Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Vecka 42


globe86

Recommended Posts

Äntligen igång! Dock med sämre motivation...

 

 

18/10 - SJuk

 

19/10 - SJuk

 

20/10 - sjuk

 

21/10 - Rullskidor: 51 min, "a2"

 

21/10 - Gym: Ryck & stöt 3 * 7 st utan stopp "40 kilo"

 

22/10 - Löpning: 1h 13min 24sek, Puls 158 "a2"

 

23/10 - Jobb

 

24/10 - Rullskidor Intervall: 20 min A3+

Link to comment
Share on other sites

Måndag : Vila

Tisdag: Uppvärmning samt nedvarvning på Crosstrainer, tot 15 min A1, 3 vändor cirkelträning: 10 övningar, jobba 40, vila 20.

 

Onsdag: 2x5 min A3 vardera på Roddmaskin och CrossTrainer. Totaltid: 55 minuter, 20 minuter uppvärmning och nedvarvning, 20 minuter A3 och resten aktiv vila mellan intervallerna.

 

Torsdag: 2 timmar stakning, rullskidor A1

 

Fredag: Vila

 

Lördag: 1 h 30 min Stavgång i skogen. 45 min A2 - 45 min A1

 

Söndag: Crosspass, 1h17min Cykel och 1h17 min stakning, rullskidor. A1

Link to comment
Share on other sites

måndag löpning tempodistans 65 min

 

tisdag rullskidor 95 min distans med inlagda fartökningar

 

onsdag vila

 

torsdag spinning + styrka 60 min

 

fredag rullskidor tempo 56 min

 

lördag vila

 

söndag rullskidor långpass 118 min

 

total tid 6 tim 34 min

 

totalt 78,5 km RULLskidor...........vill åka SNÖskidor nu...!! jag längtar tills skidlägret i tänndalen den 17-21/11 det ska bli riktigt fint det.........;)

Link to comment
Share on other sites

måste ju bara få säga att jag är JÄKLIGT avundsjuk på dig........=)

Ja nog vore det trevligt med en meter snö nu! :)

 

Detta blev sista rullskidsveckan med en fin avslutning på 6 mil i sällskap med bjorn12.

Nu får det bli stakmaskin och kanske lite skidtunnel...

 

Mån: Rullskidor - 136 min (Everest - 35,2 km)

Tis: Vila

Ons: Rullskidor - 81 min (Everest - 20,3 km)

Tor: Vila

Fre: Rullskidor - 25 min (Swenor 2or - 5,7 km)

Lör: Rullskidor - 209 min (Swenor 2or - 60,7 km)

Sön: Vila

 

Tot: 7 tim 31 min

Link to comment
Share on other sites

Må: Löpning Fartlek 43 min A2+A3

 

Ti: Rullskidor Testtävling 30 min 1 mil ( backig terräng, mkt diagonalåkning ) A3

 

Ons: Vila

 

To: Löpning 90 min A1 + A2 + 30 Min styrketräning Cirkelträning

 

Fre: Rullskidor intervall 4x8 min intervall 85% av max 2 min aktiv vila

 

Lö: Motocrossträning 30 min.. (fruset i marken, =värdelöst, gav upp efter 30 min )

 

Sö: Kombipass: Rullskidor 1,5 tim A1+A2 Löpning 1 tim 10 min A2

 

Tot: 431 Min

Link to comment
Share on other sites

Såg ut som en härlig vecka Andreas! Jag som trodde du knappt tränade om veckorna :D

 

Nu blir du vass ;)

Jorå jag har allt lyckats röra på fläsket den här veckan också :D . Hoppas du är bra från sjukdom nu då Globe :) . Själv sitter jag å väntar på när det ska smälla till så jag blir sjuk. Brukar aldrig vara såhär frisk jag har varit på sistone (tvi tvi tvi )

:D

Jo förresten, lyckades med att få staven framför hjulet igår när ja körde rullisar ! som tur var så kom det ingen bil just då, bara ett uppskrapat knä som just nu luktar som om det kom från nån annan del av kroppen , slog sönder mina nya byxor också... F... också!

Link to comment
Share on other sites

Såg ut som en härlig vecka Andreas! Jag som trodde du knappt tränade om veckorna :D

 

Nu blir du vass ;)

Jorå jag har allt lyckats röra på fläsket den här veckan också :D . Hoppas du är bra från sjukdom nu då Globe :) . Själv sitter jag å väntar på när det ska smälla till så jag blir sjuk. Brukar aldrig vara såhär frisk jag har varit på sistone (tvi tvi tvi )

:D

Jo förresten' date=' lyckades med att få staven framför hjulet igår när ja körde rullisar ! som tur var så kom det ingen bil just då, bara ett uppskrapat knä som just nu luktar som om det kom från nån annan del av kroppen , slog sönder mina nya byxor också... F... också![/quote']

Härligt härligt !! klart du inte ska bli sjuk! jag är frisk som tusan nu! Kommmer aldrig mer bli sjuk ;)

 

Ajajaj du får lägga in händelsen i VURP tråden ! ;) Synd om knät å brallorna ! Men men är väl sånt som händer!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...