Hoppa till innehåll

Senaste nyheterna inom skidvärlden - i samarbete med längd.se

Fem av sex svenska herrar vidare i Davos

Fredrik Andersson bakom 14 norrmn och en finlndare i Vuokatti

Slind verlgsen p La Venosta - Johansson Norgren tva

Alla svenska damer vidare frn prologen i Davos

längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart
Outdoor, skidor och sport hos Outdoorexperten
Atomic längdskidor
Rossignol längdskidor
Foto

distansträning?

• Vänligen logga in för att kunna svara
5 svar till detta ämne

Anders

Anders

Medlem

• Members
  • Pip
  • 37 inlägg
Håller på och tränar för fullt inför vasan nu. Vad är bäst att köra ett riktigt långt pass i veckan eller två lite kortare?

no_brakes

no_brakes

Medlem

• Members
  • Pip
  • 55 inlägg
Träningsdosen är så låg att det inte spelar någon större roll. Det viktiga är att du kämpar ordentligt när du tränar. De finns de som får mer ur 2 pass i veckan än de som tränar 3-4. Mycket beror på hur mycket du anstränger dig, när du väl tränar.

Anders

Anders

Medlem

• Members
  • Pip
  • 37 inlägg
Kanske uttryckte mig mig lite luddigt. Nu tränar jag ca 5 gånger per vecka med ca 2 distanspass i veckan. Nu kör jag löpning på ca 1 mil. Är det bättre att gå ner till 4 pass i veckan och byta ut mina 2 1milspass mot ett pass på 2 mil istället.

Ekis

Ekis

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 204 inlägg
jag tror absolut att det är bättre att skippa ett av passen och springa ett längre, speciellt med tanke på att du tränar inför vasan. Vad tränar du de andra 3 passen då?

no_brakes

no_brakes

Medlem

• Members
  • Pip
  • 55 inlägg
Håller med ekis, men undrar varför du inte kör rullskidor istället för all löpträning??
Det är lite som att öva cykling när du skall simma......

Joo

Joo

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 606 inlägg
Tränar man löpning så blir man bra på löpning. Det gäller att träna så grennära som möjligt, rekomenderar därför, även jag, rullskidor eftersom det, tillsammans med stavträning, är det närmaste skidåkning du kommer på barmark. Kör du rullskidor med intervallstuk så får du flåset på köpet.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar