Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Rullskidsträningskompis i Ludvika trakten sökes!


globe86

Recommended Posts

  • Replies 403
  • Created
  • Last Reply
http://www.geting.se/viewimage/image/257222-WOW.JPG

 

Ja, det var något skumt med detta. Kanske någon annan kan få bilden att visas.

Ser den om jag kopierar in den i adressfönstret, förestället globen och rullskidorna i duschen.

Haha ! Godnatt på dig ! Får fixa med de där när jag har tid sen! Nu blir de hårdträning framöver! SLut på leken!

Link to comment
Share on other sites

jag får kanske skruva upp mitt personliga mål på vasaloppet som jag satt till under 7 timmar 2011. Men jag behåller det en stund till. Åkte ju strax under 8 tim 2010. Men om vi fortsätter i det här tempot i höst, så ska vi nog vara starka i spåret. Vasa och Lars-Erik får passa sig.....
Link to comment
Share on other sites

jag får kanske skruva upp mitt personliga mål på vasaloppet som jag satt till under 7 timmar 2011. Men jag behåller det en stund till. Åkte ju strax under 8 tim 2010. Men om vi fortsätter i det här tempot i höst, så ska vi nog vara starka i spåret. Vasa och Lars-Erik får passa sig.....

Hehe ja du får nog göra de! Men som sagt behåll det en stund till tills du känner dig säker ;)

 

passa sig är de minsta de ska göra :P

Link to comment
Share on other sites

Men stigningen verkar vara + 550meter på ditvägen i alla fall! Ni hade en stigning på + 150 meter på Klarälvsbanan vad jag vill minnas! Och den är 9 mil lång.. Vi hade 550 meter stigning på ca 1.5 mil ! Men sen har man ju igen det på hemvägen ! Ja jag vet inte hur man ska utvärdera det ! Men hade lika hög puls när jag körde neråt också får jag låg i näst intill max då!

 

Men nåt som är intressant är att jag kollade på klockan ganska nära vändningen och vi hade ganska bra kilometer tid då också! alltså på sträckan när det är + 550 i stigning... Tror efter all uppkörning att vi låg på nånstans mellan 3.20 - 3.27 per kilometer efter de tyngsta partiet!

 

Nu står ögonen i kors igen ! Godnatt skidforum!

Link to comment
Share on other sites

Om ni tittar på bilden som globen laddade upp så har det stuckit iväg på något ställe.

Det går inte att lita på GPS-höjdmätningen utan man bör köra "Elevation Correction" i SportTracks för att få höjd enligt verkligheten och inget EKG-diagram.

Link to comment
Share on other sites

tack för ett härligt pass Magnus =) Kan inte låta bli att ge Vasa lite kalla kårar :D Och premiärturen med nya klockan är ju inte heller tråkigt !!!

 

Runda: 33.4 km

 

Medelpuls: 177 "196 max"

 

Tid: 1h 45min 3 sek

 

Medeltid per Kilometer: 03.09 min

 

Trodde inte ja kom upp i hög puls på rullisarna men fel hade jag i det :D Antar att de där blir A3?

WOW jag är riktigt imponerad. Kom ni ända upp till Grängesberg? ett medel på 19 km/h det är riktigt starkt.

 

Förra året körde jag ett snitt på 17 km/h denna sträcka med C2:or.

 

Kommer ni att köra samma tid varje vecka?

Link to comment
Share on other sites

Vi har ingen speciell dag och har precis kommit igång ! TÄnkte köra ett lite längre pass på måndag eller tisdag med lite lägre fart! Du är välkommen David_80!

 

Stod under startportalen på klarälvsbanan ! Visste inte att de va så nära! Snart får vi dra oss västerut och göra de där 9 milen ;)

 

/Niclas

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...