Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Obefintlig kundsupport hos TONYPÖLDER


rible12

Recommended Posts

Nu börjar jag bli lite lätt irriterad över en reklamation av ett par CT2:or hos Pölder. Fick dem reklamerade för att det inte höll full god kvalité.

 

Allt var lungt hade kontakt med Pölder och de skulle skicka ner nya stavar när de kom in i slutet av september.

 

Sen började problemen.

Har en i slutet av september upprepade gånger försökt ta kontakt med Pölder sport genom mail eller telefon, har upp till dags dato inte fått något svar från dem, inte har jag sett några stavar heller.

Nu börjar ju snön komma och jag börjar bli lätt irriterad över att inte ha fått mina stavar än.

 

Detta tycker jag är riktigt dålig kundsupport, speciellt när han verkar ha tid att hänga här på forumet och skriva på sin blogg, men att ge sina kunder support verkar sitta långt inne.

 

Så om någon som jobbar på Pölder Sport läser detta så kolla er mail...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 241
  • Created
  • Last Reply
Trist att det ska inträffa. Min uppfattning är av raka motsatsen vad det gäller kundsupport. Mina bågar till linserna åkte i backen dagarna innan Alliansloppet. Kalle på Pölder Sport skickade ner en ny båge till mina glasögon som var kompletta när loppet skulle gå av staplen.
Link to comment
Share on other sites

Trist att det ska inträffa. Min uppfattning är av raka motsatsen vad det gäller kundsupport. Mina bågar till linserna åkte i backen dagarna innan Alliansloppet. Kalle på Pölder Sport skickade ner en ny båge till mina glasögon som var kompletta när loppet skulle gå av staplen.

Skönt! Jo det har fungerat bra tidigare... vet inte varför de håller på och knölar nu... Hoppas det löser sig imorgon! Någon snö i Blekinge?

Link to comment
Share on other sites

Trist att det ska inträffa. Min uppfattning är av raka motsatsen vad det gäller kundsupport. Mina bågar till linserna åkte i backen dagarna innan Alliansloppet. Kalle på Pölder Sport skickade ner en ny båge till mina glasögon som var kompletta när loppet skulle gå av staplen.

Skönt! Jo det har fungerat bra tidigare... vet inte varför de håller på och knölar nu... Hoppas det löser sig imorgon! Någon snö i Blekinge?

Dom har kanske fullt upp med kommande mässa? Hoppas det löser sig snart! Jobbigt när man inte får svar.

Link to comment
Share on other sites

Trist att det ska inträffa. Min uppfattning är av raka motsatsen vad det gäller kundsupport. Mina bågar till linserna åkte i backen dagarna innan Alliansloppet. Kalle på Pölder Sport skickade ner en ny båge till mina glasögon som var kompletta när loppet skulle gå av staplen.

Skönt! Jo det har fungerat bra tidigare... vet inte varför de håller på och knölar nu... Hoppas det löser sig imorgon! Någon snö i Blekinge?

Än så länge finns är Blekinge utan snö, men kanonerna vid Karlsnäsgården är snart redo för att mullra igång.

 

Jag hade också blivit frustrerad i ditt läge, kundvård är ju en viktig faktor för vilket företag som helst!

Link to comment
Share on other sites

Problemet med Pölder Sport är underbemanning. Och det är enkelt att åtgärda (förutsatt man hittar bra personal)

Att sedan Tony väljer att "leka" i den utsträckning han gör är förstås inte bra när det faktiskt får konsekvenser för företaget.

Förmodligen går det riktigt bra för företaget eftersom det är möjligt göra och det är ju kul, både för alla på Pölders och för vi kunder.

 

Har själv provat kontakta Pölders med varierad framgång, en röd linje finns i mina försök och det är; ungefär 40-50 försök strängt taget efter varandra innan jag kommit fram. När man väl kommer fram är de fyra jag pratat med jättetrevliga. Med de produkter jag köpt har det fungerat klockrent med leveranser också.

 

Vore jag styrelsen i Pölder Sport skulle jag ge VD:n i uppdrag att varje år i början av oktober fram till februari anställa 2-3 duktiga och skidkunniga personer som jobbar med att ta emot order över telefon och mejl. Det för att täcka toppen som enligt många infinner sig vid den här tidpunkten före och efter mässan.

Om extra personalen enbart jobbar med order och kundservice över telefon och internet så kan dom befintliga på Pölders pyssla med sin spetskompetens, nämligen att plocka ut skidor och spann efter kunders önskemål och serva kunderna i butiken. Order och kundservice är nåt som enkelt går att köpa externt via F-skatt företag emellan.

 

Det jag nämnt skulle göra underverk i kundservice och förmodligen lika säkert kommer det öka omsättningen likaså.

 

Robert

Link to comment
Share on other sites

Uppdatering i fallet:

 

Nu har jag äntligen fått kontakt :) men det innebär också att jag fått en utskällning på temat "hur dum i huvudet är du egentligen" så det är alltid något, fantastiskt att man ska få en utskällning som kund bara för att man undrar hur det går med sin reklamation.

 

Men jag är glad över att ha fått kontakt i alla fall...

 

Uppdatering följer...

Link to comment
Share on other sites

Tänkte köpa nya skidor hos pölder men efter läst denna tråd kommer jag välja någon annan.

 

Och att få en avhyvling som kund gör ju att man inte kommer rekommendera någon att ens handla en mössa där..

Gör du nog rätt i.

 

Jag hade också högre tankar om dem, har köpt mängder av grejer på olika internetsidor och fått skicka tillbaka en del saker, men ALDRIG att de har haft mage att skälla ut en.

Men hos Pölder verkar det vara rutin, (har hört från flera andra att de fått sig ordentliga omgångar).

Jag tycker detta är väldigt tråkigt eftersom han har mycket grejer till bra priser, men som sagt så kommer jag nog hellre betala en hundring extra till någon annan med vetskapen om att man slipper krångel/utskällningar vid eventuella after sales mål.

Link to comment
Share on other sites

Tråkigt rible12 att du lägger upp detta ärendet här.

Såhär ser jag det från vår sida på Pölder Sport:

 

Du har fått din reklammation godkänd pga mig och det i våras 2010(reklammationen var mycket tveksam men vi tog den på goodwill)

Swix lovade att skicka stavar från deras lager till dig när de kom in under hösten efter nyproduktion. Ärendet togs då över av Swix!

Du skriver att jag har lovat att skicka det från oss, du har ju ett mail från Swix där det står att stavarna kommer från deras fabrik när de kommer fram ur produktion.

Vad mer kan jag göra för dig än detta?

vi hade ju rett ut detta trodde jag, lätt att sitta här och lägga ut falska saker såsom du gör nu trots att du har fått hjälp o allt är ok

 

Såhär skrev SWIX till dig 10/6 2010

 

” Har pratat med killarna på Pölder sport i dag. De kommer att skicka staven till Huddik och vi kommer att skicka ner en ny stav till dig så fort den kommit hem men slutet av september borde du få den..”

 

Kan inte förstå att du lägger ut tråden på detta efter denna konversationen

Jag kommer inte att skriva mer i denna tråden nu för det är så lätt för er "som inte gillar" en butik att sitta här o kasta saker hit o dit under anonyma nick.

Jag har haft firman i 21 år och vi har fantastiskt mycket att göra för tillfället och vi gör allt för att våra kunder skall vara nöjda

kunskap-kvalitet-service är vårt motto o jag har inte lurat en enda kund under mina år utan vi hjälper till mer än de flesta när det händer saker....reklammationsärenden. Kan lova att rible12 hade haft stora problem att få igenom CT2 stavs reklammation hos de flesta andra för den var mycket mycket tveksam men vi fixade det åt han

Jag vet att vi som firma har åtagandet mot er kunder om något går snett men många saker med reklammationer skickas direkt från fabrikerna till er kunder och där har vi inte kollen utan kan bara lita på våra leverantörer att de sköter sig. Såsom i detta fallet så har Swix haft produktionssvårigheter på CT 2 staven o därför har den blivit försenad. Rible har sitt ok ändå på leverans men Swix kan inte trolla. Stav går till honom så fort den finns på lager.

Link to comment
Share on other sites

1. Hade jag blivit utlovad en stav i slutet av september, så hade jag också tröttnat vid det här laget.

 

2. Som kund gör jag en affär med butiken, är varan inte fullgod så går jag tillbaka till butiken och reklamerar. Sen skiter jag i hur det skall skickas eller vem som leverar staven.

Köpeavtalet är gjort mellan mig och butiken, och det är butiken som skall se till att allt går som det ska.

Link to comment
Share on other sites

helt klart så att butiken har ansvaret för att deras leverantörer sköter sig, man kan inte lägga över det ansvaret på kunden, det är med butiken kunden har relationen.

 

bra att veta hur ni resonerar hos Pölder.

 

kan även konstatera att ebutker överlag hanterar reklamationer väldigt bra och snabbt är iaf min erfarenhet.

Link to comment
Share on other sites

Tråkigt rible12 att du lägger upp detta ärendet här.

Såhär ser jag det från vår sida på Pölder Sport:

 

Du har fått din reklammation godkänd pga mig och det i våras 2010(reklammationen var mycket tveksam men vi tog den på goodwill)

Swix lovade att skicka stavar från deras lager till dig när de kom in under hösten efter nyproduktion. Ärendet togs då över av Swix!

Du skriver att jag har lovat att skicka det från oss, du har ju ett mail från Swix där det står att stavarna kommer från deras fabrik när de kommer fram ur produktion.

Vad mer kan jag göra för dig än detta?

vi hade ju rett ut detta trodde jag, lätt att sitta här och lägga ut falska saker såsom du gör nu trots att du har fått hjälp o allt är ok

 

Såhär skrev SWIX till dig 10/6 2010

 

” Har pratat med killarna på Pölder sport i dag. De kommer att skicka staven till Huddik och vi kommer att skicka ner en ny stav till dig så fort den kommit hem men slutet av september borde du få den..”

 

Kan inte förstå att du lägger ut tråden på detta efter denna konversationen

Jag kommer inte att skriva mer i denna tråden nu för det är så lätt för er "som inte gillar" en butik att sitta här o kasta saker hit o dit under anonyma nick.

Jag har haft firman i 21 år och vi har fantastiskt mycket att göra för tillfället och vi gör allt för att våra kunder skall vara nöjda

kunskap-kvalitet-service är vårt motto o jag har inte lurat en enda kund under mina år utan vi hjälper till mer än de flesta när det händer saker....reklammationsärenden. Kan lova att rible12 hade haft stora problem att få igenom CT2 stavs reklammation hos de flesta andra för den var mycket mycket tveksam men vi fixade det åt han

Jag vet att vi som firma har åtagandet mot er kunder om något går snett men många saker med reklammationer skickas direkt från fabrikerna till er kunder och där har vi inte kollen utan kan bara lita på våra leverantörer att de sköter sig. Såsom i detta fallet så har Swix haft produktionssvårigheter på CT 2 staven o därför har den blivit försenad. Rible har sitt ok ändå på leverans men Swix kan inte trolla. Stav går till honom så fort den finns på lager.

Hej igen,

Det är ju fantastiskt vad du har åstadkommit. De CT2:orna behövde man inte ha jobbat i branchen i 21 år för att förstå att det var fullständigt fel konstruerade.

Sen dömde du ut dem och ville inte godkänna reklamationen, för ni ansåg att de höll fullgod kvalité (har mail på det) och skickade dem vidare till Sportsmarket (Swix importören) för utlåtande. Väl där var det ingen snack om saken utan de var fel gjorda, (mail på detta) och jag skulle få nya tyckte dem. Snarare att det är dem som tagit det på sin goodwill inte ni.

 

Jag hade mycket väl kunnat själv ta kontakt med sportsmarket och få igenom den reklamationen, det är trevligt folk som jobbar där som vill att deras produkter håller högsta kvalité.

 

Har gjort detta tidigare med ett par OneWay stavar som inte höll måttet dock var nordictrade involverad då och det löste sig mycket smidigt och trevligt, ingen utskällning, inga dumma frågor, blev överkompenserad för det inträffade... Stort plus!

 

Eftersom att jag som kund bör/skall ha kontakt med återförsäljaren i detta fallet då Pölder Sport, så antar jag att det är er uppgift att informera mig i ärendet vad som händer med mina stavar och inte bara sluta höra av er, sluta svara på mail osv. För det var ju precis det som hände efter slutet av Sept, ni slutade höra av er och jag visste inte vad som skedde.

Stavarna har jag trots allt köpt hos er och det är således er uppgift att tillfredsställa mig som kund.

 

Att det ska krävas att man mailar er CC:ar till er importör samt postar här på Skidforum för att få din uppmärksamhet är ju väldigt beklagligt. Ser ju dessutom att det är fler än jag som har lite problem med er aftersales service.

Link to comment
Share on other sites

Jag skickade ett mail till skistart.com angående några funderingar kring skidor. döm av min förvåning när dom samma dag ringde upp och började diskutera detta med mig. dom ringde dessutom upp fischer och sedan mig igen efter ca 20 minuter för att ge mig ytterligare information. väldigt imponerande måste jag säga!
Link to comment
Share on other sites

Jag skickade ett mail till skistart.com angående några funderingar kring skidor. döm av min förvåning när dom samma dag ringde upp och började diskutera detta med mig. dom ringde dessutom upp fischer och sedan mig igen efter ca 20 minuter för att ge mig ytterligare information. väldigt imponerande måste jag säga!

Skistart är asbra! Snabb hantering och leverans. Nemas problemas :-)

Link to comment
Share on other sites

Nu vet jag inte hur det är med skistart...men jag antar att det är en ren nätbutik...och det är ju lite skillnad mot när man har en "vanligbutik" och ännu större om man kompleterar den "vanliga" med en nät baserad...

Men visst ska man sköta eftermarknaden oxå oavsett hur stor, bra, kingking butik man är...det måste vara den viktigaste marknaden...

 

Jag förstår att rible12 skrev här...för får man inget svar på mail eller telefon så...

Link to comment
Share on other sites

Nu vet jag inte hur det är med skistart...men jag antar att det är en ren nätbutik...och det är ju lite skillnad mot när man har en "vanligbutik" och ännu större om man kompleterar den "vanliga" med en nät baserad...

Men visst ska man sköta eftermarknaden oxå oavsett hur stor, bra, kingking butik man är...det måste vara den viktigaste marknaden...

 

Jag förstår att rible12 skrev här...för får man inget svar på mail eller telefon så...

Skistart är en ren web-butik med sitt lager i Älvdalen. Dock har det inte varit några som helst problem att få komma dit och handla om man hör av sig innan så dom vet att man kommer, det är ungefär som en butik, men man kan inte betala med kort där. Hur hjälpsamma som helst är dom. Som en info bara =)

Link to comment
Share on other sites

Jag menar bara att har man en ren webbutik så har du bara den att hålla reda på...

Har du en "vanlig" butik så får du en annan kundkontakt...

Då kanske varje kund i butiken får 15-20 min...istället för att man lyfter luren och ringer...det samtalet kanske tar 5-20 min...

 

Kanske är så att Pölder borde anställa mer personal...

Link to comment
Share on other sites

Jag har också handlat flera gånger hos Pölder och kommer även fortsättningsvis också att handla flera gånger hos dem. De har snabba leverenser och har hitils alltid levererat rätt saker. Jag har haft en reklamation hos dem och den hanterades INTE bra. Samma problem som rible 12 med flera mejl utan svar under tre veckors tid. En reklamation ska gå lika snabbt som ett köp. Busenkelt! Jag hoppas också Tony och co kan ta till sig kritiken runt reklamationer för då är ni den ledande nätbutiken med råge!
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...