp t.ex här: http://www.geting.se/

 

Sedan tar du bildlänken du får och sätter inom dessa taggar:

Aa precis tog avsluta..men man fick ju inge mer info och inga höjdkurvor heller! kollar med skivan hur de blir! brb!

Link to comment
Share on other sites

nej men nu har ja de inlagt i alla fall! vet inte om man kan äga så mycket mer av det man ser där :D

Hur menar du nu?

 

Tog du "Avsluta" istället för "Nästa" när det fungerade att ladda in?

 

Bilder ja.

Ladda upp t.ex här: http://www.geting.se/

 

Sedan tar du bildlänken du får och sätter inom dessa taggar:

Aa precis tog avsluta..men man fick ju inge mer info och inga höjdkurvor heller! kollar med skivan hur de blir! brb!

Om du väljer din träningsrunda så den är aktiv så finns det en nedåtpil/rullgardin där du kan välja att visa tempo/höjd/puls osv.

För att höjdkurvorna ska bli rätt får du ha pluginen "Elevation Correction" men det får du ta imorgon när inte ögonen står i kors. ;)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...