Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Bibehålla Batteriets kapacitet!?


globe86

Recommended Posts

Jag laddar min 305:a efter varje träning. Har inte märkt att batteriet tar illa av det.

 

Den första hade jag nästan fyra år, tills den tvärdog tidigare i somras. Men använde den under Vasaloppet i år -- och då räckte iaf batteriet under de 7 timmar och 10 minuter som jag tog på mig...

Link to comment
Share on other sites

sätter ju alltid min 305 i USB-dockan till PC när jag har tränat för att föra över träningspasset. Sen sitter den oftas där till nästa pass och ibland drar jag ur sladden ur PC när jag ser den är färdigladdad. Har haft min i 3 år och gör alltid så, inga problem med batteritiden
Link to comment
Share on other sites

sätter ju alltid min 305 i USB-dockan till PC när jag har tränat för att föra över träningspasset. Sen sitter den oftas där till nästa pass och ibland drar jag ur sladden ur PC när jag ser den är färdigladdad. Har haft min i 3 år och gör alltid så, inga problem med batteritiden

Köpte min 305 i aug 2007 och i feb 2010 blev batteriet plötsligt sämre och höll inte ens halva VL. Köpte en 310XT men kan fortfarande använda 305 för korta pass och lite annat. Har också laddat min mer eller mindre kontinuerligt.

Link to comment
Share on other sites

Jag brukar ladda min 305:a lite då och då, gärna efter vartannat pass eller så, men vet inte vad som egentligen är bäst.

Ska du till tunneln i morgon Globen? Vi kanske ses då. Vad har du för kläder och utrustning?

Japp jag drar till tunneln i morgon! Äter nog lunch i torsby sen kör jag igång! Jag drar på mig kondomdräkten ! Typ helt blå med vita och lite svarta inslag! Kör svarta salomon pjäxor och röda atomic skidor och one way diamond storm stavar! Nu borde du känna igen mig! du får hojta till om du ser mig =)

Link to comment
Share on other sites

Japp jag drar till tunneln i morgon! Äter nog lunch i torsby sen kör jag igång! Jag drar på mig kondomdräkten !

Är det för att du räknar med att stöta på Team Skitunnel?

http://www.teamskitunnel.se/

 

För att anknyta till ämnet så har, om jag inte är helt ute i det blå, Lithium-Ion-batterier ett visst antal hela laddcykler - Urladdat -> Uppladdat helt - och du kan "duttladda" flera gånger innan du utnyttjat en hel laddcykel.

Så ja, det gör inget att ladda varje gång du tränat, livslängden ska inte bli kortare.

Link to comment
Share on other sites

sätter ju alltid min 305 i USB-dockan till PC när jag har tränat för att föra över träningspasset. Sen sitter den oftas där till nästa pass och ibland drar jag ur sladden ur PC när jag ser den är färdigladdad. Har haft min i 3 år och gör alltid så' date=' inga problem med batteritiden[/quote']

Köpte min 305 i aug 2007 och i feb 2010 blev batteriet plötsligt sämre och höll inte ens halva VL. Köpte en 310XT men kan fortfarande använda 305 för korta pass och lite annat. Har också laddat min mer eller mindre kontinuerligt.

Kan ju vara för att ett normalpass för dig alltid är ett par timmar mer än mina pass :)

Link to comment
Share on other sites

sätter ju alltid min 305 i USB-dockan till PC när jag har tränat för att föra över träningspasset. Sen sitter den oftas där till nästa pass och ibland drar jag ur sladden ur PC när jag ser den är färdigladdad. Har haft min i 3 år och gör alltid så' date=' inga problem med batteritiden[/quote']

Köpte min 305 i aug 2007 och i feb 2010 blev batteriet plötsligt sämre och höll inte ens halva VL. Köpte en 310XT men kan fortfarande använda 305 för korta pass och lite annat. Har också laddat min mer eller mindre kontinuerligt.

Kan ju vara för att ett normalpass för dig alltid är ett par timmar mer än mina pass :)

Möjligen några gånger:)

Link to comment
Share on other sites

Japp jag drar till tunneln i morgon! Äter nog lunch i torsby sen kör jag igång! Jag drar på mig kondomdräkten !

Är det för att du räknar med att stöta på Team Skitunnel?

http://www.teamskitunnel.se/

 

För att anknyta till ämnet så har' date=' om jag inte är helt ute i det blå, Lithium-Ion-batterier ett visst antal hela laddcykler - Urladdat -> Uppladdat helt - och du kan "duttladda" flera gånger innan du utnyttjat en hel laddcykel.

Så ja, det gör inget att ladda varje gång du tränat, livslängden ska inte bli kortare.[/quote']

Haha ! Fan finns mycket hetingar i tunneln! Träffa en riktig söt pingla där förra gången ja va där !

Synd bara att hon och hennes kompis inte hängde med i globens tempo :P

Link to comment
Share on other sites

Jag brukar ladda min 305:a lite då och då' date=' gärna efter vartannat pass eller så, men vet inte vad som egentligen är bäst.

Ska du till tunneln i morgon Globen? Vi kanske ses då. Vad har du för kläder och utrustning?[/quote']

Japp jag drar till tunneln i morgon! Äter nog lunch i torsby sen kör jag igång! Jag drar på mig kondomdräkten ! Typ helt blå med vita och lite svarta inslag! Kör svarta salomon pjäxor och röda atomic skidor och one way diamond storm stavar! Nu borde du känna igen mig! du får hojta till om du ser mig =)

Ja, en blå-vit-svart kondom borde ju vara omöjlig att missa, speciellt med röda skidor och svarta pjäxor ;). Ska varsko team skidtunnel så att de kan hålla sig undan!

Link to comment
Share on other sites

Jag brukar ladda min 305:a lite då och då' date=' gärna efter vartannat pass eller så, men vet inte vad som egentligen är bäst.

Ska du till tunneln i morgon Globen? Vi kanske ses då. Vad har du för kläder och utrustning?[/quote']

Japp jag drar till tunneln i morgon! Äter nog lunch i torsby sen kör jag igång! Jag drar på mig kondomdräkten ! Typ helt blå med vita och lite svarta inslag! Kör svarta salomon pjäxor och röda atomic skidor och one way diamond storm stavar! Nu borde du känna igen mig! du får hojta till om du ser mig =)

Ja, en blå-vit-svart kondom borde ju vara omöjlig att missa, speciellt med röda skidor och svarta pjäxor ;). Ska varsko team skidtunnel så att de kan hålla sig undan!

Haha gör du de =) Då ses vi kanske där! nu blir de en skön natts sömn så man är på hugget i morgon! Glidpreppade och klara! Överväger att lämna in dom och få de perfekta fästet!

 

Godnatt!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...