Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Bästa staven för ca 1500kr


Willie

Recommended Posts

Tycker inte 1199 NOK för fjolårets CT1 på Oslo sportslager är speciellt mycket rea. De brukade ju normalt kosta 1399 där...
Tänkte köpa mej ett par CT1:or till vintern och Oslos sportlager verkar ju onekligen intressant. Problemet är att dom har slut på 150 cm. Får man av handtagen på ett par CT1:or på ett vettigt sätt utan att riskera staven. Har tidigare råkat ut för stavar där jag kokat handtagen utan att dom lossnat.

Ska du ha 150 cm stavar skulle jag rekommendera fjolårets One Way storm för 95 € (875 SEK) från haijaa.fi. http://haijaa.fi/verkkokauppa/index.tmpl?ryhma_id=218

 

Jag sku behöva 157' date='5 cm skatestavar... och de är slut :([/quote']

Haha, jag la en beställning på dessa stavar nu. Fick upp någon ruta på finska där jag bara klickade ok...

 

Återkommer om hur det funkade.

 

Undrar hur man gör med betalningen? Det var ingen kortbetalning på sidan.

Jag har beställt därifrån och det funkade fint. När dom ser att beställningen är till Sverige så får du troligen ett mail med kostnaden. Jag tror frakten var 10 Euro till Sverige. Jag konverserade på Engelska via mail med dom inga problem men frakten tar tid, dom skickar med buss via happaranda.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 72
  • Created
  • Last Reply
Tycker inte 1199 NOK för fjolårets CT1 på Oslo sportslager är speciellt mycket rea. De brukade ju normalt kosta 1399 där...

 

Ska du ha 150 cm stavar skulle jag rekommendera fjolårets One Way storm för 95 € (875 SEK) från haijaa.fi. http://haijaa.fi/verkkokauppa/index.tmpl?ryhma_id=218

 

Jag sku behöva 157' date='5 cm skatestavar... och de är slut :([/quote']

Haha, jag la en beställning på dessa stavar nu. Fick upp någon ruta på finska där jag bara klickade ok...

 

Återkommer om hur det funkade.

 

Undrar hur man gör med betalningen? Det var ingen kortbetalning på sidan.

Jag har beställt därifrån och det funkade fint. När dom ser att beställningen är till Sverige så får du troligen ett mail med kostnaden. Jag tror frakten var 10 Euro till Sverige. Jag konverserade på Engelska via mail med dom inga problem men frakten tar tid, dom skickar med buss via happaranda.

Ok, låter bra. Tur jag fyllde i mailadressen i rutan för 'övrig information'.

Link to comment
Share on other sites

Fick ett mail från dom direkt efter lagd beställning och betalade igår. Får se hur många dagar leveransen tar. Känns ju som en omväg att skicka grejerna via Haparanda när butiken verkar ligga i höjd med Åbo.

Det ligger en liten sjö emellan...

 

/TV-åkaren :D

Det finns små båtar som kan åka på den lilla sjön...

Det står på hemsidan att de skickar på det sätt som blir billigast för kunden. Bussgods är ett konkurrenskraftigt alternativ när det är långa paket som skidor och stavar. Säkert hade de skickat med flyg eller båt om du hade önskat och betalat extra för frakten.

 

Tycker 10 € är ett rätt hyfsat pris för frakten. Pölder skall ha 31 € för att skicka nåt till Finland.

Link to comment
Share on other sites

Exel World Cup för 1795 på Team Sportia i Karlskoga är väl rätt OK. De två år gamla heloranga i och för sig, men det är väl mest kosmetika.

Runes sport i Skinnskatteberg, 1000 kr fick jag ge för Excel World cup. Vet inte vad utgångspriset var, men han var snabb att sänka priset när jag sa att 1000 kr var min gräns. :-D I övrigt bra priser. Swenor fibreglass inkl bindning, 2200:-.

Link to comment
Share on other sites

Jag har just köpt ett par nya stavrör, från Racewax. Dom är rålängd och kostar då 750 kr/par. Har tänkt sätta Oneways handtag, remmar och trugor på dom, vilka tillsammans kostar 550- 570 kr, lite beroende på var man handlar. Lägger man sedan på frakt med bussgods för stavarna (115 kr i mitt fall) så landar det på 1415-1425.

 

Jag har inte ännu testat stavarna, inte ens monterat ihop dom, men dom är 100% carbon och ska enligt säljaren i kvalité motsvara CT1. På staven står det endast "rebell", så jag vet faktiskt inte vad det är och han säger att dom tillverkats enligt hans ösnkemål. Jag har som sagt inte testat dom ännu, men dom känns bra mycket styvare än mina Kv+ men kanske något gram tyngre. För det totala priset så har jag i vart fall fått en stav som sett till kvalite förmodligen hade kostat ytterligare 800-1000 kr i handeln.

Link to comment
Share on other sites

Nån som vet skillnad på Madshus 100hm -09 svart stav med böjt handtag och

Madshus 100hs -10 också svart men med rakt handtag, har känt på bägge och kan inte känna någon större skillnad?

not: har även känt på 100uhm -10 röd/svart och den känns styvare än de båda svarta?

Link to comment
Share on other sites

Då måste du ha gjort ett av årets klipp. Har de fler i lager? Ute efter ett par som är 157,5 cm långa. Har du telefonnumret till Runes?

Det var inte i år jag köpte dem. De har skidpremiärshelg i okt någon gång och det var i den vevan jag köpte mina. Men kan inte tänka mig att de kostar mer nu i och med att det kommit nya "värstingmodeller", Längden är inga problem, det är rålängd, så de kapar till dem i butiken. Telefonnummer 0222-10162

Link to comment
Share on other sites

Mina finska Oneway-stavar kom idag. 6 arbetsdagars leveranstid från det att jag hade betalat dem. Bussgods hela vägen, 1025 kr blev kostnaden totalt inkl frakt och bankens ev avgifter för utlandsbetalning. Med på köpet fick jag dessutom en mössa :).

 

Jag är kanonnöjd, tack för tipset Frazzi!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...