Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Seedningslopp inför VL 2011


Janne E

Recommended Posts

Vilket lopp skulle ni välja Billingens långlopp 5/2 och Rallarloppet 6/2?

Billingen är väldigt flackt så det är bra om du är stark stakare eller vill ha vasaloppslikt. Det var ganska mycket folk så jag kan tänkte mig att det vart rejäl köbildning i början (stod själv i andra ledet så jag kom fram smidigt) då det blev 2 spår direkt efter startrakan men annars ett fint lopp.

 

Har inte kört det andra. Båda kanske ;)

Jo Billingen har jag koll på för det är på hemmaplan=) Riktigt bra där nu! Men Rallarloppet har jag ingen koll på. Har bara hört av kompisar i Jönköping att det ska vara bra spår på Hallby. Båda loppen orkar jag inte;) Ska försöka få polarna till Skövde den helgen...

Rallarloppet förra året var svag seedning, som har debatterats här flitigt. jag hamnade i led5 från det loppet. från ett annat lopp där det gick ungeför lika bra hamnade jag i led 3. Dessutom var det sablans trångt i spåren första 10 km på Ralllarloppet. Det vill jag inte va med om igen. Efter 10 km var det 30 km stakning på långa raksträckor o myrar. Är det nån som tycker om att staka är det ju bara att anmäla sig. :) Men jag hoppar detta lopp i år o satsar på andra.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 50
  • Created
  • Last Reply
Hur är Evertsbergsrännet? Stora delar tycks gå i VL-sträckningen mellan Mångsbodarna och Evertsberg.

Har vart en rolig tävling de åren när de gått på gamla rännet banan, vet inte riktigt hur de kör i år om de enbart kör i VLspåret eller om de använder rännet bannan, Brukar vara bra förhållanden!

Link to comment
Share on other sites

Tänkte testa intersportloppet jag' date=' då får man lite träning på VLspåret också![/quote']

Även jag har lite funderingar på att åka halvvasasträckan.

Det har jag också, finns det data på førra årets tider från halvvasan och vad det gav før seedning? Så man har ett hum iaf?

Link to comment
Share on other sites

Tänkte testa intersportloppet jag' date=' då får man lite träning på VLspåret också![/quote']

Även jag har lite funderingar på att åka halvvasasträckan.

Det har jag också, finns det data på førra årets tider från halvvasan och vad det gav før seedning? Så man har ett hum iaf?

Tror de är svårt att jämföra med halvvasan tider, med tanke på förhållanden kan vara olika, kortare bansträckning mm, +att sedningen bygger på vilka åkare som är med, tex, man måste slå elitledare för att ha chans att stå där mm.

Link to comment
Share on other sites

Är anmäld till Billingens långlopp. Har aldrig åkt loppet tidigare men åkt banan många ggr. Är hyffsat lättåkt.

 

Är det någon som vet om man får vätska under loppet eller om man måste ha egna langare?

Åkte förra året. Vätska vid varje varvning.

Link to comment
Share on other sites

Hur är Evertsbergsrännet? Stora delar tycks gå i VL-sträckningen mellan Mångsbodarna och Evertsberg.

Har vart en rolig tävling de åren när de gått på gamla rännet banan' date=' vet inte riktigt hur de kör i år om de enbart kör i VLspåret eller om de använder rännet bannan, Brukar vara bra förhållanden![/quote']

Banprofilen/sträckningen borta från hemsidan nu. Tror att det var alternativa vägar från Evertsberg men sedan tillbaka igen längs VL-spåret.

Anmälde mig idag.

Link to comment
Share on other sites

Är anmäld till Billingens långlopp. Har aldrig åkt loppet tidigare men åkt banan många ggr. Är hyffsat lättåkt.

 

Är det någon som vet om man får vätska under loppet eller om man måste ha egna langare?

Åkte förra året. Vätska vid varje varvning.

Tack för det Hilding.

Link to comment
Share on other sites

Jag vill slå ett slag för Engelbrektsloppet som både är en trevlig bansträckning och bra med kontroller. Det går delvis på en varvbana med 3 spår så jag upplevde inga problem med trängsel när jag körde förra året. Litegranna trängsel i starten men för årets lopp har jag hört rykten om att starten ska dras om något för att undvika två 90-gradskurvor i starten.
Link to comment
Share on other sites

Är anmäld till Billingens långlopp. Har aldrig åkt loppet tidigare men åkt banan många ggr. Är hyffsat lättåkt.

 

Är det någon som vet om man får vätska under loppet eller om man måste ha egna langare?

Är du verkligen anmäld? Anmälan har ju inte öppnat än vad jag kan se.

Link to comment
Share on other sites

Även jag har lite funderingar på att åka halvvasasträckan.

Det har jag också' date=' finns det data på førra årets tider från halvvasan och vad det gav før seedning? Så man har ett hum iaf?[/quote']

Tror de är svårt att jämföra med halvvasan tider, med tanke på förhållanden kan vara olika, kortare bansträckning mm, +att sedningen bygger på vilka åkare som är med, tex, man måste slå elitledare för att ha chans att stå där mm.

Aah du menar i jæmnførelse med Evertbergsrænnet?

Jag tænkte på dom som seedat upp sig genom halvvasan, vilka tider respektive startled dom fick på vasaloppet.

Link to comment
Share on other sites

Det har jag också' date=' finns det data på førra årets tider från halvvasan och vad det gav før seedning? Så man har ett hum iaf?[/quote']

Tror de är svårt att jämföra med halvvasan tider, med tanke på förhållanden kan vara olika, kortare bansträckning mm, +att sedningen bygger på vilka åkare som är med, tex, man måste slå elitledare för att ha chans att stå där mm.

Aah du menar i jæmnførelse med Evertbergsrænnet?

Jag tænkte på dom som seedat upp sig genom halvvasan, vilka tider respektive startled dom fick på vasaloppet.

tänkte intersportloppet kontra halvvasan

Link to comment
Share on other sites

Är anmäld till Billingens långlopp. Har aldrig åkt loppet tidigare men åkt banan många ggr. Är hyffsat lättåkt.

 

Är det någon som vet om man får vätska under loppet eller om man måste ha egna langare?

Är du verkligen anmäld? Anmälan har ju inte öppnat än vad jag kan se.

Det råder olika tider för anmälan. Jag anmälde mig 14dec och har fått kvittens på anmälan

Link to comment
Share on other sites

Är anmäld till Billingens långlopp. Har aldrig åkt loppet tidigare men åkt banan många ggr. Är hyffsat lättåkt.

 

Är det någon som vet om man får vätska under loppet eller om man måste ha egna langare?

Är du verkligen anmäld? Anmälan har ju inte öppnat än vad jag kan se.

Det råder olika tider för anmälan. Jag anmälde mig 14dec och har fått kvittens på anmälan

Bra då=) Mailade du in din anmälan?

Link to comment
Share on other sites

Är du verkligen anmäld? Anmälan har ju inte öppnat än vad jag kan se.

Det råder olika tider för anmälan. Jag anmälde mig 14dec och har fått kvittens på anmälan

Bra då=) Mailade du in din anmälan?

Jamen. Synd om Kalla idag

Link to comment
Share on other sites

Det råder olika tider för anmälan. Jag anmälde mig 14dec och har fått kvittens på anmälan

Bra då=) Mailade du in din anmälan?

Jamen. Synd om Kalla idag

synd om kalla? knappast om man ska vara ärlig och inte se ur svenskt perspektiv, vara snarare ett bevis på att man måste han någon sorts taktik i sprint om man inte heter björgen

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...