Hoppa till innehåll

Outdoor, löpning, kläder, Norröna, Houdini, Patagonia m.fl. hos OutdoorExperten
Atomic längdskidor
Rossignol längdskidor
Längdskidor, rullskidor, stavar, skidvalla, swix, madshus, fischer m.m. hos Skistart
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart
Foto

Obefintlig kundsupport hos TONYPÖLDER

• Vänligen logga in för att kunna svara
241 svar till detta ämne

Rotebrostakaren

Rotebrostakaren

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 032 inlägg
Det här blir ju värre och värre...., tyckte det var lustigt när jag fick en uppläxning för att jag inte var tillräckligt trevlig. http://www.skidforum...php?id=4032&p=3
Då var det lite kul tyckte jag, men det du utsätts för rible12 är på annan nivå och inte lustigt. Känns lite som om han lever i sin egen king värld, där han (och eventuellt hans bror, som är trevlig..) kan allt och resten är skit, vilket han även försöker prenta i kunderna. Du får bara rätt spann hos oss, ingen annan stans...., där är det bara 3:e sorteringar. Skulle ta detta med en nypa salt, så fort det blir faktagranskning av det Pölder säger visar det sig att han har fel och drar sig sedan tillbaka från debatten. Som här när rible uppenbarligen har sparade mejl som visar att han har rätt. Vem minns inte Swixrapporten som skulle slå hål på sicklingsmyten... Sedan var det någon stenslipare som bara slipade för Kalle Anka åkare, sedan visade det sig att han och slipat Kallas skidor, vilket Pölder sa var omöjligt, tills någon här tog fram fakta att Kallas skidor blev slipade där.

TonyPölder

TonyPölder

Medlem

• Members
  • Pip
  • 92 inlägg
Jag tycker det är tråkigt att detta har blivit så stort
skall för en gång öppna detta igen.... jag får tyvärr inte någon chans att försvara mig för Rible kommer att fortsätta att sitta här o spy galla över mig trots att han fått den hjälp han skulle ha i detta fallet. Det är inte rätt att föra en sådan här diskussion här över skidforum...Swix är hos mig nu på mässan...funderar på att skicka hans gamla stavar i retur till honom istället ;-) ;-) det är Rible nästan värd nu...
Vi tar hand om våra kunder och hade/har så gjort oxå med Rible men han är som kund väldigt oförstående för argument o så får det vara, det är ju hans val o liv. Ärendet var klart o Swix skulle bara skicka nya stavar när de var färdiga från fabrik, o det har Rible fått per mail i somras men han verkar ha kort minne eller kanske raderat sin inbox på mailen + att Swix hade ringt o pratat med honom.
Att hantera reklammationer åt kunder sätter Pölder sport en heder i o på.
Finns som oftast inget problem med detta för det kostar inga pengaro för oss utan det är bara en hjälp till kunder att vi hanterar detta smidigt...detta ärende med Rible var klart för oss, det är bara det att hans läsförståelse i email inte har funkat.
Ärendet såg ut såhär:
1) Kund köper stav som vi skickar till honom
2) Kund tycker att stav känns konstigt (rör kändes mjukt, vi testar ej alla stavar innan sälj för som oftast så är det mycket mycket sällan fel rören o def väldigt sällan från Swix)
3) Pölder sport ber kund skicka stav i retur för reklammationshantering, vi måste skicka den till Swix för att vi måste ha hjälp från de pga att de har tillverkat staven o avgör om ja eller nej
4) jag mailar 10 juni till kund att Swix tar reklammationen o skall ordna så att kund skall få ny stav tillskickat till sig från SWIX (inte från Pölder sport). Swix representant tar kontakt med kund o säger att detta skall fixas och skickas från SWIX när stavar tillverkats klart under hösten (allt slutsålt förra vintern)
5) Pölder sport släpper fallet som SWIX skall fixa o kommer så att göra.
........................................................................
slut på ärende
.......................................................................

från detta läge så börjar Rible en jakt på mig via detta forum....varför?...han har alla bevis att han fått igenom sin reklammation och han hade mail o kontakt på att stavar skulle komma från SWIX och inte från Pölder sport...muntligt o skriftligt när de var färdiga från fabrik.
Var är problemet?
Han säger att han saknade information?...Jesuuuusss säger jag, ibland är det kanske bra med självrannsakan Rible på vad man hittar på och stirrar med!
Nog med detta nu
..................................................................................
Nu skall jag ta hand om mina kunder ...vi har mässa nu som precis startat...skall bli skitkul...
Kunskap-kvalitet-service är det som gäller i alla lägen o inga sketspann som levereras från oss!!!...................ler
Jag vet att jag har några här som inte gillar mig på forumet o som har bestämt sig för att det som Pölder står för o skriver ..."det är inte bra", ni kan få sitta här o spy eran galla över mig anonyma som ni är......vi lever i ett fritt samhälle!
Ha nu en trevlig helg...nu kör vi hårdsälj o ärtsoppa i 2 dagar!

TonyPölder

TonyPölder

Medlem

• Members
  • Pip
  • 92 inlägg
där kom en av mina "vänner".....rotebrostakarn...ler
kör hårt grabbar

Redigerat av TONYPÖLDER, 12 november 2010 - 12:48 .

rible12

rible12

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 138 inlägg

Det här blir ju värre och värre...., tyckte det var lustigt när jag fick en uppläxning för att jag inte var tillräckligt trevlig. http://www.skidforum...php?id=4032&p=3
Då var det lite kul tyckte jag, men det du utsätts för rible12 är på annan nivå och inte lustigt. Känns lite som om han lever i sin egen king värld, där han (och eventuellt hans bror, som är trevlig..) kan allt och resten är skit, vilket han även försöker prenta i kunderna. Du får bara rätt spann hos oss, ingen annan stans...., där är det bara 3:e sorteringar. Skulle ta detta med en nypa salt, så fort det blir faktagranskning av det Pölder säger visar det sig att han har fel och drar sig sedan tillbaka från debatten. Som här när rible uppenbarligen har sparade mejl som visar att han har rätt. Vem minns inte Swixrapporten som skulle slå hål på sicklingsmyten... Sedan var det någon stenslipare som bara slipade för Kalle Anka åkare, sedan visade det sig att han och slipat Kallas skidor, vilket Pölder sa var omöjligt, tills någon här tog fram fakta att Kallas skidor blev slipade där.

Ja det här med uppläxning av herr P verkar jag ju inte vara ensam om att ha blivit drabbad av. Visst jag köper att man inte alltid som kund har rätt, men nog ska men väl inte behöva bli utskälld och dum förklarad för att säljaren gjort fel?

Det ligger nog en hel del i att de anser sig vara "King" i sin värld, jag är störst, bäst och värst.

Rickard Bergengren, VL 09: 8:17 - 7752:a, VL 10: 6:38 - 3681:a VL 11: 4:59 - 659:a, VL 12: 4:49 - 1038:a, VL 13: 4:55 - 584:a, VL 14: 4:44 - 292a, VL-15: 4:37 -120:e! Funbeat!

Frazzi

Frazzi

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 975 inlägg

....anonyma som ni är...!

Ibland försöker du också var anonym, Figge35, dock med mindre lyckad framgång.

Uttrycket "Kunden har alltid rätt" stämmer kanske inte jämt men kom ihåg att det är kunden som betalar Din lön.

Tobbe L

Tobbe L

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 218 inlägg

Den tråden med kallas skidor minns jag...;)
Smärta är bara vekhet som lämnar kroppen

jola61

jola61

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 853 inlägg
Jag hade, i samma sitution som rible 12, också övervägt att använda mig av forumet. Tycker att man som kund har rätt till ett svar i rimlig tid, vilker jag inte alltid fått av Pölder.
Spelar ingen roll varför svaret uteblir. Det är säljaren som ska se till att kontakten fungerar. Har man tagit på sig att fixa en reklamation så ska man göra just det. Och har kingkongkungen uttryckt sig som beskrivs ovan är det högst anmärkningsvärt och värt att sprida till potentiella kunder.

speedzone

speedzone

Medlem

• Members
  • Pip
  • 463 inlägg
Lägg ner tråden nu! Den bidrar inte till någonting mer! Lägg eran energi på att träna istället!
Det lär ge betydligt mer!

Redigerat av speedzone, 12 november 2010 - 22:22 .

Rotebrostakaren

Rotebrostakaren

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 032 inlägg

,Jag vet att jag har några här som inte gillar mig på forumet o som har bestämt sig för att det som Pölder står för o skriver ..."det är inte bra", ni kan få sitta här o spy eran galla över mig anonyma som ni är......!

Antar att du syftar på mig t ex..., min identitet är ju inte direkt hemlig, med ett IQ över 50 kan du ta reda på den här på forumet inom 3 minuter. Sedan har jag aldrig spytt galla, utan enbart stått för min åsikt och påpekat när du eller någon annan haft fel. Tyckt det varit underhållande när du skjutit dig själv i foten i vissa debatter bara och tycker även att du livar upp forumet, eftersom du är som du är och alla är vi olika. Helt nyligen så handlade jag av dig, och även blivit bemött så som jag kanske förtjänade och har inte haft några problem som är värda att nämna MEN att ringa upp och skälla ut en kund så som du gjorde med rible12 är inte OK.

Tallen

Tallen

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 002 inlägg
Har gått i funderingar att köpa skidor från Pölder, och har tidigare handlat ganska mycket grejejer fån dem.

Efter att ha läst det som ni alla skriver i denna tråd, känner jag mig klart tveksam till att återigen handla av Pölder. Speciellt om jag som kund riskerar att bli uppringd och utskälld av säljaren.

Redigerat av Tallen, 12 november 2010 - 14:21 .

"Pain is inevitable. Suffering is optional" Haruki Murakami

Labradoren

Labradoren

Medlem

• Members
  • Pip
  • 220 inlägg
Vad gnäller ni om? Är det aldrig nån som drömt om att ringa upp en speciell kund och skälla ut vederbörande? Kom igen - de e ju as-skönt!! Klockrent - jag har själv en del kunder som skulle behöva verbalt smisk. Tyvärr är jag för feg för att göra som Pölder :)

Jag har ingen aning om vem som har rätt eller fel i sakfrågan och skiter faktiskt i det - att Pölder går sina egna vägar är så härligt i likformighetens paradis att jag trillar av stolen garvandes. Tjoho!!

Ärligt talat blir jag bara mer sugen på att handla av Pölder än nån muppig marknadschef som är så rädd att uppröra att han bajsar på sig. Gillar man inte rakryggade människor kan man ju alltid köpa grejorna nån annanstans - ett par stavar är ju trots allt bara ett par stavar.

Glattnos

Glattnos

Medlem

• Members
  • Pip
  • 179 inlägg

Visst jag köper att man inte alltid som kund har rätt, men nog ska men väl inte behöva bli utskälld och dum förklarad för att säljaren gjort fel?

Jag tycker nog inte man ska behöva bli "utskälld och dum förklarad" av en butik, ens om man som "kund" har gjort fel. Vem som gjort rätt eller fel i detta specifika fall vet jag inte, men jag tycker nog att rible12 är den som har agerat "normalast".

TT

TT

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 565 inlägg

Vad gnäller ni om? Är det aldrig nån som drömt om att ringa upp en speciell kund och skälla ut vederbörande? Kom igen - de e ju as-skönt!! Klockrent - jag har själv en del kunder som skulle behöva verbalt smisk. Tyvärr är jag för feg för att göra som Pölder :)

Jag har ingen aning om vem som har rätt eller fel i sakfrågan och skiter faktiskt i det - att Pölder går sina egna vägar är så härligt i likformighetens paradis att jag trillar av stolen garvandes. Tjoho!!

Ärligt talat blir jag bara mer sugen på att handla av Pölder än nån muppig marknadschef som är så rädd att uppröra att han bajsar på sig. Gillar man inte rakryggade människor kan man ju alltid köpa grejorna nån annanstans - ett par stavar är ju trots allt bara ett par stavar.

Du skojar? Eller har smakat på fredagsgroggen kanske? Tror inte du hade tjoat om det var du som fått kassa stavar och väntat i månader på nya. Klart att man tröttnar till slut. Men gillar du att bli illa behandlad som kund är det väl upp till dig.

Lakota

Lakota

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 861 inlägg

Du skojar? Eller har smakat på fredagsgroggen kanske? Tror inte du hade tjoat om det var du som fått kassa stavar och väntat i månader på nya. Klart att man tröttnar till slut. Men gillar du att bli illa behandlad som kund är det väl upp till dig.

Pölder skulle ju inte skriva fler inlägg efter sitt första svar här itråden, sade han, ändå skrev han ett till! Tycker att han är en stor looser.
Tillhör oxo sällskapet som blivit utskälld av Mr Pölder. Detta var en o enda gången jag hade kontakt med "företaget". Rätt bra o ha hans katalog som åker med Vlöparen som översikt vad som finns på marknaden. Sen tycker jag att en stor del av köpglädjen är att gå o känna på olika produkter/ affärer istället för att chansa på nätet.

rible12

rible12

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 138 inlägg
Lakota välkommen till klubben, vi börjar bli några stycken här som fått utskällningar av dem... Det är så sorgligt att man inte riktigt vet hur man ska reagera, alltså utskällningar och dum förklaringar av kunder måste nog vara det sämsta sättet att få nya köp.
Jag har aldrig hört om något annat företag som har tillämpat dessa metoder.

Skulle vara intressant att veta vad den bakomliggande faktorn är till detta beteende.

Rickard Bergengren, VL 09: 8:17 - 7752:a, VL 10: 6:38 - 3681:a VL 11: 4:59 - 659:a, VL 12: 4:49 - 1038:a, VL 13: 4:55 - 584:a, VL 14: 4:44 - 292a, VL-15: 4:37 -120:e! Funbeat!

Anders B

Anders B

Medlem

• Members
  • Pip
  • 28 inlägg

Lakota välkommen till klubben, vi börjar bli några stycken här som fått utskällningar av dem... Det är så sorgligt att man inte riktigt vet hur man ska reagera, alltså utskällningar och dum förklaringar av kunder måste nog vara det sämsta sättet att få nya köp.

Skulle vara intressant att veta vad den bakomliggande faktorn är till detta beteende.

Pöldergänget är duktiga tycker jag, handlat två gånger. Klart att det någon gång klickar om de har massor av köp och reklamationer.

Sen kan man undra lite om statusen på kingkingen herr Pölder. Efter att ha smakat på 12-årig Highland Park och spanat in

http://sv.wikipedia....lighetsstörning

så börjar det klarna.... ;-)

Här kan du få se en riktig avhyvling av monty python gänget:

rible12

rible12

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 138 inlägg

Pöldergänget är duktiga tycker jag, handlat två gånger. Klart att det någon gång klickar om de har massor av köp och reklamationer.

Intressanta funderingar, tycker dock inte att det är okej att det "klickar" för att man har massor med köp och reklamationer, går man ut med mottot "kunskap-kvalitet-service" då ska man kunna stå bakom det även om man har många köp osv... Gör om, gör rätt!

skiforfun

skiforfun

Medlem

• Members
  • Pip
  • 378 inlägg
Lite tankar
-om man ska stå för service som säljare/butik, så kan man inte frånsäga sig ärendet bara för att det är leverantören som sak skicka sakerna till kunden, det är ändå i butiken man har betalt grejerna och då är det butikens ansvar att se till att rätt grejer hamnar på rätt plats.

-sedan att bli förbanad för att någon offentligt visar missnöje, så kan man ju fråga sig varför herr p inte tycker att det är ok?

(räknar inte med att få något svar för han skulle ju inte skriva nå mer i denna tråd)
Total tid VL 8:36 (2 lopp)

Glattnos

Glattnos

Medlem

• Members
  • Pip
  • 179 inlägg

Sen kan man undra lite om statusen på kingkingen herr Pölder. Efter att ha smakat på 12-årig Highland Park och spanat in

http://sv.wikipedia....lighetsstörning

så börjar det klarna.... ;-)

Här kan du få se en riktig avhyvling av monty python gänget:

Det var ord och inga visor!

Jag tror nog att Pölder är en bra kille men att han lätt blir stött av kritik. Jag tänker på tråden där jag ifrågasatte honom väldigt sakligt och fick en(enligt mig)överdrivet häftig reaktion från TONYPÖLDER. Denna tråd: http://www.skidforum...pic.php?id=5157
Jag ifrågasatte då varför han angrep mig på det sättet som han gjorde och förklarade att jag bara yttrade mina tankar och åsikter. Han bad då om ursäkt och förklarade det med att han hade känt sig "stött" när jag skrev så. Sedan gick ju den diskussionen vidare.

Jag försvarar inte Pölders beteende utan tänkte att om man är väldigt "lättstött" så reagerar man kanske lite kraftigt.

Sen förstår jag inte varför han hackar på att folk är anonyma och lägger ut "dåliga saker" om Pölder Sport på forumet.
Forum är ju till för att vem som helst ska kunna skriva vad som helst(tex. vad de tycker om olika saker), anonymt om man så vill. Det är ju det som är det fiffiga med ett forum. Om Pölder hanterar något osmidigt(tex. en reklamation) så måste han ju kalkylera med risken att kunden lägger ut "sin version" av det hela här på forumet. Jag kan omöjligt tycka att det är "dålig stil" att göra så, det fungerar helt enkelt bara så. Vem som helst kan skriva, vem som helst kan läsa och alla bildar sig en egen uppfattning om vad som är sant och vad som är falskt.

Redigerat av Glattnos, 13 november 2010 - 15:08 .

Tobbe L

Tobbe L

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 218 inlägg
Jag har själv varit egen företagare och har i mitt nuvarande jobb dagligen kontakt med kunder...och jag har själv blivit baktalad av en kund...så jag vet hur det känns...och oavsett hur dum i huvudet kunden är...oavsett hur fel denne har...så kan man inte skälla ut kunden...

Nu tror jag inte det är någon fara för TP om det snackas lite skit om honom...för han är ett så etablerat namn i skidsverige så han överlever nog om han tappar några kunder...
Det är han som sätter prisnivån i sverige...finns nog ingen skidhandlare i sverige som inte kolla i Pölder katalogen för att se va han har för pris på grejerna...
Smärta är bara vekhet som lämnar kroppen

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar