Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Obefintlig kundsupport hos TONYPÖLDER


rible12

Recommended Posts

Nu vet jag inte hur det är med skistart...men jag antar att det är en ren nätbutik...och det är ju lite skillnad mot när man har en "vanligbutik" och ännu större om man kompleterar den "vanliga" med en nät baserad...

Men visst ska man sköta eftermarknaden oxå oavsett hur stor' date=' bra, kingking butik man är...det måste vara den viktigaste marknaden...

 

Jag förstår att rible12 skrev här...för får man inget svar på mail eller telefon så...[/quote']

Skistart är en ren web-butik med sitt lager i Älvdalen. Dock har det inte varit några som helst problem att få komma dit och handla om man hör av sig innan så dom vet att man kommer, det är ungefär som en butik, men man kan inte betala med kort där. Hur hjälpsamma som helst är dom. Som en info bara =)

Hörde något om att skistart öppnat en butik nu också.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 241
  • Created
  • Last Reply
Jag har också handlat flera gånger hos Pölder och kommer även fortsättningsvis också att handla flera gånger hos dem. De har snabba leveranser och har hitintills alltid levererat rätt saker. Jag har haft en reklamation hos dem och den hanterades INTE bra. Samma problem som rible 12 med flera mejl utan svar under tre veckors tid. En reklamation ska gå lika snabbt som ett köp. Busenkelt! Jag hoppas också Tony och co kan ta till sig kritiken runt reklamationer för då är ni den ledande nätbutiken med råge!

Reklamationer ska nästan gå snabbare...

Absolut det hoppas jag oxå att de ska kunna ta till sig av detta exempel och göra rätt från början nästa gång, tycker att det är lite utav ett botten märke när man skäller ut och dum förklarar kunder... annars så har de mycket bra grejer till bra priser, men alla har olika bitar att jobba på och i Pölders fall är det aftersales/kundkontakt som kan förbättras...

Framför allt tror jag även på att ge det där lilla extra, typ slänga med något gundepack för plåster på såren vid reklamationer... Så lite som gör så mycket...

Link to comment
Share on other sites

Vad var det för fel på stavarna egentligen? Verkar råda olika uppfattning där och om det över huvud taget var fel.

 

Pölder har levererat snabbt och bra, ok säljservice på telefon. Jag har dock aldrig reklamerat något. Det är väl bara att byta butik om man inte är nöjd. Pölder är så stor så de hinner väl inte med allt.

 

Runners Store tycker jag är bra också. Helt ok vid reklamation, även för mindre grejer (kända problem) som man inte är nöjd med.

 

Det är en fri marknad, butikerna måste inte leverera superservice. Man skulle kunna ha en lågprisbutik helt utan service, bara folk förväntar sig det. Apropå utskällning har ni sett sketchen med utskällningsdepartementet (monty python).

Link to comment
Share on other sites

Felet var att det var alldeles för mjuka i röret för att vara CT2:or, jämförde med flera modeller från olika år i samma längd och märkte en tydlig skillnad. Vanligtvis brukar staven böja sig jämt över hela, här var det precis som att den snärtade till ca 40 cm upp från spetsen om jag kommer ihåg rätt...

 

Jo det är klart att man skulle kunna gå ut med att inte leverera super service, men då kan man inte ha "kunskap-kvalitet-service" som motto...

Link to comment
Share on other sites

Stavarna som rible12 reklamerade var det verkligen fel på. Jag testade dom också. Vi jämförde med andra CT2 som jag själv hade och det var stor skillnad. Det måste vara nåt konstruktionsfel på just detta exemplar, fom dom böjde sig typ CT5 och på fel ställe dessutom.

Felet såg ju Swix återförsäljare direkt så att det var fel på stavarna var det ingen diskution om. Vilket inte frågan handlar om heller.

Link to comment
Share on other sites

Stavarna som rible12 reklamerade var det verkligen fel på. Jag testade dom också. Vi jämförde med andra CT2 som jag själv hade och det var stor skillnad. Det måste vara nåt konstruktionsfel på just detta exemplar, fom dom böjde sig typ CT5 och på fel ställe dessutom.

Felet såg ju Swix återförsäljare direkt så att det var fel på stavarna var det ingen diskution om. Vilket inte frågan handlar om heller.

Ok, ja typiskt säljare, mycket snack från pölder, samtidigt så verkar de bra om grejerna är ok, men strular det så ska man tydligen inte förvänta sig så mycket. Han har väl sina intressen.

 

Argument clinic - hette monty sketchen. Riktigt kul. Klicka på länken för att se.

 

http://www.youtube.com/watch?v=teMlv3ripSM

Link to comment
Share on other sites

Uppdatering i ärendet:

 

Har nu fått ordning på stavarna efter mycket om och men, Swix tar på sig skulden för det hela och menar att det var deras fel... Fine! Jag är glad om jag får mina stavar, de är nu skickade och skall komma på måndag.

 

Vet inte om man ska skratta eller gråta när det ringer en ursinnig Tony Pölder vid 12-tiden igår..

 

Någon hade ringt från skyddat nummer flera gånger under förmiddagen, satt på föreläsning och kunde inte svara sen dyker följande e-mail upp;

 

"Törs du inte svara i tele?", indirekt hot...

 

"Jag tar det inte personligt

Jag tycker det är skit att du gått ut på skidforum

 

Bara du blir nöjd så är det bra????

 

Öppnare dialog??? Kan du inte läsa vad vi skriver till dig?........du har ju svaret i ett mail från SWIX………………………..

Förstår inte ditt problem o varför du skall hänga ut oss som du gör….

 

Vi kunde bara låtit bli att säga ok till din reklamation för vi tyckte inte att det var någon sådan men vi fixade det ändå o nu får vi bara skit från dig som tack"

 

(Alla ni som skickar en reklamation till Pölder så förstår ni att kingen TONY PÖLDER avgör ERT öde, som ni läser här uppe så kan han underkänna er reklamation om han har vaknat på fel sida, skulle ni inte få igenom en reklamation via honom kan jag upplysa er om att kontakta importören själva de är mycket tillmötesgående och hjälper en gärna då de gärna ser att det är kvalité grejer som finns i spåren... I alla fall när det gäller Swix stavar...)

 

man förstod ju ganska snabbt att det var Pölder Sports Store man som skulle avreagera sig, visst hade man en förhoppning om att han skulle ringa och dra ett sträck över det hela och kanske skicka mig en T-shirt som plåster på såren för att mitt ärende varit så dåligt behandlat, men ack så fel man kan ha...

 

Nu ringer en ursinning Tony Pölder som skäller ut en personligen på temat "hur dum i huvudet är du egentligen" skäller och skriker i 15 min, upprepade gånger säger han om jag inte kan läsa eller att jag måste vara dum i huvudet för att jag inte förstår vad han säger osv, det är ett riktigt otrevligt samtal måste jag säga, en äldre herre som ringer och utan att överdriva nästintill HOTAR en med påhopp och andra mindre trevliga saker. Något han verkar galen över är att jag postat upp här på Skidforum, försöker försvara mig med att jag tycker att folk ska få veta hur verkligheten ser ut vid en reklamation hos, varpå jag får till svar "är du helt dum i huvudet eller"?

 

Man kan ju inte annat än beklaga detta beteende som man trodde bara fanns hos testosteron fyllda tonåringar, men tydligen så finns det vissa som lever kvar i den världen och har ett storhets vansinne utan dess like...

 

Har någon anna varit med om samma sak? Tryckte jag i någon box typ +20 kr för en personlig utskällning?

Link to comment
Share on other sites

Uppdatering i ärendet:

 

Har nu fått ordning på stavarna efter mycket om och men, Swix tar på sig skulden för det hela och menar att det var deras fel... Fine! Jag är glad om jag får mina stavar, de är nu skickade och skall komma på måndag.

 

Vet inte om man ska skratta eller gråta när det ringer en ursinnig Tony Pölder vid 12-tiden igår..

 

Någon hade ringt från skyddat nummer flera gånger under förmiddagen, satt på föreläsning och kunde inte svara sen dyker följande e-mail upp;

 

"Törs du inte svara i tele?", indirekt hot...

 

"Jag tar det inte personligt

Jag tycker det är skit att du gått ut på skidforum

 

Bara du blir nöjd så är det bra????

 

Öppnare dialog??? Kan du inte läsa vad vi skriver till dig?........du har ju svaret i ett mail från SWIX..

Förstår inte ditt problem o varför du skall hänga ut oss som du gör.

 

Vi kunde bara låtit bli att säga ok till din reklamation för vi tyckte inte att det var någon sådan men vi fixade det ändå o nu får vi bara skit från dig som tack"

 

(Alla ni som skickar en reklamation till Pölder så förstår ni att kingen TONY PÖLDER avgör ERT öde, som ni läser här uppe så kan han underkänna er reklamation om han har vaknat på fel sida, skulle ni inte få igenom en reklamation via honom kan jag upplysa er om att kontakta importören själva de är mycket tillmötesgående och hjälper en gärna då de gärna ser att det är kvalité grejer som finns i spåren... I alla fall när det gäller Swix stavar...)

 

man förstod ju ganska snabbt att det var Pölder Sports Store man som skulle avreagera sig, visst hade man en förhoppning om att han skulle ringa och dra ett sträck över det hela och kanske skicka mig en T-shirt som plåster på såren för att mitt ärende varit så dåligt behandlat, men ack så fel man kan ha...

 

Nu ringer en ursinning Tony Pölder som skäller ut en personligen på temat "hur dum i huvudet är du egentligen" skäller och skriker i 15 min, upprepade gånger säger han om jag inte kan läsa eller att jag måste vara dum i huvudet för att jag inte förstår vad han säger osv, det är ett riktigt otrevligt samtal måste jag säga, en äldre herre som ringer och utan att överdriva nästintill HOTAR en med påhopp och andra mindre trevliga saker. Något han verkar galen över är att jag postat upp här på Skidforum, försöker försvara mig med att jag tycker att folk ska få veta hur verkligheten ser ut vid en reklamation hos, varpå jag får till svar "är du helt dum i huvudet eller"?

 

Man kan ju inte annat än beklaga detta beteende som man trodde bara fanns hos testosteron fyllda tonåringar, men tydligen så finns det vissa som lever kvar i den världen och har ett storhets vansinne utan dess like...

 

Har någon anna varit med om samma sak? Tryckte jag i någon box typ +20 kr för en personlig utskällning?

Starkt rible12

Link to comment
Share on other sites

Helt otroligt hur man kan blotta sin arrogans mot kunder offentligt, snacka om självmål........

 

Konsumetköplagen är också ganska tydlig på denna punkt, näringsidkaren ansvarar för att leverans av ny vara blir utförd, det är inte kundens ansvar att trycka på säljarens underleverantörer, det ligger på säljaren.

Link to comment
Share on other sites

Det är alltid otrevligt att någon ringer och skäller ut en men tyvärr får du nog skylla dig själv en del. Du väljer att offentligt publicera en kommunikation mellan två personer som inte från början var avsedd för detta. Du hade kunnat lösa det på ett betydligt bättre sätt. Att du får vänta på dina stavar så länge som du fått gjort är inte acceptabelt men att gå ut som du gjort i forumet är nästa i klass med vad "skvallerpressen" gör varje dag!

 

Och för er som undrar; jag jobbar inte hos polder och har aldrig träffat honom!

Link to comment
Share on other sites

Det är alltid otrevligt att någon ringer och skäller ut en men tyvärr får du nog skylla dig själv en del. Du väljer att offentligt publicera en kommunikation mellan två personer som inte från början var avsedd för detta. Du hade kunnat lösa det på ett betydligt bättre sätt. Att du får vänta på dina stavar så länge som du fått gjort är inte acceptabelt men att gå ut som du gjort i forumet är nästa i klass med vad "skvallerpressen" gör varje dag!

 

Och för er som undrar; jag jobbar inte hos polder och har aldrig träffat honom!

@speedzone

Men, det verkar som att trådskaparen gjort försök att få ordning på problemet genom att, efter den utlovade leveransen, upprepade gånger maila och ringa till butiken utan att få svar. Vilket sätt syftar du på som skulle vara betydligt bättre?

Link to comment
Share on other sites

Rible12 är en toppenkille - det vet jag! Däremot ställer jag mig mer tveksam till "säljaren har a l l t i d rätt - perspektivet" som Tony Pölder vill göra gällande. Åtminstone uppfattar jag honom på det viset när han ska rättfärdiga sig genom att triumfera om hur många år i branchen han har. Så just i detta fallet ställer jag mig på köparens sida!

 

Sen kan jag i och för sig tycka att rebeller i alla dess slag är bra för samhällsnyttan. Pölder sport utgör inget undantag på den fronten!

Link to comment
Share on other sites

Det är alltid otrevligt att någon ringer och skäller ut en men tyvärr får du nog skylla dig själv en del. Du väljer att offentligt publicera en kommunikation mellan två personer som inte från början var avsedd för detta. Du hade kunnat lösa det på ett betydligt bättre sätt. Att du får vänta på dina stavar så länge som du fått gjort är inte acceptabelt men att gå ut som du gjort i forumet är nästa i klass med vad "skvallerpressen" gör varje dag!

 

Och för er som undrar; jag jobbar inte hos polder och har aldrig träffat honom!

Jag tycker inte det är så farligt, det enda jag vill göra gällande är hur jag blivit behandlad i mitt aftersales ärende samt upplysa andra om vad som eventuellt kan hände dem också, så att man är beredd... alt tänker engång till innan man köper...

Sen hoppas jag givetvis att de tar åt sig av kritiken och gör något konstruktivt av det... Droppen som fick mig att börja posta ut det här var att han ringer upp och skäller ut mig... Mitt fel att de inte kan ta hand om sina kunder.

Lågvattenmärke utan dess like!!

Link to comment
Share on other sites

Det här blir ju värre och värre...., tyckte det var lustigt när jag fick en uppläxning för att jag inte var tillräckligt trevlig. http://www.skidforum.se/viewtopic.php?id=4032&p=3

Då var det lite kul tyckte jag, men det du utsätts för rible12 är på annan nivå och inte lustigt. Känns lite som om han lever i sin egen king värld, där han (och eventuellt hans bror, som är trevlig..) kan allt och resten är skit, vilket han även försöker prenta i kunderna. Du får bara rätt spann hos oss, ingen annan stans...., där är det bara 3:e sorteringar. Skulle ta detta med en nypa salt, så fort det blir faktagranskning av det Pölder säger visar det sig att han har fel och drar sig sedan tillbaka från debatten. Som här när rible uppenbarligen har sparade mejl som visar att han har rätt. Vem minns inte Swixrapporten som skulle slå hål på sicklingsmyten... Sedan var det någon stenslipare som bara slipade för Kalle Anka åkare, sedan visade det sig att han och slipat Kallas skidor, vilket Pölder sa var omöjligt, tills någon här tog fram fakta att Kallas skidor blev slipade där.

Link to comment
Share on other sites

Jag tycker det är tråkigt att detta har blivit så stort

skall för en gång öppna detta igen.... jag får tyvärr inte någon chans att försvara mig för Rible kommer att fortsätta att sitta här o spy galla över mig trots att han fått den hjälp han skulle ha i detta fallet. Det är inte rätt att föra en sådan här diskussion här över skidforum...Swix är hos mig nu på mässan...funderar på att skicka hans gamla stavar i retur till honom istället ;-) ;-) det är Rible nästan värd nu...

Vi tar hand om våra kunder och hade/har så gjort oxå med Rible men han är som kund väldigt oförstående för argument o så får det vara, det är ju hans val o liv. Ärendet var klart o Swix skulle bara skicka nya stavar när de var färdiga från fabrik, o det har Rible fått per mail i somras men han verkar ha kort minne eller kanske raderat sin inbox på mailen + att Swix hade ringt o pratat med honom.

Att hantera reklammationer åt kunder sätter Pölder sport en heder i o på.

Finns som oftast inget problem med detta för det kostar inga pengaro för oss utan det är bara en hjälp till kunder att vi hanterar detta smidigt...detta ärende med Rible var klart för oss, det är bara det att hans läsförståelse i email inte har funkat.

Ärendet såg ut såhär:

1) Kund köper stav som vi skickar till honom

2) Kund tycker att stav känns konstigt (rör kändes mjukt, vi testar ej alla stavar innan sälj för som oftast så är det mycket mycket sällan fel rören o def väldigt sällan från Swix)

3) Pölder sport ber kund skicka stav i retur för reklammationshantering, vi måste skicka den till Swix för att vi måste ha hjälp från de pga att de har tillverkat staven o avgör om ja eller nej

4) jag mailar 10 juni till kund att Swix tar reklammationen o skall ordna så att kund skall få ny stav tillskickat till sig från SWIX (inte från Pölder sport). Swix representant tar kontakt med kund o säger att detta skall fixas och skickas från SWIX när stavar tillverkats klart under hösten (allt slutsålt förra vintern)

5) Pölder sport släpper fallet som SWIX skall fixa o kommer så att göra.

........................................................................

slut på ärende

.......................................................................

 

från detta läge så börjar Rible en jakt på mig via detta forum....varför?...han har alla bevis att han fått igenom sin reklammation och han hade mail o kontakt på att stavar skulle komma från SWIX och inte från Pölder sport...muntligt o skriftligt när de var färdiga från fabrik.

Var är problemet?

Han säger att han saknade information?...Jesuuuusss säger jag, ibland är det kanske bra med självrannsakan Rible på vad man hittar på och stirrar med!

Nog med detta nu

..................................................................................

Nu skall jag ta hand om mina kunder ...vi har mässa nu som precis startat...skall bli skitkul...

Kunskap-kvalitet-service är det som gäller i alla lägen o inga sketspann som levereras från oss!!!...................ler

Jag vet att jag har några här som inte gillar mig på forumet o som har bestämt sig för att det som Pölder står för o skriver ..."det är inte bra", ni kan få sitta här o spy eran galla över mig anonyma som ni är......vi lever i ett fritt samhälle!

Ha nu en trevlig helg...nu kör vi hårdsälj o ärtsoppa i 2 dagar!

Link to comment
Share on other sites

Det här blir ju värre och värre...., tyckte det var lustigt när jag fick en uppläxning för att jag inte var tillräckligt trevlig. http://www.skidforum.se/viewtopic.php?id=4032&p=3

Då var det lite kul tyckte jag, men det du utsätts för rible12 är på annan nivå och inte lustigt. Känns lite som om han lever i sin egen king värld, där han (och eventuellt hans bror, som är trevlig..) kan allt och resten är skit, vilket han även försöker prenta i kunderna. Du får bara rätt spann hos oss, ingen annan stans...., där är det bara 3:e sorteringar. Skulle ta detta med en nypa salt, så fort det blir faktagranskning av det Pölder säger visar det sig att han har fel och drar sig sedan tillbaka från debatten. Som här när rible uppenbarligen har sparade mejl som visar att han har rätt. Vem minns inte Swixrapporten som skulle slå hål på sicklingsmyten... Sedan var det någon stenslipare som bara slipade för Kalle Anka åkare, sedan visade det sig att han och slipat Kallas skidor, vilket Pölder sa var omöjligt, tills någon här tog fram fakta att Kallas skidor blev slipade där.

Ja det här med uppläxning av herr P verkar jag ju inte vara ensam om att ha blivit drabbad av. Visst jag köper att man inte alltid som kund har rätt, men nog ska men väl inte behöva bli utskälld och dum förklarad för att säljaren gjort fel?

 

Det ligger nog en hel del i att de anser sig vara "King" i sin värld, jag är störst, bäst och värst.

Link to comment
Share on other sites

Det här blir ju värre och värre...., tyckte det var lustigt när jag fick en uppläxning för att jag inte var tillräckligt trevlig. http://www.skidforum.se/viewtopic.php?id=4032&p=3

Då var det lite kul tyckte jag, men det du utsätts för rible12 är på annan nivå och inte lustigt. Känns lite som om han lever i sin egen king värld, där han (och eventuellt hans bror, som är trevlig..) kan allt och resten är skit, vilket han även försöker prenta i kunderna. Du får bara rätt spann hos oss, ingen annan stans...., där är det bara 3:e sorteringar. Skulle ta detta med en nypa salt, så fort det blir faktagranskning av det Pölder säger visar det sig att han har fel och drar sig sedan tillbaka från debatten. Som här när rible uppenbarligen har sparade mejl som visar att han har rätt. Vem minns inte Swixrapporten som skulle slå hål på sicklingsmyten... Sedan var det någon stenslipare som bara slipade för Kalle Anka åkare, sedan visade det sig att han och slipat Kallas skidor, vilket Pölder sa var omöjligt, tills någon här tog fram fakta att Kallas skidor blev slipade där.

Den tråden med kallas skidor minns jag...;)

Link to comment
Share on other sites

Jag hade, i samma sitution som rible 12, också övervägt att använda mig av forumet. Tycker att man som kund har rätt till ett svar i rimlig tid, vilker jag inte alltid fått av Pölder.

Spelar ingen roll varför svaret uteblir. Det är säljaren som ska se till att kontakten fungerar. Har man tagit på sig att fixa en reklamation så ska man göra just det. Och har kingkongkungen uttryckt sig som beskrivs ovan är det högst anmärkningsvärt och värt att sprida till potentiella kunder.

Link to comment
Share on other sites

,Jag vet att jag har några här som inte gillar mig på forumet o som har bestämt sig för att det som Pölder står för o skriver ..."det är inte bra", ni kan få sitta här o spy eran galla över mig anonyma som ni är......!

Antar att du syftar på mig t ex..., min identitet är ju inte direkt hemlig, med ett IQ över 50 kan du ta reda på den här på forumet inom 3 minuter. Sedan har jag aldrig spytt galla, utan enbart stått för min åsikt och påpekat när du eller någon annan haft fel. Tyckt det varit underhållande när du skjutit dig själv i foten i vissa debatter bara och tycker även att du livar upp forumet, eftersom du är som du är och alla är vi olika. Helt nyligen så handlade jag av dig, och även blivit bemött så som jag kanske förtjänade och har inte haft några problem som är värda att nämna MEN att ringa upp och skälla ut en kund så som du gjorde med rible12 är inte OK.

Link to comment
Share on other sites

Har gått i funderingar att köpa skidor från Pölder, och har tidigare handlat ganska mycket grejejer fån dem.

 

Efter att ha läst det som ni alla skriver i denna tråd, känner jag mig klart tveksam till att återigen handla av Pölder. Speciellt om jag som kund riskerar att bli uppringd och utskälld av säljaren.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...