Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Vart finns snön nu?


TobiasJJ

Recommended Posts

Har sett att Grotfallet fått mycket fina betyg på skidspår.se. Men vore ändå skönt med ett mer personligt utlåtande från pålitlig person som dig innan man bokar upp hela helgen.

Hallå hallå! Har nu vart och gjort grotfallet osäkert för ett par timmar!!!

 

Elljusspåret ger jag 4/5 i betyg! Riktigt fina spår utan genomslag! Dock inte "räls" men nära på =)

 

Drog runt 3 varv på golfbanan också! De får betyget 3.5/5 ! Va lite småkvistar som stack upp på sina ställen med absolut inte mycket! Jag skulle inte tagit mina finaste skidor på golfbanan men jag vet inte.. Jag är ganska petig :D

 

 

Hur som haver så va de grymt härligt och få ge sig ut i skidspåren på hemmaplan!

 

ps:de va minus 3... körde 3 lager V45 och toppade med 2 lager Vauhti K15 med bra resultat!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 140
  • Created
  • Last Reply
Har sett att Grotfallet fått mycket fina betyg på skidspår.se. Men vore ändå skönt med ett mer personligt utlåtande från pålitlig person som dig innan man bokar upp hela helgen.

Hallå hallå! Har nu vart och gjort grotfallet osäkert för ett par timmar!!!

 

Elljusspåret ger jag 4/5 i betyg! Riktigt fina spår utan genomslag! Dock inte "räls" men nära på =)

 

Drog runt 3 varv på golfbanan också! De får betyget 3.5/5 ! Va lite småkvistar som stack upp på sina ställen med absolut inte mycket! Jag skulle inte tagit mina finaste skidor på golfbanan men jag vet inte.. Jag är ganska petig :D

 

Hur som haver så va de grymt härligt och få ge sig ut i skidspåren på hemmaplan!

 

ps:de va minus 3... körde 3 lager V45 och toppade med 2 lager Vauhti K15 med bra resultat!

Låter bra. Ser ut att ev komma ca 5 cm snö till i slutet av veckan. Så blir nog en tur till Dalarna i helgen då. Stort tack för rapporten.

Link to comment
Share on other sites

Har sett att Grotfallet fått mycket fina betyg på skidspår.se. Men vore ändå skönt med ett mer personligt utlåtande från pålitlig person som dig innan man bokar upp hela helgen.

Hallå hallå! Har nu vart och gjort grotfallet osäkert för ett par timmar!!!

 

Elljusspåret ger jag 4/5 i betyg! Riktigt fina spår utan genomslag! Dock inte "räls" men nära på =)

 

Drog runt 3 varv på golfbanan också! De får betyget 3.5/5 ! Va lite småkvistar som stack upp på sina ställen med absolut inte mycket! Jag skulle inte tagit mina finaste skidor på golfbanan men jag vet inte.. Jag är ganska petig :D

 

Hur som haver så va de grymt härligt och få ge sig ut i skidspåren på hemmaplan!

 

ps:de va minus 3... körde 3 lager V45 och toppade med 2 lager Vauhti K15 med bra resultat!

Låter bra. Ser ut att ev komma ca 5 cm snö till i slutet av veckan. Så blir nog en tur till Dalarna i helgen då. Stort tack för rapporten.

De tycker jag du ska göra! Kanske ses där i helgen då ! Kommer troligtvis bli ett pass på söndag där för mig! Ser du en nisse med blå tights och svart mössa å onewaystavar e de säkerligen jag ;)

Link to comment
Share on other sites

Nu orkar jag inte höra mer... Jag bor i Göteborg och hit kommer aldrig snön. Jag får åka rullskidor fram till Vasaloppet. Om jag har tur finns det löparspår som inte är för leriga att springa i, eller backar som inte är för isiga för skidgång.

Idag snöar det i hela Sverige utom i Göteborg. Här har det regnat.

Positiv som jag är, glädjs jag åt att åtminstone slippa valla :)

Link to comment
Share on other sites

Du har det bra du Jakko.

Bor 2 mil norr om GBG och här kan man bara drömma om att åka rullskidor.

På fin nylagt asfalt ligger det nu 1 cm grovkornigt grus toppat med 5 cm slask.

Väntar dessutom på en meniskoperation, så löpning funkar inte heller.

Har inte alls någon snöabstinens.

Nu har jag nog gnällt färdigt. :-(

Link to comment
Share on other sites

Ser du en nisse med blå tights och svart mössa å onewaystavar e de säkerligen jag ;)

Gör denna nisse dessutom snöänglar vid sidan av spåret har du prickat helt rätt. ;)

 

Här börjar de spruta antingen imorgon eller på onsdag.

Relativt tidigt tror jag för att vara här men när man läser här på Skidforum känns det som att alla utom jag och Vurpan åker på snö för fullt. :(

Link to comment
Share on other sites

Ser du en nisse med blå tights och svart mössa å onewaystavar e de säkerligen jag ;)

Gör denna nisse dessutom snöänglar vid sidan av spåret har du prickat helt rätt. ;)

 

Här börjar de spruta antingen imorgon eller på onsdag.

Relativt tidigt tror jag för att vara här men när man läser här på Skidforum känns det som att alla utom jag och Vurpan åker på snö för fullt. :(

Jadu Vasa vi ska spruta i ludvika nu också! Men har ju bara 1.5mil till grotfallet och grängesberg! SÅ jag hoppas på många fina pass i veckan! Nu hamnar du snömil efter :P

Link to comment
Share on other sites

Nu hamnar du snömil efter :P

Jag var så desperat här förut i kvällningen så jag begav mig ut i skogen till ett tjärn för att kolla isläget. Det var inte kantfruset men vågade mig ut och konstatera att det var knappt tio centimeter tjockt med is, men väntar nog ändå på konstsnön nu...

 

För att lugna globen nedan så stod jag på en brygga och borrade, men det lät ju inte lika dramatiskt.

Link to comment
Share on other sites

Nu hamnar du snömil efter :P

Jag var så desperat här förut i kvällningen så jag begav mig ut i skogen till ett tjärn för att kolla isläget. Det var inte kantfruset men vågade mig ut och konstatera att det var knappt tio centimeter tjockt med is' date=' men väntar nog ändå på konstsnön nu...[/quote']

Haha TOK :D Gör inge dumt nu så jag står själv på startlinjen i mars ;)

Link to comment
Share on other sites

Om det inte går att åka på hemmaplan i helgen så får man hoppas på Kilsbergen, skulle även det faila så får jag fan pallra mig upp till globes trakter på fredag, lördag för nu vill jag gå på snö.

 

Göte-la-borgarna: Jag jobbar i surte vid brobyggena här och här yr snön nu, borde väl göra er lite gladare i alla fall. Hoppas Alehof börjar spruta snart så man kan åka i veckorna.

Link to comment
Share on other sites

Var i Värmland bor du Vasa?

 

Jag som bor i Stockholm har ju redan åkt. Iofs i Tierp men ändå...

 

Ser ut att bli en del snö här nu också så det kanske blir Stockholmspremiär i helgen.

Här brukar jag staka runt:

http://www.overkolen.com/

http://langd.custompublish.com/norskt-maumlsterskap-i-sverige-och-sm-i-norge.4786327.html

 

Det brukar tyvärr bli dåligt med snö i sydvästra Värmland medans Dalsland ofta får rikligt. Verkar ofta som om lågtrycken inte orkar upp hit utan stryker förbi söder om.

Link to comment
Share on other sites

Om det inte går att åka på hemmaplan i helgen så får man hoppas på Kilsbergen, skulle även det faila så får jag fan pallra mig upp till globes trakter på fredag, lördag för nu vill jag gå på snö.

 

Göte-la-borgarna: Jag jobbar i surte vid brobyggena här och här yr snön nu, borde väl göra er lite gladare i alla fall. Hoppas Alehof börjar spruta snart så man kan åka i veckorna.

Var på besök i centrala Gbg ikväll och såg inte ens en gnutta vitt på gräsmattorna. Ett par mil uppåt längs E20 så finns det däremot snö så det räcker och mer är på gång.

Link to comment
Share on other sites

Ser du en nisse med blå tights och svart mössa å onewaystavar e de säkerligen jag ;)

Gör denna nisse dessutom snöänglar vid sidan av spåret har du prickat helt rätt. ;)

 

Här börjar de spruta antingen imorgon eller på onsdag.

Relativt tidigt tror jag för att vara här men när man läser här på Skidforum känns det som att alla utom jag och Vurpan åker på snö för fullt. :(

Jag åker inte på snö än heller... Men till helgen blir det nog=D

Link to comment
Share on other sites

Körde två timmar A1 vid Vintjärn utanför Svärdsjö i Falun idag. Det stod att det skulle finnas 9 km-slingor men det hade snöat igen totalt. Det enda som gick att åka på var 250 meter spår som var skyddade delvis av träden, så där plattades det till bra när man åkte. Åka 250 meter, stanna vända, åka 250 meter, stanna vända x ca 80, både fysisk och mental träning :D
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...