Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Pulver-rankning


Pilotio

Recommended Posts

Har skaffat några pulver. Skulle vilja veta i vilka fören som det olika pulvren fungerar bäst. Har: Swix FC 7 & FC 8. Samt: Ski-go C44, C55. Jag vet ju i princip i vilka fören de olika produkterna passar. Men jag vill veta när och i vilka fören de är absolut vassast!!
Link to comment
Share on other sites

Ja det är väl egentligen som det står på dom. FC7 är till för mycket hög luftfuktighet från några kallgrader och nedåt, jag tycker väl att det är bäst på ny och finkornig snö. Men det är sällan man behöver det. FC8 är bäst på fallande snö och nysnö runt noll men fungerar egentligen i de flesta fören, har dock fått för mig att gamla FC200 är bättre? C44 hör ju hemma i grov snö runt noll och nedåt, går nog hyfsat ned till 10 minus. C44 är verkligen bra. C55 har jag inte använt men det är som det står på burken finkornig snö runt 0.
Link to comment
Share on other sites

[quote name=Lejonet]FC7 är till för mycket hög luftfuktighet från några kallgrader och nedåt...[/quote]
Alla rena fluorpulver går väl eg. bäst i hög luftfuktighet. Att just FC7 är till för "mycket hög" vet jag inte om jag håller med om. Inte som Starts PF-pulver i alla fall. Om valet står mellan FC7 och 8 på Vasaloppet vet jag många som väljer FC7 för att den är lite mer slitstark. Någon som har kommentar?
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...