Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Globens kondomdräkt


ärlebrant

Recommended Posts

Nej, jag tror inte dräkten är utgången. Det är en modell som finns i en massa färger men med samma mönster och används av många klubbar och landslag. Bl.a åkte Charlotte Kalla i en likadan som Globen har nu i Bruksvallarna. Tärendös klubbdräkt alltså.

Däremot tror jag inte dräkten normalt ingår i sortimentet som säljs direkt till kund i butiker.

Link to comment
Share on other sites

Nej, jag tror inte dräkten är utgången. Det är en modell som finns i en massa färger men med samma mönster och används av många klubbar och landslag. Bl.a åkte Charlotte Kalla i en likadan som Globen har nu i Bruksvallarna. Tärendös klubbdräkt alltså.

Däremot tror jag inte dräkten normalt ingår i sortimentet som säljs direkt till kund i butiker.

Så kan det nog vara...

Link to comment
Share on other sites

Ja jag anade att det vr en utgången modell, men jag såg också Kalla som åkte i en sån och tänkte att det kanske går få tag i en sådan!

 

Men det är väl en exklusiv skara som får loss dem Kalla, Hellner, Globen, MrWalker:)

 

Nä men det får bli helsvart. Förhoppningsvis sitter det inte i mönster eller färg i Dalarna i mars!!

 

Tack ska ni ha för svaren förresten.

Link to comment
Share on other sites

Stämmer bra ! Köpte min billigt på stadium förra vintern!

 

haha Vasa brukar jag ha "häng" på kondomdräkten också :D ? Kanske blir så automatiskt eftersom jag har alla andra kläder ganska slappt ;)

Tänkte köpa men det fanns bara medium kvar här i Karlstad då i vintras. :(

 

Ja nog hade du häng alltid på Klarälvsracen, centimeter för centimeter vartefter milen betades av. ;)

Link to comment
Share on other sites

en sådan där har en kompis till mig med! köpte den ifrån pölder ifjol!

 

på tal om kondomdräkt och fart. idag körde jag intervaller runt 3km spåret. hade i lördags på skate tider kring 8.30. låg endast 10 sek högre ikväll på klassiskt. trodde det skulle skilja mer.. kan hända att det var bättre glid ikväll iofs!

Link to comment
Share on other sites

en sådan där har en kompis till mig med! köpte den ifrån pölder ifjol!

 

på tal om kondomdräkt och fart. idag körde jag intervaller runt 3km spåret. hade i lördags på skate tider kring 8.30. låg endast 10 sek högre ikväll på klassiskt. trodde det skulle skilja mer.. kan hända att det var bättre glid ikväll iofs!

Ja där hänger inga globar med vare sig med eller utan hajdräkt, möjligen med en vithaj i hasorna... :D

 

Hur ligger du till nu jämfört med samma tid ifjol, med tanke på din målsättning?

Link to comment
Share on other sites

en sådan där har en kompis till mig med! köpte den ifrån pölder ifjol!

 

på tal om kondomdräkt och fart. idag körde jag intervaller runt 3km spåret. hade i lördags på skate tider kring 8.30. låg endast 10 sek högre ikväll på klassiskt. trodde det skulle skilja mer.. kan hända att det var bättre glid ikväll iofs!

Hördu Björn du får ta det lite lugnare. Hur ska vi Långvattnare kunna hänga på??

Men du jag hade ganska exakt samma glid idag som i söndags på en sträcka på stadion. Så du kan nog inte skylla på bättre glid i dag:) I så fall bättre vallat?

 

Blir spåret 3km om man skippar att köra till stadion?

Link to comment
Share on other sites

en sådan där har en kompis till mig med! köpte den ifrån pölder ifjol!

 

på tal om kondomdräkt och fart. idag körde jag intervaller runt 3km spåret. hade i lördags på skate tider kring 8.30. låg endast 10 sek högre ikväll på klassiskt. trodde det skulle skilja mer.. kan hända att det var bättre glid ikväll iofs!

Ja där hänger inga globar med vare sig med eller utan hajdräkt' date=' möjligen med en vithaj i hasorna... :D

 

Hur ligger du till nu jämfört med samma tid ifjol, med tanke på din målsättning?[/quote']

Hehe det vet man aldrig :D

 

Jag tycker att jag ligger bra till! med tanke på att jag hade dålig försäsongsträning och tränade väldigt lite intervaller under förra året! men man ska ju hålla sig frisk också! :)

Link to comment
Share on other sites

en sådan där har en kompis till mig med! köpte den ifrån pölder ifjol!

 

på tal om kondomdräkt och fart. idag körde jag intervaller runt 3km spåret. hade i lördags på skate tider kring 8.30. låg endast 10 sek högre ikväll på klassiskt. trodde det skulle skilja mer.. kan hända att det var bättre glid ikväll iofs!

Hördu Björn du får ta det lite lugnare. Hur ska vi Långvattnare kunna hänga på??

Men du jag hade ganska exakt samma glid idag som i söndags på en sträcka på stadion. Så du kan nog inte skylla på bättre glid i dag:) I så fall bättre vallat?

 

Blir spåret 3km om man skippar att köra till stadion?

hehe, ni ligg säkert och skuggar! :) Jag tror att mina skateskidor jag hade är rätt kasst glid på. hade då sämst av oss 4 som åkte den dagen! Jo utan stadion blir spåret 3 km :)

Link to comment
Share on other sites

hehe, ni ligg säkert och skuggar! :) Jag tror att mina skateskidor jag hade är rätt kasst glid på. hade då sämst av oss 4 som åkte den dagen! Jo utan stadion blir spåret 3 km :)

Nja tycker jag höll bra med träning (i snitt 7h/vecka) fram till mitten av augusti då jag blev farsa.

Men efter det snittar jag väl 7h/MÅNAD:)

 

Jaja. Jag ska då slå resultatet från mars 2010! Det borde nog inte vara så svårt, bara jag slipper starta sist nästa år också!!

 

Det är klart åker man med Ferry och Gimvall? m.fl...har man nog tuff konkurrens om bästa skidorna :)

Link to comment
Share on other sites

hehe' date=' ni ligg säkert och skuggar! :) Jag tror att mina skateskidor jag hade är rätt kasst glid på. hade då sämst av oss 4 som åkte den dagen! Jo utan stadion blir spåret 3 km :)[/quote']

Nja tycker jag höll bra med träning (i snitt 7h/vecka) fram till mitten av augusti då jag blev farsa.

Men efter det snittar jag väl 7h/MÅNAD:)

 

Jaja. Jag ska då slå resultatet från mars 2010! Det borde nog inte vara så svårt, bara jag slipper starta sist nästa år också!!

 

Det är klart åker man med Ferry och Gimvall? m.fl...har man nog tuff konkurrens om bästa skidorna :)

hehe det är klart :) ja det kommer du nog att göra! Jo det var just dom två + max själin! Jo det är inte det lättaste att vara värst då inte ;)

Link to comment
Share on other sites

Stämmer bra ! Köpte min billigt på stadium förra vintern!

 

haha Vasa brukar jag ha "häng" på kondomdräkten också :D ? Kanske blir så automatiskt eftersom jag har alla andra kläder ganska slappt ;)

Tänkte köpa men det fanns bara medium kvar här i Karlstad då i vintras. :(

 

Ja nog hade du häng alltid på Klarälvsracen' date=' centimeter för centimeter vartefter milen betades av. ;)[/quote']

Haha jasså du ! Ja klart man ska ha lite häng! Man lär ju värna om herr P**G

Link to comment
Share on other sites

Såg att det fanns exemplar kvar både på Stadium (småsmå storlekar) och Intersport (M och L) i Karlstad, dock inte till reapriser, av denna legendar.

Kan beroende på globens insatser i skidspåret bli ett framtida samlarobjekt för den inbitne skidnörden. :)

Link to comment
Share on other sites

Vad blir det för ny speed-kondom-tävlingsdräkt till denna säsong? Du måste ju matcha dina nya Atomicskidor med något lika bra i klädväg! ;)

Haha jag kör nog på i min Blåa SHARK denna säsong också om jag inte beställer nåt roligare som jag hittar! ;)

 

Men nästa som jag köper ska jag ha tryck på ! Både skidforum namn och riktigt namn :P Ska även trycka globe86 på min SHARK dräkt på ryggen tänkte jag...

Link to comment
Share on other sites

Tycker personligen att det är snyggt med reklam eller text på skiddressar. Funderar vad det skulle kosta att göra lite reklam och trycka dit Skidforum.se

haha! vitsen med reklam brukar vara att man gör reklam för något.. dvs att man tjänar på de själv. varför gör man annars reklam=)?

Link to comment
Share on other sites

Tycker personligen att det är snyggt med reklam eller text på skiddressar. Funderar vad det skulle kosta att göra lite reklam och trycka dit Skidforum.se

haha! vitsen med reklam brukar vara att man gör reklam för något.. dvs att man tjänar på de själv. varför gör man annars reklam=)?

För andras glädje än ens egen för omväxlingens skull? =)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...