Hoppa till innehåll

Outdoor, löpning, kläder, Norröna, Houdini, Patagonia m.fl. hos OutdoorExperten
Atomic längdskidor
Rossignol längdskidor
Längdskidor, rullskidor, stavar, skidvalla, swix, madshus, fischer m.m. hos Skistart
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart
Foto

Obefintlig kundsupport hos TONYPÖLDER

• Vänligen logga in för att kunna svara
241 svar till detta ämne

Sunlake

Sunlake

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 160 inlägg

Mitt ärende är FORTFARANDE utan åtgärd från butik i Nässjö sedan 2010-12-10!
Är det acceptabelt tycker ni?

Lite väl lång väntan va? Har du kontaktat dom?
ÖS 2011: 7.58.59. VL 2012: 6.39.28 plac 5652. VL 2013: 6:43:10 plac 4339 VL 2014: 6:16:46 plac 2891. VL 2015: Bröt i Risberg, krasslig.<p>Alliansloppet -15: 2:14
Alliansloppet 2017: 2:16
VL 2018: 7:40

RoF

RoF

Medlem

• Members
  • Pip
  • 78 inlägg

Problemet med Pölder Sport är underbemanning. Och det är enkelt att åtgärda (förutsatt man hittar bra personal)
Att sedan Tony väljer att "leka" i den utsträckning han gör är förstås inte bra när det faktiskt får konsekvenser för företaget.
Förmodligen går det riktigt bra för företaget eftersom det är möjligt göra och det är ju kul, både för alla på Pölders och för vi kunder.

Har själv provat kontakta Pölders med varierad framgång, en röd linje finns i mina försök och det är; ungefär 40-50 försök strängt taget efter varandra innan jag kommit fram. När man väl kommer fram är de fyra jag pratat med jättetrevliga. Med de produkter jag köpt har det fungerat klockrent med leveranser också.

Vore jag styrelsen i Pölder Sport skulle jag ge VD:n i uppdrag att varje år i början av oktober fram till februari anställa 2-3 duktiga och skidkunniga personer som jobbar med att ta emot order över telefon och mejl. Det för att täcka toppen som enligt många infinner sig vid den här tidpunkten före och efter mässan.
Om extra personalen enbart jobbar med order och kundservice över telefon och internet så kan dom befintliga på Pölders pyssla med sin spetskompetens, nämligen att plocka ut skidor och spann efter kunders önskemål och serva kunderna i butiken. Order och kundservice är nåt som enkelt går att köpa externt via F-skatt företag emellan.

Det jag nämnt skulle göra underverk i kundservice och förmodligen lika säkert kommer det öka omsättningen likaså.

Robert

Det här är vad det sitter i och vad Kingarnas King King Kong behöver göra för att få ordning och struktur i företaget.
Men att hitta kompetent skidpersonal är nog inte det lättaste. Men att som jag skrev tidigare hitta några som tar emot ordrar via telefon och e-post för att sedan göra dom "färdiga för plock" med order nummer och allt borde inte vara så svårt. Sedan kan Kingen & Co göra sin grej på golvet och färdigställa ordern samt leverera.
Att stänga ner för besök var ett bra drag men hände en par veckor för sent.

Jag väntar själv sedan en månad tillbaka på en solklar reklamation. Nu är den godkänd men mina skidor som landat i Nässjö via Bussgods hittar dom dessvärre inte åt.
Jag är precis som övriga riktigt less. Men jag känner samtidigt att problemet sitter inte i deras vilja. Problemet är brist på plan B vid snörika vintrar i hela Sverige.
Men som sagt Tony (om du läser det här), här ovan har du en stor del av problemet och även lösningen...

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar