Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Svullen armbåge


Klas

Recommended Posts

Helt galet,

Jag har inte ont alls, men armbågen är toksvullen och vätskefylld. Har testat med klassikern voltaren, men det ändrar ingenting. Ska väl knata iväg till någon vitrockare som får kolla upp armbågen. Vet inte va det beror på heller, fick en smäll i somras då jag gick i backen. Har styrketränat försiktigt, men inget extremt. Någon som varit med om detta?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Du har troligen fått en Bursit (slemsäcksinflammation) Hade en sådan åkomma förra vintern. På hälsocentralen fick jag rådet att lägga om ett förband indränkt i Alsolsprit, som skulle torka ut vätskan. I sämsta fall måste man tappa ut vätskan.

Jag drogs med det här rätt länge och med facit inser jag att vila är det bästa receptet.

Link to comment
Share on other sites

Du har troligen fått en bursit . Avlasta detta genom att stretcha underarm , biceps och triceps. Gå samtidigt till doktorn , borde få en inj . av lokalbedövning och cortison . Vila ett par dagar samt använd kyla under en period om det blir hård belastning . Mvh
Link to comment
Share on other sites

prexis vad de säger. Hur den ska läka och vad jag kan göra verkar inte klockrent. Vissa (läkare) säger vila, absolut inte tömma och riskera inflammation, andra töm och spruta cortison. Jag har inte ont så jag struntar i att tömma, åtminstone ett bra tag. Lite trist att vi ska upp till Bruksvallartna i helgen, blir väl mest teknik och benträning.
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...