Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Vasaloppet 2011 - globe86 vs Vasa vs Lars-Erik - Vilka tider?


Vasa

Recommended Posts

Vilka tider tror ni vi kör Vasaloppet 2011 på? :)

 

Ja, jag vet att det är placeringar som räknas i Vasaloppet men i varje fall för mig (och jag vet att jag inte är ensam) är tiden det roliga.

 

 

globe86: ???

 

Vasa: ???

 

Lars-Erik: ???

 

-------

Detta var våra tider i år:

 

globe86: ÖS Sön = 7:18 Vasaloppet = 7:37

 

Vasa: ÖS Mån = 6:26

 

Lars-Erik: ÖS Sön = 6:56 ÖS Mån = 7:17 Vasaloppet = 6:47

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 295
  • Created
  • Last Reply
Vilka tider tror ni vi kör Vasaloppet 2011 på? :)

 

Ja, jag vet att det är placeringar som räknas i Vasaloppet men i varje fall för mig (och jag vet att jag inte är ensam) är tiden det roliga.

 

 

globe86: ???

 

Vasa: ???

 

Lars-Erik: ???

Du ska nog fråga SMHI eller titta på några abborrfenor för att lista ut det. Men OK tror på relativt snabba spår och ni gör ert bästa för att seeda upp er:

 

globe86: 6,18

 

Vasa: 6,18

 

Lars-Erik: 6,28

Link to comment
Share on other sites

Med ålderns rätt bestämmer jag att jag svarar sist.

Ja' date=' vi får väl mörka lite till innan vi avslöjar var vi står. :)

 

Everest, 6:18 ska jag knäcka om det så är kåda i spåren och jag vallat med abborrskinn! :)[/quote']

Kåda är väl relativt snabbt, fast då skall man sickla eller valla med rentarmar:)

Link to comment
Share on other sites

Tiderna är svåra att sia om så här långt före, ung en vecka innan VL bör väderläget klarnat och då kan jag ge en tidsangivelse.

 

Annars tror jag att ni ungtuppar får ge er för den rutinerade Lars-Erik och kampen mellan Vasa och Globe tror jag slutar med ännu en seger för Vasa. Tror att Globe behöver ytterligare ett år för att komma upp i samma kapacitet som finns i huvudet.;), men då blir han farlig.

 

Själv har jag "framtiden bakom mig" och tänker avsluta lite lugnt och stilla.

Link to comment
Share on other sites

Kåda är väl relativt snabbt' date=' fast då skall man sickla eller valla med rentarmar:)[/quote']

Jag får dra till med hydraulolja då, för det var det på ett stråk i år. :)

JA den där jävla oljan har jag minne ifrån! Aldrig haft så bra skidor som ÖS och sen åker man över skiten och allt e förstört! GRR

Link to comment
Share on other sites

Att gå fråm tider på 7.30 till 5.55 kräver att man ökar sin träningsmängd betydligt från förgående år. Skulle nog vara bättre med en flerårsplan med lite delmål på vägen. Men det är ju tråkigt.

 

Ska man åka under 6 timmar bör inte starta längre bak än i 4:an. Ta det som delmål till mars. Dvs se till att stå minst i 4:an

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Att gå fråm tider på 7.30 till 5.55 kräver att man ökar sin träningsmängd betydligt från förgående år. Skulle nog vara bättre med en flerårsplan med lite delmål på vägen. Men det är ju tråkigt.

 

Ska man åka under 6 timmar bör inte starta längre bak än i 4:an. Ta det som delmål till mars. Dvs se till att stå minst i 4:an

Det ryktas ;) att globen inte är någon nybörjare i skidspåren rent tekniskt så personligen skulle jag bli förvånad om han inte stryker under 6 timmar, om det nu inte är rena bedrövelsen föresmässigt.

 

Jag och Lars-Erik har efter rapporterna från de senaste rullskidturerna i Ludvika en sådan stark tro på globens förbättringspotential att vi snabbt fick kalla ihop till ett krismöte och ta fram en plan för hur vi både tränings- och materialmässigt ska kunna hänga med där.

 

http://img80.imageshack.us/img80/9161/skidforum201008312.jpg

Alltifrån hur man snabbast möjligt tar sig förbi vätskekontrollerna med hjälp av handskar som har inbyggda stavfästen samt det senaste i vall... stålsicklingsväg avhandlades.

 

http://img80.imageshack.us/img80/8863/skidforum201008311.jpg

Ett dokument togs fram med de viktigaste punkterna för hur vi ska orka hänga med.

 

/Vasa, med glimten i ögat ;) :P

Link to comment
Share on other sites

Åh herrejösses! Vad är nu detta :D Haha de va de roligaste på länge !!! Är det inte självaste Kuzmin på bilden =) ? Och vem är killen i bakgruden ? Lars erik känner jag allt igen!

 

 

Ser ut som jag kommer få ett riktigt tufft motstånd! Här räcker det nog inte bara med att öka träningsmängd! Måste nog ta ett snack med en skidåkare en vän känner för att få lite special tips =) Han pressa sig under 5 timmars gränsen i fjol...

 

Ni har inte lust att skicka en kopia på det där vita Dokumentet :D?

 

Nu får du vasa berätta lite mer om erat hemliga möte ;) Om nu mina rullskidspass har gjort dig nervös så kan jag säga att du lyckats med en motattack !

Link to comment
Share on other sites

globen, jag tror vi kör ett hårt pass i morgonen. Är du med på det?

Nytt rekord??

Vi lär ligga i nu om Vasa har tagit sådan expert hjälp...hehe

De kan du lita på! I morgon ska jag ha blodsmak i munnen ! Klart vi kör på rekord! Jag känner mig utvilad och i form! Har varit lugnt senaste 6 -7 dagarna så nu e kroppen på hugget!

 

Haha ja jag menar de ! Den där hjälpen är inte att leka med hehe!

Link to comment
Share on other sites

Och vem är killen i bakgruden ?

Vem är jag eller hur menar du? ;)

Ser ut som jag kommer få ett riktigt tufft motstånd! Här räcker det nog inte bara med att öka träningsmängd! Måste nog ta ett snack med en skidåkare en vän känner för att få lite special tips =) Han pressa sig under 5 timmars gränsen i fjol...

Nja, nu tror jag väl att du spöar oss även utan så värst intensiv träning. :D

Ni har inte lust att skicka en kopia på det där vita Dokumentet :D?

Ja du...

Nu får du vasa berätta lite mer om erat hemliga möte ;) Om nu mina rullskidspass har gjort dig nervös så kan jag säga att du lyckats med en motattack !

Det är väl inte så mycket att prata om egentligen, mer än att du behandlades på universitetsnivå. ;)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...