Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Obefintlig kundsupport hos TONYPÖLDER


rible12

Recommended Posts

Kustlöparen och glattnos: Som jag har fattat det så var det ju klart att han skulle få stavarna reklammerade, dvs han skulle få ett par nya. Det är absolute inte acceptabelt att behöva vänta den tid rible12 fått gjort på sina stavar. Den 2010-11-11 klockan 8 på morgonen skriver rible12 att det hela har löst sig på detta forum, se post sida 1. Här skulle denna tråd slutat. Men rible12 väljer att fortsätta häxjakten på pölder med ytterliggare inlägg om hur dåligt pölder och co valt att sköta detta. Detta är ett offentligt forum och man får självklart skriva precis vad man vill, men man bör även inse när det är dax att sluta. Sedan kan man ju precis som Glattnos skriver fråga sig vem som har felat i denna fråga. Är det självklart att det är Pölder eller kan det vara sportsmarket eller swix.

 

Att swix helt plötsligt ändrat sig då det gäller reklammeringen är ju ungefär lika troligt som att jag skulle gå på vatten. Här är jag säker på att pölder haft ett finger med i spelet. Att swix skulle undersöka en produkt mer än en gång då det gäller reklammering är enligt mig helt otänkbart. Ett par CT2 mer eller mindre är inga pengar för swix.

 

Jag hoppas självklart att det löser sig för rible12 och att han får sina stavar under nästa vecka.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 241
  • Created
  • Last Reply
Tack för all information Rible12 och Pölder! Nu är i alla fall jag på det klara med var jag aldrig kommer att spendera en krona i fortsättningen!

 

Mvh

Janne

Håller med:

 

1. Inte svara på mail, inte bra men OK det händer i enstaka fall. Lågt!

2. Bli sur och käfta emot på Skidforum för att en kund tar upp ärendet. Lägre och urbota dumt.

3. Ringa upp och skälla ut kunden. Lägst och absurt.

4. Dra tillbaka reklamationen som hämnd trots att den är godkänd av tillverkaren. Här saknas ju ord i det svenska språket "The botten is nådd".

Link to comment
Share on other sites

Tack för all information Rible12 och Pölder! Nu är i alla fall jag på det klara med var jag aldrig kommer att spendera en krona i fortsättningen!

 

Mvh

Janne

Håller med:

 

1. Inte svara på mail' date=' inte bra men OK det händer i enstaka fall. Lågt!

2. Bli sur och käfta emot på Skidforum för att en kund tar upp ärendet. Lägre och urbota dumt.

3. Ringa upp och skälla ut kunden. Lägst och absurt.

4. Dra tillbaka reklamationen som hämnd trots att den är godkänd av tillverkaren. Här saknas ju ord i det svenska språket "The botten is nådd".[/quote']

Tack Everest, du sammanfattar läget precis som det är, och det är så tråkigt att det blivit såhär... Man blir synnerligen lite smått ledsen att bli behandlad såhär som kund.

Att Pölder Sport väljer att göra en så stor grej av en skit sak egentligen... Som sagt så hoppas jag på att Swix står vid sitt ord och har skickat mig nya stavar som dyker upp på måndag...

Link to comment
Share on other sites

Håller med:

 

1. Inte svara på mail, inte bra men OK det händer i enstaka fall. Lågt!

2. Bli sur och käfta emot på Skidforum för att en kund tar upp ärendet. Lägre och urbota dumt.

3. Ringa upp och skälla ut kunden. Lägst och absurt.

4. Dra tillbaka reklamationen som hämnd trots att den är godkänd av tillverkaren. Här saknas ju ord i det svenska språket "The botten is nådd".

På 4:an var det ju Swix som drog tillbaka reklamationen enligt Pölder. Om detta inte stämmer eller om det är Pölder som påverkat Swix så är det ju väldigt illa.

 

rible12: Det ska bli intressant att höra vad du får för stavar =) Det skulle vara bra om Pölder skickade ett par nya CT2:or och ett par Triac plus en offentlig ursäkt här på forumet =) Skulle han nog tjäna på i detta läge.

Link to comment
Share on other sites

Ja det ser ut att lösa sig nu, väntar på ett långt paket från posten som bör dyka upp imorgon tisdag. Känns nästan som julafton nu när man fått vänta så länge.

 

Säsongen slutade inte direkt utan körde igång med rullskidåkandet 9 mars iår, så jag har precis avslutat en rullskidsäsong och avverkat 330 mil sen 9 mars fram tills idag, åkt med OneWay, Kompardell, Swix. Så jag har 2 veckor "säsongsuppehåll" sen står jag på skidor. :)

Link to comment
Share on other sites

Ja det ser ut att lösa sig nu, väntar på ett långt paket från posten som bör dyka upp imorgon tisdag. Känns nästan som julafton nu när man fått vänta så länge.

 

Säsongen slutade inte direkt utan körde igång med rullskidåkandet 9 mars iår, så jag har precis avslutat en rullskidsäsong och avverkat 330 mil sen 9 mars fram tills idag, åkt med OneWay, Kompardell, Swix. Så jag har 2 veckor "säsongsuppehåll" sen står jag på skidor. :)

Skönt att det löst sig, det jag undrat under hela denna tråd är varför du köper CT2or..., hade jag gissat på vad du beställt för Swixstavar av Pölder skulle jag gissat Triac i första hand CT1 i andra hand, eventuellt några överblivna utreade Force i tredja hand, men inte CT2.....

Link to comment
Share on other sites

Ska tilläggas att jag beställde dessa i Feb när jag inte hade någon större koll på vad längdskidåkning var och tyckte att de "nästa bästa" borde vara tillräckliga för mig... Men saker och ting har ju under året ändrat sig lite... Triacsen är fina dem, synd att det inte finns någon rullholk än.
Link to comment
Share on other sites

Ska tilläggas att jag beställde dessa i Feb när jag inte hade någon större koll på vad längdskidåkning var och tyckte att de "nästa bästa" borde vara tillräckliga för mig... Men saker och ting har ju under året ändrat sig lite... Triacsen är fina dem, synd att det inte finns någon rullholk än.

Har det verkligen så stor betydelse att det är värt 2000:- extra?

Link to comment
Share on other sites

Det är lite beroende på hur man värderar olika faktorer, men rent produktmässigt så är skillnaden mellan CT1 och Triac, inte jätte stor... Lite bättre pendel, ännu lite styvare (om det nu behövs)

Andra biten är ju att du har den "värsta" staven från dem, det finns ingen bättre från tillverkaren.

 

Värt 2000:-, för vissa ja för andra nä.

 

Nu är detta mina egna uppfattningar, som jag upplevt bara så ni vet.

Link to comment
Share on other sites

Mentalt tycker jag det är bra att ha det "bästa". Då känner man att man bara kan förbättra sig själv utan att behöva "känna sig begränsad av utrustningen". Dock har jag inte det "värsta" av någonting förutom skidor och glasögon =)

Instämmer med dig Glattnos, har man det bästa så har man bara sig själv att skylla. Skulle väl vara glasögonen som kan optimeras i mitt fall... :)

Link to comment
Share on other sites

Ska tilläggas att jag beställde dessa i Feb när jag inte hade någon större koll på vad längdskidåkning var och tyckte att de "nästa bästa" borde vara tillräckliga för mig... Men saker och ting har ju under året ändrat sig lite... Triacsen är fina dem' date=' synd att det inte finns någon rullholk än.[/quote']

Har det verkligen så stor betydelse att det är värt 2000:- extra?

Går ju inte o trycka på i stakningen med CT2... så 2000 e de absolut värt! Även om jag själv kör på Nästbästa... CT1

Link to comment
Share on other sites

Som nybliven skidåkare har jag funderat på att köpa mig ett bättre kitt från Pölder Sport, men efter att ha läst och begrundat denna tråd, väljer jag att avstå!

 

Att låta ett reklamationsärende gå till på detta vis är under all kritik.. Där faktum är att förloraren i slutändan är Tony Pölder, att det finns minst fem personer som skrivit att de avstår att handla på Pölder sport efter denna tråd, borde resultera i MINST det dubbla som tänker det (detta är väldigt lågt räknat).. I slutändan kan denna tråd kosta Herr Pölder hundratusentals kronor.. Detta på ett ärende som så lätt kunnat undvikas! Idioti från Herr Pölders sida..

 

En stor eloge till rible12, stå på dig!

Link to comment
Share on other sites

Ska tilläggas att jag beställde dessa i Feb när jag inte hade någon större koll på vad längdskidåkning var och tyckte att de "nästa bästa" borde vara tillräckliga för mig... Men saker och ting har ju under året ändrat sig lite... Triacsen är fina dem' date=' synd att det inte finns någon rullholk än.[/quote']

Har det verkligen så stor betydelse att det är värt 2000:- extra?

Går ju inte o trycka på i stakningen med CT2... så 2000 e de absolut värt! Även om jag själv kör på Nästbästa... CT1

Måste vara segt att ha vetskapen om att bara ha det näst bästa... :)

Link to comment
Share on other sites

Nu är inte skidåkare några vanliga kunder - upptäcker de en produkt hos TP Sport, som kan ge några sekunders tidsvinst, så klickar de iväg en beställning illa kvickt.

I övrigt avstår jag från att kommentera innehållet i tråden, men skulle välkomna en ny tråd på ämnet "Reklamation/återköp"när det lugnat ner sig. Där kunde man reda ut vad som gäller generellt vid denna typ av ärende och vilka alternativa vägar som finns för kunden både vid köp över disk och internet.

Link to comment
Share on other sites

Nu är inte skidåkare några vanliga kunder - upptäcker de en produkt hos TP Sport, som kan ge några sekunders tidsvinst, så klickar de iväg en beställning illa kvickt.

I övrigt avstår jag från att kommentera innehållet i tråden, men skulle välkomna en ny tråd på ämnet "Reklamation/återköp"när det lugnat ner sig. Där kunde man reda ut vad som gäller generellt vid denna typ av ärende och vilka alternativa vägar som finns för kunden både vid köp över disk och internet.

Jag ser fram emot den tråden, bidrar gärna med erfarenheter ur en kunds perspektiv. Kan bli en intressant diskussion.

Link to comment
Share on other sites

Intressant tråd som sagt.

 

Generellt kan man säga att de flesta säljande företag kan ta stor lärdom av de största när det gäller detta. Se på H&M och IKEA där är det aldrig något tjafs utan du får byta/reklamera allt oavsett brutna förpackningar tom utan kvitton etc. Dessa företag är superproffs gällande detta och vet att de förlorar mer pengar om det sprids att de är snåla och gnälliga gällande reklamationer och byten. De vet att de förlorar mycket mer på sådan badwill än om någon enstaka kund lurar dom.

 

Jag tror TP kan lära sig mycket av detta och att han garanterat förlorat mycket mer på denna tråd än om han bara skickat nya stavar till Rible och tagit en ev. förlust utan gnäll.

 

Själv påverkas jag inte särskilt mycket av sådana här trådar när det inte ser ut att vara ett mönster i beteendet. En missnöjd kund skapar ju som sagt mycket mer liv än 20 nöjda kunder. Jag kommer i fortsättningsvis handla från Pölder eftersom de generellt gör ett mkt bra jobb. Jag hoppas dock att de tar lärdom av denna tråd.

Link to comment
Share on other sites

Nedan är saxat från Pölders första inlägg i denna tråd:

 

"kunskap-kvalitet-service är vårt motto o jag har inte lurat en enda kund under mina år utan vi hjälper till mer än de flesta när det händer saker....reklammationsärenden."

 

Skulle det visa sig att det är Pölder själv, och inte Swix, som har dragit in reklamationen, ja då har han sjunkit lägre än en u-båt i mina ögon. Synd i så fall för dig Rible12 att du blev den första han lurade under alla sina år i branschen!!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...