Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Vart finns snön nu?


TobiasJJ

Recommended Posts

  • Replies 140
  • Created
  • Last Reply

Var och åkte på dom fina spåren i Nacka i helgen, otroligt fina spår på morgonkvisten, eftersom man inte dricker sprit så fanns inte det så många bak-fulla idioter där vid den tiden.

Bättre blev det när solen dök upp senare på dagen.

 

c:a 4 mil blev det, känns skönt att få ihop det i sthlm i oktober, tack ska ni ha.

 

Men nu blir det nog lite rullskidor i veckan som kommer.

Link to comment
Share on other sites

I älvdalen

 

700 m klassiskt o skate klart. I morgon bitti finns 1 km klart. På torsdag finns 1,5 km klart . Konstsnö. Elljus.

Spårinfo :070-3944107

Välkomna

Älvdalen först i sverige med konstsnö? Hoppas det är många som åker ditt så att de får betalt för jobbet som läggs ner på att fixa!

Link to comment
Share on other sites

I älvdalen

 

700 m klassiskt o skate klart. I morgon bitti finns 1 km klart. På torsdag finns 1' date='5 km klart . Konstsnö. Elljus.

Spårinfo :070-3944107

Välkomna[/quote']

Älvdalen först i sverige med konstsnö? Hoppas det är många som åker ditt så att de får betalt för jobbet som läggs ner på att fixa!

Jan-olov och inge mfl är verkligen på tårna när det blir kallt och gör ett kanonjobb. Alltid bland dom första i landet med skidspår, och troligen första konstsnöspåret

Link to comment
Share on other sites

I älvdalen

 

700 m klassiskt o skate klart. I morgon bitti finns 1 km klart. På torsdag finns 1' date='5 km klart . Konstsnö. Elljus.

Spårinfo :070-3944107

Välkomna[/quote']

Älvdalen först i sverige med konstsnö? Hoppas det är många som åker ditt så att de får betalt för jobbet som läggs ner på att fixa!

Jan-olov och inge mfl är verkligen på tårna när det blir kallt och gör ett kanonjobb. Alltid bland dom första i landet med skidspår, och troligen första konstsnöspåret

http://www.mariarydqvist.se/nyheter/258

 

Ser grymt fint ut!

Link to comment
Share on other sites

Dessutom skulle det funnits 15-25 km mer spår om entreprenören gjorde sitt jobb...Hundspåren t.ex. + lite mer av de möjligheter som bevisligen finns.....Hundspåren ingår i avtalet vad jag vet..(10 km t.ex.)sen kan väl "monkan" m.fl. sponsa lite för extraslingor..? För bra läger är det mångfald/variation av spår som är viktigast...
Link to comment
Share on other sites

Dessutom skulle det funnits 15-25 km mer spår om entreprenören gjorde sitt jobb...Hundspåren t.ex. + lite mer av de möjligheter som bevisligen finns.....Hundspåren ingår i avtalet vad jag vet..(10 km t.ex.)sen kan väl "monkan" m.fl. sponsa lite för extraslingor..? För bra läger är det mångfald/variation av spår som är viktigast...

Tycker T.I (vet inte vad hans företaget heter) har gjort ett kanonjobb som hade bra spår bara efter ett par dager efter att första snön kom. Om han gjort som du skriver i att sätta hundspåren på prio 2 så tycker jag att han gjort helt rätt.

Link to comment
Share on other sites

Fortsätt gärna att rapportera och fråga här, men missa inte heller:

 

Först och främst, Skidspår.se: www.skidspar.se Hoppas ni alla bidrar till att lämna spårrapporter där (+ rapportera in spåranläggningar som ännu saknas). Mycket bra tjänst som kan bli ännu bättre om fler rapporterar, särskilt vid tider när man är osäker på snötillgången.

Peberman:Rapport från Bruksvallarna i går finns inlagd.

 

Snörapporten: http://snorapporten.se/ (endast alpina anläggningar, men rapporter om längdspår på dessa ges i högre eller mindre grad, och dessutom får man oftast uppgift om natursnötäcket på platsen)

 

SMHI snödjupskarta www.smhi.se/vadret/vadret-i-sverige/2.722 Har nu börjat uppdateras för säsongen 2010-2011. Detaljer går ju inte att utläsa, men intressant ändå att följa tycker jag.

 

Av outgrundlig anledning, hur jag än gör visas det vid förhandsgranskningen två punkter i stället för en efter www i första webblänken ovan som då inte blir klickbar. Ni får alltså skriva in adressen i webbläsaren själva.

Link to comment
Share on other sites

Dessutom skulle det funnits 15-25 km mer spår om entreprenören gjorde sitt jobb...Hundspåren t.ex. + lite mer av de möjligheter som bevisligen finns.....Hundspåren ingår i avtalet vad jag vet..(10 km t.ex.)sen kan väl "monkan" m.fl. sponsa lite för extraslingor..? För bra läger är det mångfald/variation av spår som är viktigast...

Tycker T.I (vet inte vad hans företaget heter) har gjort ett kanonjobb som hade bra spår bara efter ett par dager efter att första snön kom. Om han gjort som du skriver i att sätta hundspåren på prio 2 så tycker jag att han gjort helt rätt.

Jag skall upp till Kiruna på jobb över helgen och tänkte ta med längdskidorna.

Kommer attt bo på vandrarhemmet Yellowhouse, Hantverkaregatan 35.

Någon som kan tipsa om bra spår i närheten?

Link to comment
Share on other sites

Dessutom skulle det funnits 15-25 km mer spår om entreprenören gjorde sitt jobb...Hundspåren t.ex. + lite mer av de möjligheter som bevisligen finns.....Hundspåren ingår i avtalet vad jag vet..(10 km t.ex.)sen kan väl "monkan" m.fl. sponsa lite för extraslingor..? För bra läger är det mångfald/variation av spår som är viktigast...

Tycker T.I (vet inte vad hans företaget heter) har gjort ett kanonjobb som hade bra spår bara efter ett par dager efter att första snön kom. Om han gjort som du skriver i att sätta hundspåren på prio 2 så tycker jag att han gjort helt rätt.

Jag skall upp till Kiruna på jobb över helgen och tänkte ta med längdskidorna.

Kommer attt bo på vandrarhemmet Yellowhouse' date=' Hantverkaregatan 35.

Någon som kan tipsa om bra spår i närheten?[/quote']

10min gång avstånd till Matojärvi där längdlandslaget tränar för fullt. Dom körde en intertävling där idag.

Link to comment
Share on other sites

Tjena' date=' kom nyss hem från en runda på Ormberget, det var en del grus men med gamla skidor tyckte jag det var helt acceptabelt faktiskt.[/quote']

var det pistat också??

Nej, bara spårat av entusiaster :) Som sagt, ha inga höga förväntningar men det går att åka om man vill och inte är ett dugg rädd om belagen.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...