Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Exel c3...


fhjulfor

Recommended Posts

[quote name=Klas]nu har jag fått mig en lektion i momshantering av vår ekonom. ...[/quote]
Hm, Jag har inte så stort förtroende för ekonomer...
Tyvärr har du fel och jag har rätt. Se vidare på till exempel [url=http://www.tullverket.se]www.tullverket.se[/url]. Om paketet inte fastnar i tullen så är det bara att gratulera. Via posten är chansen säkert 99% att det fastnar. Hur det är med andra sätt har jag ingen aning om.
Link to comment
Share on other sites

[quote name=Corduroy]Jag köpte mina CT1:or från Oslosportslager i slutet på förra vintern. Jag betalade ingen moms! Endast frakten.

En kompis köpte CT1 därifrån i början på denna vinter, han fick årets modell, dvs de blå.[/quote]
Hur var det med tull? Kan du redogöra i detalj för totalkostnaderna vid de båda tillfällena?

Vore skönt att få ett vettigt besked så man kan sluta spekulera...
Link to comment
Share on other sites

fick svar från Norge, om jag förstår det hela rätt så har vi samma momssats och därför blir priset det som faktiskt annonseras

Hei og takk for mail.

Vi beklager sent svar men vi har denne helgen harr Birkebeiner rennet
som har satt oss litt tilbake på å svare mail.

Vi har staver inne som vi ser av Svebnskepriser er svært prisgunstige.
Om vi ikke har de framme i Mai er jeg sikker på at vi har de på lager.
Prisen bvi regner ut er ink Norsk moms. Når vi sender staver blir det
uten Norsk Mva noe som er 25% ser vil da få et tilegg på den Svenske
Momsen. Frakt til Sverige er ca 250kr med levering ca 5-10 dager iht
postens satser.

Mvh

Oslo Sportslager
Link to comment
Share on other sites

Finfint, då gör norrmännen på samma sätt som sverige då grejor går på export. Norsk moms försvinner. Fint att firman hanterar detta. Tullen kan kanppast vara betungande på stavar... På [url]http://www.tullverket.se/se/Privat/handla_via_internet/kalkylatorn.htm[/url] är tullen på golfklubbor 2.7% Sedan tillkommer en fast expeditionsavgift (av posten). Då jag tidigare köpt grejor (och betalt med kort) har detta varit cirka 80:-
Link to comment
Share on other sites

[quote name=Lars_P][quote=Klas]nu har jag fått mig en lektion i momshantering av vår ekonom. ...[/quote]
Hm, Jag har inte så stort förtroende för ekonomer...
Tyvärr har du fel och jag har rätt. Se vidare på till exempel [url=http://www.tullverket.se]www.tullverket.se[/url]. Om paketet inte fastnar i tullen så är det bara att gratulera. Via posten är chansen säkert 99% att det fastnar. Hur det är med andra sätt har jag ingen aning om.[/quote]
Det där brukar ju vara min replik:))
Jag lugnar mig nog och köper på plats i maj
Link to comment
Share on other sites

[quote name=Lars_P]Hm, 3000 bästa. Då lär inte stavarna begränsa dig ;) Skulle inte tro att du åker långsammare med en CT5 än en CT2 eller CT1. Visst, känslan är bättre, men inte kommer det att gå fortare för det. Du måste nog åka på fortare eller ha långa stavar för att märka av det styvare röret. Swix controlrem (pro-fit) är en klar höjdare tycker jag.[/quote]
Nu har jag nya stavar (Ski go racing elit). Om det går fortare eller inte är svårt att svara på, men det är en grymt skillnad i känslan. Inte så mycket vikten som styvheten.
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...