Skistart är en ren web-butik med sitt lager i Älvdalen. Dock har det inte varit några som helst problem att få komma dit och handla om man hör av sig innan så dom vet att man kommer, det är ungefär som en butik, men man kan inte betala med kort där. Hur hjälpsamma som helst är dom. Som en info bara =)Nu vet jag inte hur det är med skistart...men jag antar att det är en ren nätbutik...och det är ju lite skillnad mot när man har en "vanligbutik" och ännu större om man kompleterar den "vanliga" med en nät baserad...
Men visst ska man sköta eftermarknaden oxå oavsett hur stor, bra, kingking butik man är...det måste vara den viktigaste marknaden...
Jag förstår att rible12 skrev här...för får man inget svar på mail eller telefon så...

Obefintlig kundsupport hos TONYPÖLDER
#21
Postad 11 november 2010 - 14:42

#22
Postad 11 november 2010 - 14:47

#23
Postad 11 november 2010 - 15:12

#24
Postad 11 november 2010 - 15:16

Har du en "vanlig" butik så får du en annan kundkontakt...
Då kanske varje kund i butiken får 15-20 min...istället för att man lyfter luren och ringer...det samtalet kanske tar 5-20 min...
Kanske är så att Pölder borde anställa mer personal...
#25
Postad 11 november 2010 - 15:24

#26
Postad 11 november 2010 - 15:31

Hörde något om att skistart öppnat en butik nu också.Skistart är en ren web-butik med sitt lager i Älvdalen. Dock har det inte varit några som helst problem att få komma dit och handla om man hör av sig innan så dom vet att man kommer, det är ungefär som en butik, men man kan inte betala med kort där. Hur hjälpsamma som helst är dom. Som en info bara =)Nu vet jag inte hur det är med skistart...men jag antar att det är en ren nätbutik...och det är ju lite skillnad mot när man har en "vanligbutik" och ännu större om man kompleterar den "vanliga" med en nät baserad...
Men visst ska man sköta eftermarknaden oxå oavsett hur stor, bra, kingking butik man är...det måste vara den viktigaste marknaden...
Jag förstår att rible12 skrev här...för får man inget svar på mail eller telefon så...
#27
Postad 11 november 2010 - 15:37

Reklamationer ska nästan gå snabbare...Jag har också handlat flera gånger hos Pölder och kommer även fortsättningsvis också att handla flera gånger hos dem. De har snabba leveranser och har hitintills alltid levererat rätt saker. Jag har haft en reklamation hos dem och den hanterades INTE bra. Samma problem som rible 12 med flera mejl utan svar under tre veckors tid. En reklamation ska gå lika snabbt som ett köp. Busenkelt! Jag hoppas också Tony och co kan ta till sig kritiken runt reklamationer för då är ni den ledande nätbutiken med råge!
Absolut det hoppas jag oxå att de ska kunna ta till sig av detta exempel och göra rätt från början nästa gång, tycker att det är lite utav ett botten märke när man skäller ut och dum förklarar kunder... annars så har de mycket bra grejer till bra priser, men alla har olika bitar att jobba på och i Pölders fall är det aftersales/kundkontakt som kan förbättras...
Framför allt tror jag även på att ge det där lilla extra, typ slänga med något gundepack för plåster på såren vid reklamationer... Så lite som gör så mycket...
Redigerat av rible12, 11 november 2010 - 15:39 .
Rickard Bergengren, VL 09: 8:17 - 7752:a, VL 10: 6:38 - 3681:a VL 11: 4:59 - 659:a, VL 12: 4:49 - 1038:a, VL 13: 4:55 - 584:a, VL 14: 4:44 - 292a, VL-15: 4:37 -120:e! Funbeat!
#28
Postad 11 november 2010 - 16:40

Pölder har levererat snabbt och bra, ok säljservice på telefon. Jag har dock aldrig reklamerat något. Det är väl bara att byta butik om man inte är nöjd. Pölder är så stor så de hinner väl inte med allt.
Runners Store tycker jag är bra också. Helt ok vid reklamation, även för mindre grejer (kända problem) som man inte är nöjd med.
Det är en fri marknad, butikerna måste inte leverera superservice. Man skulle kunna ha en lågprisbutik helt utan service, bara folk förväntar sig det. Apropå utskällning har ni sett sketchen med utskällningsdepartementet (monty python).
#29
Postad 11 november 2010 - 16:49

Jo det är klart att man skulle kunna gå ut med att inte leverera super service, men då kan man inte ha "kunskap-kvalitet-service" som motto...
Rickard Bergengren, VL 09: 8:17 - 7752:a, VL 10: 6:38 - 3681:a VL 11: 4:59 - 659:a, VL 12: 4:49 - 1038:a, VL 13: 4:55 - 584:a, VL 14: 4:44 - 292a, VL-15: 4:37 -120:e! Funbeat!
#30
Postad 11 november 2010 - 22:51

Felet såg ju Swix återförsäljare direkt så att det var fel på stavarna var det ingen diskution om. Vilket inte frågan handlar om heller.
#31
Postad 11 november 2010 - 23:10

Ok, ja typiskt säljare, mycket snack från pölder, samtidigt så verkar de bra om grejerna är ok, men strular det så ska man tydligen inte förvänta sig så mycket. Han har väl sina intressen.Stavarna som rible12 reklamerade var det verkligen fel på. Jag testade dom också. Vi jämförde med andra CT2 som jag själv hade och det var stor skillnad. Det måste vara nåt konstruktionsfel på just detta exemplar, fom dom böjde sig typ CT5 och på fel ställe dessutom.
Felet såg ju Swix återförsäljare direkt så att det var fel på stavarna var det ingen diskution om. Vilket inte frågan handlar om heller.
Argument clinic - hette monty sketchen. Riktigt kul. Klicka på länken för att se.
#32
Postad 12 november 2010 - 08:27

Har nu fått ordning på stavarna efter mycket om och men, Swix tar på sig skulden för det hela och menar att det var deras fel... Fine! Jag är glad om jag får mina stavar, de är nu skickade och skall komma på måndag.
Vet inte om man ska skratta eller gråta när det ringer en ursinnig Tony Pölder vid 12-tiden igår..
Någon hade ringt från skyddat nummer flera gånger under förmiddagen, satt på föreläsning och kunde inte svara sen dyker följande e-mail upp;
"Törs du inte svara i tele?", indirekt hot...
"Jag tar det inte personligt
Jag tycker det är skit att du gått ut på skidforum
Bara du blir nöjd så är det bra????
Öppnare dialog??? Kan du inte läsa vad vi skriver till dig?........du har ju svaret i ett mail från SWIX………………………..
Förstår inte ditt problem o varför du skall hänga ut oss som du gör….
Vi kunde bara låtit bli att säga ok till din reklamation för vi tyckte inte att det var någon sådan men vi fixade det ändå o nu får vi bara skit från dig som tack"
(Alla ni som skickar en reklamation till Pölder så förstår ni att kingen TONY PÖLDER avgör ERT öde, som ni läser här uppe så kan han underkänna er reklamation om han har vaknat på fel sida, skulle ni inte få igenom en reklamation via honom kan jag upplysa er om att kontakta importören själva de är mycket tillmötesgående och hjälper en gärna då de gärna ser att det är kvalité grejer som finns i spåren... I alla fall när det gäller Swix stavar...)
man förstod ju ganska snabbt att det var Pölder Sports Store man som skulle avreagera sig, visst hade man en förhoppning om att han skulle ringa och dra ett sträck över det hela och kanske skicka mig en T-shirt som plåster på såren för att mitt ärende varit så dåligt behandlat, men ack så fel man kan ha...
Nu ringer en ursinning Tony Pölder som skäller ut en personligen på temat "hur dum i huvudet är du egentligen" skäller och skriker i 15 min, upprepade gånger säger han om jag inte kan läsa eller att jag måste vara dum i huvudet för att jag inte förstår vad han säger osv, det är ett riktigt otrevligt samtal måste jag säga, en äldre herre som ringer och utan att överdriva nästintill HOTAR en med påhopp och andra mindre trevliga saker. Något han verkar galen över är att jag postat upp här på Skidforum, försöker försvara mig med att jag tycker att folk ska få veta hur verkligheten ser ut vid en reklamation hos, varpå jag får till svar "är du helt dum i huvudet eller"?
Man kan ju inte annat än beklaga detta beteende som man trodde bara fanns hos testosteron fyllda tonåringar, men tydligen så finns det vissa som lever kvar i den världen och har ett storhets vansinne utan dess like...
Har någon anna varit med om samma sak? Tryckte jag i någon box typ +20 kr för en personlig utskällning?
Redigerat av rible12, 12 november 2010 - 08:31 .
Rickard Bergengren, VL 09: 8:17 - 7752:a, VL 10: 6:38 - 3681:a VL 11: 4:59 - 659:a, VL 12: 4:49 - 1038:a, VL 13: 4:55 - 584:a, VL 14: 4:44 - 292a, VL-15: 4:37 -120:e! Funbeat!
#33
Postad 12 november 2010 - 08:52

Starkt rible12Uppdatering i ärendet:
Har nu fått ordning på stavarna efter mycket om och men, Swix tar på sig skulden för det hela och menar att det var deras fel... Fine! Jag är glad om jag får mina stavar, de är nu skickade och skall komma på måndag.
Vet inte om man ska skratta eller gråta när det ringer en ursinnig Tony Pölder vid 12-tiden igår..
Någon hade ringt från skyddat nummer flera gånger under förmiddagen, satt på föreläsning och kunde inte svara sen dyker följande e-mail upp;
"Törs du inte svara i tele?", indirekt hot...
"Jag tar det inte personligt
Jag tycker det är skit att du gått ut på skidforum
Bara du blir nöjd så är det bra????
Öppnare dialog??? Kan du inte läsa vad vi skriver till dig?........du har ju svaret i ett mail från SWIX..
Förstår inte ditt problem o varför du skall hänga ut oss som du gör.
Vi kunde bara låtit bli att säga ok till din reklamation för vi tyckte inte att det var någon sådan men vi fixade det ändå o nu får vi bara skit från dig som tack"
(Alla ni som skickar en reklamation till Pölder så förstår ni att kingen TONY PÖLDER avgör ERT öde, som ni läser här uppe så kan han underkänna er reklamation om han har vaknat på fel sida, skulle ni inte få igenom en reklamation via honom kan jag upplysa er om att kontakta importören själva de är mycket tillmötesgående och hjälper en gärna då de gärna ser att det är kvalité grejer som finns i spåren... I alla fall när det gäller Swix stavar...)
man förstod ju ganska snabbt att det var Pölder Sports Store man som skulle avreagera sig, visst hade man en förhoppning om att han skulle ringa och dra ett sträck över det hela och kanske skicka mig en T-shirt som plåster på såren för att mitt ärende varit så dåligt behandlat, men ack så fel man kan ha...
Nu ringer en ursinning Tony Pölder som skäller ut en personligen på temat "hur dum i huvudet är du egentligen" skäller och skriker i 15 min, upprepade gånger säger han om jag inte kan läsa eller att jag måste vara dum i huvudet för att jag inte förstår vad han säger osv, det är ett riktigt otrevligt samtal måste jag säga, en äldre herre som ringer och utan att överdriva nästintill HOTAR en med påhopp och andra mindre trevliga saker. Något han verkar galen över är att jag postat upp här på Skidforum, försöker försvara mig med att jag tycker att folk ska få veta hur verkligheten ser ut vid en reklamation hos, varpå jag får till svar "är du helt dum i huvudet eller"?
Man kan ju inte annat än beklaga detta beteende som man trodde bara fanns hos testosteron fyllda tonåringar, men tydligen så finns det vissa som lever kvar i den världen och har ett storhets vansinne utan dess like...
Har någon anna varit med om samma sak? Tryckte jag i någon box typ +20 kr för en personlig utskällning?
#34
Postad 12 november 2010 - 09:11

#35
Postad 12 november 2010 - 09:13

Rickard Bergengren, VL 09: 8:17 - 7752:a, VL 10: 6:38 - 3681:a VL 11: 4:59 - 659:a, VL 12: 4:49 - 1038:a, VL 13: 4:55 - 584:a, VL 14: 4:44 - 292a, VL-15: 4:37 -120:e! Funbeat!
#36
Postad 12 november 2010 - 10:20

Konsumetköplagen är också ganska tydlig på denna punkt, näringsidkaren ansvarar för att leverans av ny vara blir utförd, det är inte kundens ansvar att trycka på säljarens underleverantörer, det ligger på säljaren.
#37
Postad 12 november 2010 - 10:24

Och för er som undrar; jag jobbar inte hos polder och har aldrig träffat honom!
#38
Postad 12 november 2010 - 11:06

@speedzoneDet är alltid otrevligt att någon ringer och skäller ut en men tyvärr får du nog skylla dig själv en del. Du väljer att offentligt publicera en kommunikation mellan två personer som inte från början var avsedd för detta. Du hade kunnat lösa det på ett betydligt bättre sätt. Att du får vänta på dina stavar så länge som du fått gjort är inte acceptabelt men att gå ut som du gjort i forumet är nästa i klass med vad "skvallerpressen" gör varje dag!
Och för er som undrar; jag jobbar inte hos polder och har aldrig träffat honom!
Men, det verkar som att trådskaparen gjort försök att få ordning på problemet genom att, efter den utlovade leveransen, upprepade gånger maila och ringa till butiken utan att få svar. Vilket sätt syftar du på som skulle vara betydligt bättre?
#39
Postad 12 november 2010 - 11:11

Sen kan jag i och för sig tycka att rebeller i alla dess slag är bra för samhällsnyttan. Pölder sport utgör inget undantag på den fronten!
#40
Postad 12 november 2010 - 12:21

Jag tycker inte det är så farligt, det enda jag vill göra gällande är hur jag blivit behandlad i mitt aftersales ärende samt upplysa andra om vad som eventuellt kan hände dem också, så att man är beredd... alt tänker engång till innan man köper...Det är alltid otrevligt att någon ringer och skäller ut en men tyvärr får du nog skylla dig själv en del. Du väljer att offentligt publicera en kommunikation mellan två personer som inte från början var avsedd för detta. Du hade kunnat lösa det på ett betydligt bättre sätt. Att du får vänta på dina stavar så länge som du fått gjort är inte acceptabelt men att gå ut som du gjort i forumet är nästa i klass med vad "skvallerpressen" gör varje dag!
Och för er som undrar; jag jobbar inte hos polder och har aldrig träffat honom!
Sen hoppas jag givetvis att de tar åt sig av kritiken och gör något konstruktivt av det... Droppen som fick mig att börja posta ut det här var att han ringer upp och skäller ut mig... Mitt fel att de inte kan ta hand om sina kunder.
Lågvattenmärke utan dess like!!
Rickard Bergengren, VL 09: 8:17 - 7752:a, VL 10: 6:38 - 3681:a VL 11: 4:59 - 659:a, VL 12: 4:49 - 1038:a, VL 13: 4:55 - 584:a, VL 14: 4:44 - 292a, VL-15: 4:37 -120:e! Funbeat!
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar