Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Obefintlig kundsupport hos TONYPÖLDER


rible12

Recommended Posts

  • Replies 241
  • Created
  • Last Reply
Och allt detta tjafs för ett par mjukisstavar som du kommer sälja vidare på en gång till någon på lägre nivå i klubben :lol:

haha. Jo något ditåt, min kära mor har förbarmat sig över dem. När de kommer... Själv sitter jag och tittar på mina fina stavar nu, de ser lite vita och svarta ut med en X typ på mitten.

 

Vilka stavar!

Link to comment
Share on other sites

Och allt detta tjafs för ett par mjukisstavar som du kommer sälja vidare på en gång till någon på lägre nivå i klubben :lol:

haha. Jo något ditåt' date=' min kära mor har förbarmat sig över dem. När de kommer... Själv sitter jag och tittar på mina fina stavar nu, de ser lite vita och svarta ut med en X typ på mitten.

 

Vilka stavar![/quote']

handen på hjärtat. Hur bra är triac? Har en ct1 en one way diamond storm. Är skillnaden markant? :)

Link to comment
Share on other sites

Och allt detta tjafs för ett par mjukisstavar som du kommer sälja vidare på en gång till någon på lägre nivå i klubben :lol:

haha. Jo något ditåt' date=' min kära mor har förbarmat sig över dem. När de kommer... Själv sitter jag och tittar på mina fina stavar nu, de ser lite vita och svarta ut med en X typ på mitten.

 

Vilka stavar![/quote']

handen på hjärtat. Hur bra är triac? Har en ct1 en one way diamond storm. Är skillnaden markant? :)

Jag har inte testat att åka med staven... Men har vid flera tillfällen känt på den i butik...och jag är inte så jätte imponerad av den...

Väldigt styv i "åkriktningen" men i sidled känns den vekare...

Och efter OS i vintras så tykte jag det va väldigt många SWIX stavar som gick av...så frågan är ju hur bra den kommer att funka i vasaloppet där folk inte beter sig som dom borde...

Link to comment
Share on other sites

Och allt detta tjafs för ett par mjukisstavar som du kommer sälja vidare på en gång till någon på lägre nivå i klubben :lol:

haha. Jo något ditåt' date=' min kära mor har förbarmat sig över dem. När de kommer... Själv sitter jag och tittar på mina fina stavar nu, de ser lite vita och svarta ut med en X typ på mitten.

 

Vilka stavar![/quote']

handen på hjärtat. Hur bra är triac? Har en ct1 en one way diamond storm. Är skillnaden markant? :)

har ju inte provat den på snö, men jämfört pendel och styhet med oneway storm och CT1, och den är bättre på båda enligt min uppfattning. Sen om man tjänar så många sekunder jämfört med en CT1a det vete fen, men gillar man prylar så... är ju trots allt värstingen!!

Link to comment
Share on other sites

I denna länk finns den berömda bilden på Triac-stavarna:

http://www.skidforum.se/viewtopic.php?pid=50001#p50001

 

Det kanske var ett par Triac du fått som av misstag märkts med CT2, därav det mjuka röret. ;) :D

Nu ska vi inte vara dumma mot stackars rible12 som smeker sina stavar, det kanske räcker med Tony som varit dum. Nu har han betalt för det bästa så då ska vi inte såga dom, han måste fortsätta att tro, men ditt inlägg är ju onekligen kul och bilden hur triacsen böjer sig i sidled är ju oslagbar :lol:

Link to comment
Share on other sites

Så pölder pojkens försöka att avbryta reklamationen gick inte igenom' date=' ännu än miss av "kingen"[/quote']

Korrekt!

Du fick alltså nya stavar och inte tillbaka dina reklamerade! Då hade rotebrostakaren rätt i sitt antagande om vad som skulle ske då han skrev att du skulle få nya fast Pölder sa du skulle få dina gamla tillbaka.

Link to comment
Share on other sites

Så pölder pojkens försöka att avbryta reklamationen gick inte igenom' date=' ännu än miss av "kingen"[/quote']

Korrekt!

berätta sanningen nu istället.

Det här blir ju roligare och roligare, tidigare var jag 99% säker att Figge35 och TonyPölder var samma person, nu är jag 99,9 säker. Just när tråden börjar att dö, TP är ett marknadsföringsgeni utan dess like!

Link to comment
Share on other sites

Korrekt!

berätta sanningen nu istället.

Det här blir ju roligare och roligare' date=' tidigare var jag 99% säker att Figge35 och TonyPölder var samma person, nu är jag 99,9 säker. Just när tråden börjar att dö, TP är ett marknadsföringsgeni utan dess like![/quote']

men så är det inte, jag är inte TONY PÖLDER och kommer aldrig att bli heller..

Link to comment
Share on other sites

berätta sanningen nu istället.

Det här blir ju roligare och roligare' date=' tidigare var jag 99% säker att Figge35 och TonyPölder var samma person, nu är jag 99,9 säker. Just när tråden börjar att dö, TP är ett marknadsföringsgeni utan dess like![/quote']

men så är det inte, jag är inte TONY PÖLDER och kommer aldrig att bli heller..

Men det är någon som jobbar åt Tony Pölder om det nu inte är TP him-self, möjligt. Detta spöklika "BERÄTTA SANNINGEN", känns inte helt lustig från TPs ande, kan inte TP-anden berätta "sanningen" så att det kan bemötas, vore mycket trevligare.

Link to comment
Share on other sites

berätta sanningen nu istället.

Vadå sanningen? den står ju där...

berätta sanningen nu

TP är riktigt trött här kommer lite svar på tal:

Sanningen är att jag har haft synnerliga problem med Pölder Sport för att få min reklamation genomförd hade jag inte legat på som jag gjort med mail och telefonsamtal, vilka de total ignorerade i 2 mån, blivit utskälld och kallad dum i huvudet av Herr Pölder (lågvattenmärke), samt att Pölder försökt hindra min reklamation från att gå igenom, så hade jag garanterat inte haft några stavar idag, och jag kan säga till er alla det är INTE tack vare Pölder Sport jag fått mina stavar utan det är TACK vare Swix själva som tog sig an detta ärende och de har skött det hur snyggt som helst, all heder och cred till Swix!

 

synd för dem att de har en så oseriös återförsäljare som Pölder som ett av deras ansikten utåt. Finns inte ord för hur missnöjd jag är med Pölder Sport.

Link to comment
Share on other sites

Lite OT men ändå...

Efter att ha kollat igenom diverse inlägg i olika trådar så tycker jag att Figge35 och TONYPÖLDER, om de nu inte är samma person, i alla fall verkar ha en koppling till varann.

Efter denna koll(och efter att själv ha argumenterat med TONYPÖLDER i en annan tråd) så har jag fått uppfattningen om att TONYPÖLDER(alltså användaren) är VÄLDIGT dålig på att argumentera sakligt. Trodde bara att det var jag som hade blivit kallad typ "anonym fegis som inte står för vad man tycker" men det är ju fler som fått den reaktionen istället för att få sakliga svar på saker och ting.

Reaktionen som rible12 fick från "den riktige Tony" var ju liknande(fast i och för sig mycket värre). Därför antar jag, hur overkligt det än känns att TONYPÖLDER verkligen är den Tony som har en av Sveriges största skidbutiker. Jag frågar mig hur detta kan komma sig egentligen? Är det så att Tony är en kanon-kille när man träffar honom "InRealLife"men på internet, forum(och i telefon i rible12s fall) beter han sig helt annorlunda? Eller blir folk "rädda" för honom när dom träffar honom och håller bara med sedan?

Min stora förbryllan ligger i att det verkar finnas två Tony Pölder. Eller är det bara en Tony som endast kan hantera åkare som inte ställer några krav utan bara håller med(vilket det kanske finns fler av i Nässjö än här uppe)?

Jag får inte ihop det, kan någon förklara?

Link to comment
Share on other sites

Om Figge35 är den jag tror är han varken TP eller anställd i butiken. Om TP och Figge35 har någon kontakt har jag inte en blekaste aning om.

 

Men det är väl fler än Figge35 som tagit TP,s parti utan att bli ansedda som hans dubbelgångare, men det var väl ett reklamationsärende den här tråden handlade om ..............

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...