Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Vecka 33


Vasa

Recommended Posts

Hade tänkt avsluta veckan med ett distanspass på rullskidor men var så matt att jag inte orkade och så blåste det med rejäla vindbyar vilket jag inte tycker om.

 

Mån: Vila

Tis: Stakmaskin - 35 min + Rullskidor - 78 min

Ons: Vila

Tor: Stakmaskin - 40 min

Fre: Stakmaskin - 63 min

Lör: Rullskidor - 127 min

Sön: Vila

 

Tot: 5 tim 43 min

 

Nu får det bli uppryckning om jag ska rå på globen som verkar hårdsatsa!

Link to comment
Share on other sites

Mån: Löpning A1 20min + Rehab/stryketräning 1t

Tis: Vila

Ons: Rullskidor A2 1t 11m + löpning A1 20min

Tor: Kajak A1/A2 1t 5m

Fre: MTB A1/A2 (30m A3) 2t 20m

Lör: Vila (tittade och servade på Vasastafetten)

Sön: MTB A1/A2 2t 10m

 

Skulle ha kört mer rehabträning för korsbandet. Inte bra. Men får ta igen det till veckan.

Link to comment
Share on other sites

Mån: Rullskidor, stakning 115 min

Tis: Skidgångsintervaller 5x4min

Ons: Vila

Tor: Rullskidor, lång intervall 2x20 min

Fre: Skidgångsintervaller 5x4min + 3x1min

Lör: Vila

Sön: Rullskidor, stakning med impulser 120 min

 

En bra vecka så jag får väl dela med mig...

Link to comment
Share on other sites

Träning...

Skulle ha kört mer rehabträning för korsbandet. Inte bra. Men får ta igen det till veckan.

Ska du gå Vasaloppet/Öppet Spår till året och hur mycket tror du att du förlorar i tid mot normalt pga. utebliven skidträning?

Link to comment
Share on other sites

16/8 - Rullskidor: Runda 33,75 km, Tid 1 45 min 49 sek, Puls: 161, Snitthastighet 19.1 km/h "2.or"

 

17/8 - Fotbollsmatch 40 min "snart slut på eländet"

 

18/8 - Löpning 30 min + Diagonalmaskin 30 min TOT: 1h

 

19/8 - Vila

 

20/8 - Gym: Överkroppen 1h

 

21/8 - Rullskidor: 2h

 

22/8 - Vila

 

 

Tot Ca 6h 30 min

Link to comment
Share on other sites

16/8 - Rullskidor: Runda 33,75 km, Tid 1 45 min 49 sek, Puls: 161, Snitthastighet 19.1 km/h "2.or"

Det går undan trots låg puls.

Antingen har du bra asfalt och sträckning eller så är du rejält på G!

Ifjol vid samma tidpunkt hade jag inte haft en gnutta av en chans att hålla sådana hastigheter på rullskidor så din 6-timmarstid känns "säker" om du fortsätter att ligga i.

Link to comment
Share on other sites

16/8 - Rullskidor: Runda 33' date='75 km, Tid 1 45 min 49 sek, Puls: 161, Snitthastighet 19.1 km/h "2.or"[/quote']

Det går undan trots låg puls.

Antingen har du bra asfalt och sträckning eller så är du rejält på G!

Ifjol vid samma tidpunkt hade jag inte haft en gnutta av en chans att hålla sådana hastigheter på rullskidor så din 6-timmarstid känns "säker" om du fortsätter att ligga i.

Hehe jo nog är de fin bana allt det är det! Men jag känner mig på G! Gäller bara att ligga i nu och inte tappa motivationen! Men känns bra när man har någon att åka med! Då kommer man iväg på turer som man aldrig annars skulle göra!

 

Och blir bara benhinnerna bra så kommer jag kunna börja löpa mera också! Tror mycket på löpningen faktiskt! Känns som man kommer ha igen det i uppförsbackarna ;)

 

 

Du får göra lite utförligare information om dina rullskidspass ;) Så ja har lite koll hur hårt du tränar! =)

Link to comment
Share on other sites

Träning...

Skulle ha kört mer rehabträning för korsbandet. Inte bra. Men får ta igen det till veckan.

Ska du gå Vasaloppet/Öppet Spår till året och hur mycket tror du att du förlorar i tid mot normalt pga. utebliven skidträning?

Jag är inte anmäld till något lopp utan får avvakta hur det går och känns. Kommer jag igång med lite rullskidor under hösten och sedan får bra med skidmil behöver det nog inte bli så mycket sämre än vanligt. Gjorde min bästa tid med minst träningstimmar innan så det är kanske positivt att inte träna... ;)

Link to comment
Share on other sites

Tyvärr blev de bara 20, 4 mil på rullskidor.

De blev bara distans pass.

2 st löp pass.

Orkade tyvärr inte mer...

Ja en svag vecka där med bara 20 mil på rullskidor! ;)

 

Du får dra med dig joo, poo och sebb och komma till Värmland 12e september och åka Klarälvsbanan ihop med oss andra skidforumiter. :)

Då får ni ihop 85 km i ett huj!

Link to comment
Share on other sites

Det ser ut som du har blivit gammal och klen Blixten. Bara drygt 20 mil. ;) Själv körde jag mitt första "långpass" på drygt en månad igår. Blev 1.22 och 25 km. Har mest slipat och målat och burit möbler fram och tillbaka + att vi repat lite med mitt "gamla" coverband inför årets spelning som genomfördes i helgen. Har dessutom hunnit bli getingstucken med en uppsvullen hand och arm som resultat och klämt tummen så att det är svårt att få på sig pjäxorna. Fast allt detta kanske inte räknas som träning? :/

Kommande veckor ska jag skärpa till mig betydligt. Ska ju ge mig på nästan nio mil den 12:e :)

Link to comment
Share on other sites

Sorry går inte... Startar enhörna loppet då! Annars skulle jag nog pallrat mig dit.Vi får ta ett race senare.

Tyvärr blev de bara 20' date=' 4 mil på rullskidor.

De blev bara distans pass.

2 st löp pass.

Orkade tyvärr inte mer...[/quote']

Ja en svag vecka där med bara 20 mil på rullskidor! ;)

 

Du får dra med dig joo, poo och sebb och komma till Värmland 12e september och åka Klarälvsbanan ihop med oss andra skidforumiter. :)

Då får ni ihop 85 km i ett huj!

Link to comment
Share on other sites

Sorry går inte... Startar enhörna loppet då! Annars skulle jag nog pallrat mig dit.Vi får ta ett race senare.

Det var ju synd.

 

Ja det får vi absolut och jag tror inte det blir sista Skidforum-långpasset vi gör den 12e.

Blir nog till året också! :)

 

Fast allt detta kanske inte räknas som träning?

I varje fall inte pulsbaserad. ;)

Möjligen om pulsen steg vid getingattacken?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...