Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Obefintlig kundsupport hos TONYPÖLDER


rible12

Recommended Posts

Har väntat på skor och skidor till mina barn, som har börjat åka mer seriöst i 1.5 månader nu. Dom lovar att dom skall få in men det kommer aldrig någonting. Så lite rätt har han nog i det han säger. Och detta är i Luleå, en stad där det ofta finns bra med snö, så dom borde veta hur mycket som bör beställas hem.
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 241
  • Created
  • Last Reply
Nej' date=' antagligen inte men det är ju ändå ett småföretag med dess problem o brister. Svajig organisation, dominant vd som skjuter från höften etc. Väldigt vanligt bland företag av den storleken.

 

Har dock aldrig haft problem med dom snarare tvärtom. Fick ett par grymma RCS i oktober bl.a.[/quote']

Svajig organisation,dominant vd som sjuter från höften?

Ja jag vet inte men jag driver ett företag som omsätter ca:7 miljoner och jag kan säga att det blir snarare SMIDIGARE organisation på ett mindre företag än på ett TUNGrott större

företag! mycket på grund av kortare beslutsvägar.

men det här ju egentligen fel forum att ta den här diskutionen.

Med svajig organisation menar jag att det inte verkar kunna lösa orderhanteringen av "enklare produkter" dvs. inte skidor, spannmätning etc. Kanske borde kalla det "dålig anpassningsförmåga till rådande marknadsläge". Detta borde de ju kunna lösa med temporära anställningar eller inhyrd personal.

 

Dessutom så menar jag förstås inte att alla mindre företag funkar dåligt bara att det inte är jätteovanligt.

Ok.jag förstår vad du menar.reursbrist kan man säga.detta kan vara en nackdel när man är mindre företag,absolut.

det finns ju både positiva och negativa grejor med att vara mindre.

skall tilläggas att det inte är inom"skidbranschen" jag driver mitt företag. :)

Nä nu ska jag ut på ett långpass med frugan.-3 och sol samt MYCKET snö.

Kan det bli bättre? :) :) :)

Link to comment
Share on other sites

Men nu så ser man ju vad det gäller för lev tider om man är läskunnig på start sidan sen så finns det ju en hel del andra som skistart, xcountrysports, lindellssport och jag har handlat av alla med samma resultat men om nu var fallet sist när jag handlade från lindells tog det 1 månad innan min polar s3 stegsensor dök upp men inte drog jag upp det här det blir problem ibland
Link to comment
Share on other sites

Sluta å gnäll finns ju andra om man ej vill vänta på leverans från han: träna skidor istället för attt GNÄLLA PÅ PÖLDER HELA TIDEN

Du sitter ju tydligen själv på forumet och engagerar dig :)

Och den fanns i lager enligt deras hemsida så jag vet inte om det bara är vissa handlare som gör fel :)

Du får väll starta en tråd om det om du vill precis som vem som helst får starta en tråd om Pölder. Att bara skriva "sluta gnäll" gör knappast att någon ändrar uppfattning. Du måste möta med argument som säger emot det som skrivs i tråden. Och att andra handlare också gör fel är inget argument för att sluta "gnälla" på Pölder.

 

Kolla tiden! Gott nytt år!!! :D

Link to comment
Share on other sites

Det jag tycker är att denna tråd fått kanske större dimensioner än vad det kanske skulle ha fått om det skulle vara en annan handlare än MR Tony Pölder säger inget emot ribble12 ärende men det kommer nästan en lynch stämning med detta så jag vet inte men kanske bara är jag som en VANLIG Nordbo som tycker att det hela är lite över drivet och grund orsaken i tråden är väl utredd men drevet fortsätter det är bara detta som jag tycker bara är för mycket ............... Punkt jag skall inte lägga mig i detta nåp mer nu!

 

Tack för ordet.

Link to comment
Share on other sites

Ett sista kul att du klippte ner mig i ditt citat Glattnos det gällde ju en annan handlare än ovan nämda men vinkla som du vill ;)

 

Detta ärende gällde Lindells örebro

Vinkla? Jag vet att det var Lindells som ditt ärende gällde. Det var ju precis det jag menade, du får ju starta en tråd om Lindells om du vill, lika självklart som att andra får skriva om Pölder.

Det var så jag menade men, för att använda ditt uttryck, vinkla som du vill ;)

 

Och detta mina vänner var årets första inlägg från mig :) Troligen inte det sista :D

 

Edit: Jag håller faktiskt med om att denna tråd har tagit ett nytt spår än vad det huvudsakliga syftet med tråden var. Huvudfrågan är ju löst i princip.

Men nu kan man ju undra om det inte är bättre att spinna vidare på denna tråd om fler har erfarenheter som passar trådens rubrik.

Alternativet är ju att de som har negativa erfarenheter av Pölder startar nya trådar om de vill säga sin mening. Men man kan ju hävda att de som har negativa erfarenheter kanske inte skulle ha skrivit dem här på forumet om denna tråd inte hade funnits. Okej, men nu råkar den ju finnas, vad gör man då? Jag vet faktiskt inte men jag tycker personligen att det skulle vara bra att samla all kritik under en tråd istället för att starta nya, då kommer man ju få upp många negativa trådar om man söker på Pölder, det är ju inte heller så kul. Alternativt kan man ju kanske ta bort denna tråd(kanske skulle vara bra de med). Att vi ber varann att "tiga ihjäl" trådar brukar inte funka så bra.

Men jag vet inte, funderar bara lite :P

Link to comment
Share on other sites

Fast om syftet med kritiken är att varna och hänga ut, måste jag säga att det nu, i alla fall på mig, har rakt motsatt effekt. Ju mer det gnälls på Pölder desto mer sympatiserar jag med honom.

 

Fick btw. ett hyfsat utförligt svar på en, för dom ointressant, mailad fråga, 22:05, dagen innan nyårsafton.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Problemet med Pölder Sport är underbemanning. Och det är enkelt att åtgärda (förutsatt man hittar bra personal)

Att sedan Tony väljer att "leka" i den utsträckning han gör är förstås inte bra när det faktiskt får konsekvenser för företaget.

Förmodligen går det riktigt bra för företaget eftersom det är möjligt göra och det är ju kul, både för alla på Pölders och för vi kunder.

 

Har själv provat kontakta Pölders med varierad framgång, en röd linje finns i mina försök och det är; ungefär 40-50 försök strängt taget efter varandra innan jag kommit fram. När man väl kommer fram är de fyra jag pratat med jättetrevliga. Med de produkter jag köpt har det fungerat klockrent med leveranser också.

 

Vore jag styrelsen i Pölder Sport skulle jag ge VD:n i uppdrag att varje år i början av oktober fram till februari anställa 2-3 duktiga och skidkunniga personer som jobbar med att ta emot order över telefon och mejl. Det för att täcka toppen som enligt många infinner sig vid den här tidpunkten före och efter mässan.

Om extra personalen enbart jobbar med order och kundservice över telefon och internet så kan dom befintliga på Pölders pyssla med sin spetskompetens, nämligen att plocka ut skidor och spann efter kunders önskemål och serva kunderna i butiken. Order och kundservice är nåt som enkelt går att köpa externt via F-skatt företag emellan.

 

Det jag nämnt skulle göra underverk i kundservice och förmodligen lika säkert kommer det öka omsättningen likaså.

 

Robert

Det här är vad det sitter i och vad Kingarnas King King Kong behöver göra för att få ordning och struktur i företaget.

Men att hitta kompetent skidpersonal är nog inte det lättaste. Men att som jag skrev tidigare hitta några som tar emot ordrar via telefon och e-post för att sedan göra dom "färdiga för plock" med order nummer och allt borde inte vara så svårt. Sedan kan Kingen & Co göra sin grej på golvet och färdigställa ordern samt leverera.

Att stänga ner för besök var ett bra drag men hände en par veckor för sent.

 

Jag väntar själv sedan en månad tillbaka på en solklar reklamation. Nu är den godkänd men mina skidor som landat i Nässjö via Bussgods hittar dom dessvärre inte åt.

Jag är precis som övriga riktigt less. Men jag känner samtidigt att problemet sitter inte i deras vilja. Problemet är brist på plan B vid snörika vintrar i hela Sverige.

Men som sagt Tony (om du läser det här), här ovan har du en stor del av problemet och även lösningen...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...