Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Obefintlig kundsupport hos TONYPÖLDER


rible12

Recommended Posts

Vad gnäller ni om? Är det aldrig nån som drömt om att ringa upp en speciell kund och skälla ut vederbörande? Kom igen - de e ju as-skönt!! Klockrent - jag har själv en del kunder som skulle behöva verbalt smisk. Tyvärr är jag för feg för att göra som Pölder :)

 

Jag har ingen aning om vem som har rätt eller fel i sakfrågan och skiter faktiskt i det - att Pölder går sina egna vägar är så härligt i likformighetens paradis att jag trillar av stolen garvandes. Tjoho!!

 

Ärligt talat blir jag bara mer sugen på att handla av Pölder än nån muppig marknadschef som är så rädd att uppröra att han bajsar på sig. Gillar man inte rakryggade människor kan man ju alltid köpa grejorna nån annanstans - ett par stavar är ju trots allt bara ett par stavar.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 241
  • Created
  • Last Reply
Visst jag köper att man inte alltid som kund har rätt, men nog ska men väl inte behöva bli utskälld och dum förklarad för att säljaren gjort fel?

Jag tycker nog inte man ska behöva bli "utskälld och dum förklarad" av en butik, ens om man som "kund" har gjort fel. Vem som gjort rätt eller fel i detta specifika fall vet jag inte, men jag tycker nog att rible12 är den som har agerat "normalast".

Link to comment
Share on other sites

Vad gnäller ni om? Är det aldrig nån som drömt om att ringa upp en speciell kund och skälla ut vederbörande? Kom igen - de e ju as-skönt!! Klockrent - jag har själv en del kunder som skulle behöva verbalt smisk. Tyvärr är jag för feg för att göra som Pölder :)

 

Jag har ingen aning om vem som har rätt eller fel i sakfrågan och skiter faktiskt i det - att Pölder går sina egna vägar är så härligt i likformighetens paradis att jag trillar av stolen garvandes. Tjoho!!

 

Ärligt talat blir jag bara mer sugen på att handla av Pölder än nån muppig marknadschef som är så rädd att uppröra att han bajsar på sig. Gillar man inte rakryggade människor kan man ju alltid köpa grejorna nån annanstans - ett par stavar är ju trots allt bara ett par stavar.

Du skojar? Eller har smakat på fredagsgroggen kanske? Tror inte du hade tjoat om det var du som fått kassa stavar och väntat i månader på nya. Klart att man tröttnar till slut. Men gillar du att bli illa behandlad som kund är det väl upp till dig.

Link to comment
Share on other sites

Vad gnäller ni om? Är det aldrig nån som drömt om att ringa upp en speciell kund och skälla ut vederbörande? Kom igen - de e ju as-skönt!! Klockrent - jag har själv en del kunder som skulle behöva verbalt smisk. Tyvärr är jag för feg för att göra som Pölder :)

 

Jag har ingen aning om vem som har rätt eller fel i sakfrågan och skiter faktiskt i det - att Pölder går sina egna vägar är så härligt i likformighetens paradis att jag trillar av stolen garvandes. Tjoho!!

 

Ärligt talat blir jag bara mer sugen på att handla av Pölder än nån muppig marknadschef som är så rädd att uppröra att han bajsar på sig. Gillar man inte rakryggade människor kan man ju alltid köpa grejorna nån annanstans - ett par stavar är ju trots allt bara ett par stavar.

Du skojar? Eller har smakat på fredagsgroggen kanske? Tror inte du hade tjoat om det var du som fått kassa stavar och väntat i månader på nya. Klart att man tröttnar till slut. Men gillar du att bli illa behandlad som kund är det väl upp till dig.

Pölder skulle ju inte skriva fler inlägg efter sitt första svar här itråden, sade han, ändå skrev han ett till! Tycker att han är en stor looser.

Tillhör oxo sällskapet som blivit utskälld av Mr Pölder. Detta var en o enda gången jag hade kontakt med "företaget". Rätt bra o ha hans katalog som åker med Vlöparen som översikt vad som finns på marknaden. Sen tycker jag att en stor del av köpglädjen är att gå o känna på olika produkter/ affärer istället för att chansa på nätet.

Link to comment
Share on other sites

Lakota välkommen till klubben, vi börjar bli några stycken här som fått utskällningar av dem... Det är så sorgligt att man inte riktigt vet hur man ska reagera, alltså utskällningar och dum förklaringar av kunder måste nog vara det sämsta sättet att få nya köp.

Jag har aldrig hört om något annat företag som har tillämpat dessa metoder.

 

Skulle vara intressant att veta vad den bakomliggande faktorn är till detta beteende.

Link to comment
Share on other sites

Lakota välkommen till klubben, vi börjar bli några stycken här som fått utskällningar av dem... Det är så sorgligt att man inte riktigt vet hur man ska reagera, alltså utskällningar och dum förklaringar av kunder måste nog vara det sämsta sättet att få nya köp.

Jag har aldrig hört om något annat företag som har tillämpat dessa metoder.

 

Skulle vara intressant att veta vad den bakomliggande faktorn är till detta beteende.

Pöldergänget är duktiga tycker jag, handlat två gånger. Klart att det någon gång klickar om de har massor av köp och reklamationer.

 

Sen kan man undra lite om statusen på kingkingen herr Pölder. Efter att ha smakat på 12-årig Highland Park och spanat in

 

http://sv.wikipedia.org/wiki/Narcissistisk_personlighetsst%C3%B6rning

 

så börjar det klarna.... ;-)

 

Här kan du få se en riktig avhyvling av monty python gänget:

 

http://www.youtube.com/watch?v=kQFKtI6gn9Y

Link to comment
Share on other sites

Lakota välkommen till klubben' date=' vi börjar bli några stycken här som fått utskällningar av dem... Det är så sorgligt att man inte riktigt vet hur man ska reagera, alltså utskällningar och dum förklaringar av kunder måste nog vara det sämsta sättet att få nya köp.

Jag har aldrig hört om något annat företag som har tillämpat dessa metoder.

 

Skulle vara intressant att veta vad den bakomliggande faktorn är till detta beteende.[/quote']

Pöldergänget är duktiga tycker jag, handlat två gånger. Klart att det någon gång klickar om de har massor av köp och reklamationer.

Intressanta funderingar, tycker dock inte att det är okej att det "klickar" för att man har massor med köp och reklamationer, går man ut med mottot "kunskap-kvalitet-service" då ska man kunna stå bakom det även om man har många köp osv... Gör om, gör rätt!

Link to comment
Share on other sites

Lite tankar

-om man ska stå för service som säljare/butik, så kan man inte frånsäga sig ärendet bara för att det är leverantören som sak skicka sakerna till kunden, det är ändå i butiken man har betalt grejerna och då är det butikens ansvar att se till att rätt grejer hamnar på rätt plats.

 

-sedan att bli förbanad för att någon offentligt visar missnöje, så kan man ju fråga sig varför herr p inte tycker att det är ok?

 

(räknar inte med att få något svar för han skulle ju inte skriva nå mer i denna tråd)

Link to comment
Share on other sites

Pöldergänget är duktiga tycker jag, handlat två gånger. Klart att det någon gång klickar om de har massor av köp och reklamationer.

 

Sen kan man undra lite om statusen på kingkingen herr Pölder. Efter att ha smakat på 12-årig Highland Park och spanat in

 

http://sv.wikipedia.org/wiki/Narcissistisk_personlighetsst%C3%B6rning

 

så börjar det klarna.... ;-)

 

Här kan du få se en riktig avhyvling av monty python gänget:

 

http://www.youtube.com/watch?v=kQFKtI6gn9Y

Det var ord och inga visor!

 

Jag tror nog att Pölder är en bra kille men att han lätt blir stött av kritik. Jag tänker på tråden där jag ifrågasatte honom väldigt sakligt och fick en(enligt mig)överdrivet häftig reaktion från TONYPÖLDER. Denna tråd: http://www.skidforum.se/viewtopic.php?id=5157

Jag ifrågasatte då varför han angrep mig på det sättet som han gjorde och förklarade att jag bara yttrade mina tankar och åsikter. Han bad då om ursäkt och förklarade det med att han hade känt sig "stött" när jag skrev så. Sedan gick ju den diskussionen vidare.

 

Jag försvarar inte Pölders beteende utan tänkte att om man är väldigt "lättstött" så reagerar man kanske lite kraftigt.

 

Sen förstår jag inte varför han hackar på att folk är anonyma och lägger ut "dåliga saker" om Pölder Sport på forumet.

Forum är ju till för att vem som helst ska kunna skriva vad som helst(tex. vad de tycker om olika saker), anonymt om man så vill. Det är ju det som är det fiffiga med ett forum. Om Pölder hanterar något osmidigt(tex. en reklamation) så måste han ju kalkylera med risken att kunden lägger ut "sin version" av det hela här på forumet. Jag kan omöjligt tycka att det är "dålig stil" att göra så, det fungerar helt enkelt bara så. Vem som helst kan skriva, vem som helst kan läsa och alla bildar sig en egen uppfattning om vad som är sant och vad som är falskt.

Link to comment
Share on other sites

Jag har själv varit egen företagare och har i mitt nuvarande jobb dagligen kontakt med kunder...och jag har själv blivit baktalad av en kund...så jag vet hur det känns...och oavsett hur dum i huvudet kunden är...oavsett hur fel denne har...så kan man inte skälla ut kunden...

 

Nu tror jag inte det är någon fara för TP om det snackas lite skit om honom...för han är ett så etablerat namn i skidsverige så han överlever nog om han tappar några kunder...

Det är han som sätter prisnivån i sverige...finns nog ingen skidhandlare i sverige som inte kolla i Pölder katalogen för att se va han har för pris på grejerna...

Link to comment
Share on other sites

Lägg ner denna Kalle-Anka debatt genast!! Koncentrera er på stundande skidsäsong och sluta spy galla på varandra. Jag har handlat mkt av pölder och även reklamerat en del med mer eller mindre framgång, men ta detta på forumet och smutskasta någon är bedrövligt. Skärpning i alla leden, utan ta ut er energi på träningen istället samt på försäljningen pölder.
Link to comment
Share on other sites

Det är synnerligen ingen smutskastning vi håller på med, vi diskuterar sakligt det inträffade och sen att verkar vara fler än jag som blivit barskt påhoppade av Herr Ps vilda humör gör att tråden lever vidare.

 

Uppskattar att det verkar vara flera som delar mina åsikter kring hur man behandlar kunder.

 

Det postades här enbart i förebyggande syfte för att göra andra uppmärksamma på det inträffade samt att ge Pölder en väckarklocka om att det nog är dax att ändra sin attityd/inställning lite grann.

 

Sociala medier likt detta är ju vårt sätt som kunder att kunna uttrycka oss, vare sig vi är nöjda eller missnöjda. Det tenderar även till att ha en påverkade effekt där man hellre lyssnar på en sk "peer" istället för övrigt reklambudskap, summan är att Word-of-mouth är väldigt effektivt vare sig det gäller positiv eller negativ kritik.

Link to comment
Share on other sites

Uppdatering i ärendet:

 

Nu har Pölder satt käppar i hjulet för min reklamation, helt plötsligt har inte reklamationen gått igenom enl mail från Herr P:

 

Hej

Din reklamation är tyvärr inte godkänd

Swix har ändrat sig…deras stavexpert har tittat på stavarna nu o mätt de och ser ingen skillnad på stavarna och jämfört de mot andra CT 2:or o de är så mjuka som de ska vara

Du får om du vill ha köpa en bättre stav om du vill ha styvare stavar. Det var du ju inne på i läge 1 också så det är nog inget problem för dig att ta det steget

 

Vi levererar tillbaka dina gamla stavar

Vad har du får leveransadress, dvs vart vill du att vi skall skicka de?

 

Detta är synnerligen väldigt beklagligt och väldigt märkligt. Den var godkänd och nu drar han tillbaka det bara för att jag postat upp mitt missnöje här på skidforum... Detta blir ju bara bättre och bättre. Ännu ett bevis på att Tony Pölder just avgör ditt öde i reklamations frågor, vill han inte så får du inte igenom din reklamation.

 

Måste undersöka lite vad som ligger bakom detta. Återkommer...

Link to comment
Share on other sites

Fasen vad dålig stil, se till att kopiera all kommunikation inklusive denna tråd och anmäl till ARN. Du har ju dessutom en annan handlare som i tråden bekräftat de dåliga stavarna.

Sedan innan har du ju flera skriftliga bekräftelser på att reklamationen gått igenom.

 

Det som ändå mest gör mig förundrad är hur en handlar som vill framstå den ledande i landet kan hantera en kund på detta sätt offetnligt, att man snackar skit kunder på fikarasten är en sak det gör vi nog alla.

 

Hade jag vart Tony hade jag så fort tråden dök sett till att fixa problemet och kanske med någon kompensation, då hade han kunnat vända till något positivt. Han har dessutom brutit mot konsumentköplagen som avslutat sin del av ärendet innan reklamation och nyleveransen från leverantör var avklarad.

 

Som han hanterar frågan nu så tappar kunder för varje inlägg som tillkommer i tråden. skulle vart intressant att veta hur mycket denna tråd kostar Pölder i utebliven försäljning, svårt att mäta men det kan nog handla om rätt många tusenlappar. Fattar inte karln att det finns konkurrenter och att faktiskt finns andra än Kingen som kan längd?

Link to comment
Share on other sites

http://sv.wikipedia.org/wiki/Narcissistisk_personlighetsst%C3%B6rning

 

Tycker att ovanstående länk som Anders B länkat är bra....

 

Det jag tror rible12 är att i praktiken kommer du få ett par bra CT2or..., inte dina gamla mjuka felaktiga tillbaka, sedan kommer herr P kunna hävda att de aldrig var något fel på dom gamla, nu har det ju gått prestige i ärendet och herr P ju aldrig fel.

Link to comment
Share on other sites

http://sv.wikipedia.org/wiki/Narcissistisk_personlighetsst%C3%B6rning

 

Tycker att ovanstående länk som Anders B länkat är bra....

 

Det jag tror rible12 är att i praktiken kommer du få ett par bra CT2or..., inte dina gamla mjuka felaktiga tillbaka, sedan kommer herr P kunna hävda att de aldrig var något fel på dom gamla, nu har det ju gått prestige i ärendet och herr P ju aldrig fel.

Så tänkte jag oxå efter att ha blivit utsatt för en liknande sak från ett annat företag, men där var det en anställd som försökte luras inte ägaren.

Frågan är nu vad Pölder gör när han läser detta ;)

Link to comment
Share on other sites

Tack för er support, ARN är kontaktad och insatta i ärendet, och kommer hjälpa mig att få rätt om så behövs. Hoppas ju förstås att de skickar nya stavar som jag blivit lovad.

 

Jag förstår inte varför han gör en så stor grej av det hela... Helt klart att det blivit prestige i ärendet och att han nu förmodligen (vilket jag upplever) gör ALLT för att inte få igenom min reklamation.

 

Varnar folk för att om ni får fel på grejerna som ni köper på Pölder Sport så kan det bli väälidgt jobbigt att få de reklamerade, eftersom att de totalt avgör ditt öde och vill inte de hjälpa/vaknat på fel sida eller bara brösta upp sig "a la vi är störst och värst" så kommer de göra allt för du ska få det jobbigt. Lite trött på det här nu, vill ju bara ha nya stavar som jag blivit lovad och kunna lägga energi på viktigare och roligare saker.

Link to comment
Share on other sites

Jag har sagt det förut och säger det igen! Tyvärr får du skylla dig själv. Du tycker att pölder har gjort en stor grej av det. Du menar alltså på fullaste allvar att inte du gjort det också. När du hade fått OK, så skulle du lagt ner häxjakten. Ser inte riktigt hur du skall lyckas hos ARN, men lycka till.
Link to comment
Share on other sites

Jag har sagt det förut och säger det igen! Tyvärr får du skylla dig själv. Du tycker att pölder har gjort en stor grej av det. Du menar alltså på fullaste allvar att inte du gjort det också. När du hade fått OK, så skulle du lagt ner häxjakten. Ser inte riktigt hur du skall lyckas hos ARN, men lycka till.

vad tycker du Rible skulle gjort istället när stavarna som var utlovade till slutet av september inte kommer och Pölder inte svarar på upprepade mail och telefon??

 

om man läser tråden ser man ju rätt tydligt att det är Pölder som fortsätter med hotfulla telefonsamtal när allt tycktes vara utrett...

 

förstår faktiskt inte hur Rible skulle gjort annorlunda..

Link to comment
Share on other sites

Jag har sagt det förut och säger det igen! Tyvärr får du skylla dig själv. Du tycker att pölder har gjort en stor grej av det. Du menar alltså på fullaste allvar att inte du gjort det också. När du hade fått OK, så skulle du lagt ner häxjakten. Ser inte riktigt hur du skall lyckas hos ARN, men lycka till.

Varför tycker du att rible12 ska skylla sig själv? För att han handlat hos Pölder eller för att han lagt ut en tråd här(efter att ha mailat och ringt till Pölder utan resultat) och nu inte får några nya stavar? Nyfiken bara, vad du syftade på? =)

 

Sen tänkte jag en sak till, det var ju SWIX som drog tillbaka reklamationen, inte Pölder. Och nu döms ju Pölder kanske överdrivet hårt om det finns faktorer som inte vi(som läser här) känner till.

Enligt Pölder så hade Swix stavexpert kollat och mätt stavarna och sagt att det inte var något fel på dom. Pölder skulle ju skicka de gamla stavarna tillbaka till rible12.

Då har ju Pölder löst sin del av problemet och lägger skulden på SWIX.

Men om jag förstår det rätt så hade Swix redan kollat stavarna en gång, dömt ut dom och lovat att rible12 skulle få nya. Nu har dom ändrat sig av någon anledning.

 

Om detta är SANT så ska man ju inte skälla mer på Pölder, utan på SWIX.

MEN...om det inte är sant så ser det inte så bra ut för Pölder, kort sagt.

Link to comment
Share on other sites

Jag anser mig inte ha bedrivit någon häxjakt av Pölder utan jag har väldigt objektivt beskrivit hur jag upplevt mitt ärende som kund, varför jag postar här är för att dela med mig av mina erfarenheter, vilket forum är ämnade för...

 

Det intressant nu är också att Pölder för talan för Swix i ärendet, han har ju tidigare avsagt sig ansvaret men medlar nu som mellanhand... Jag har kontaktat Swix för att få klarhet, dock utan framgång, jag hoppas på att se nya stavar på Måndag vilket jag blivit lovad...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...