Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

en liten fråga om fästvalla i nysnö....


ante76

Recommended Posts

Hej var ut på en liten sväng idag ! det hade snöat sedan igår ca 7-8 cm och tempen har varit ca -1 till -3 grader och ganska blanka spår ! jag la på skigo hf -2 -15 = 0 fäste ( det var ca -3g när jag var ute )

 

så nu undra jag om någon av mina andra vallor för det temperatur område funkat eller är det bara Rode burkar som funkar här....? iof så hade nog swix funkat men dom ska ju tydligen suga rätt så mycket glid i nysnö sägs det.....

 

så följande vallor hade jag tillgång till..!

 

skigo xc röd 0 -2

skigo xc violett -1 -9

swix v40

swix vr40

swix vr45

rode blå multigrade -3 -7

 

det vore kul å få höra erfarenheter av sånt här före...=)

 

Mvh andreas

Link to comment
Share on other sites

Jag körde på Rode Multigrade (lila) i lördags då det var runt 0 och nysnö och hade inget fäste öht. Testade att spraya på en lila SWIX-spray och då frös det under och hade återigen inget fäste. Körde 2 mil ändå men men...

 

Får sällan till bra fäste på mina skidor...

runt nollan så är det inte multigrade som gäller utan Rode violett 0 eller viola extra 0+1. Bättre ruggat eller gå och skejta då :-)

Link to comment
Share on other sites

Jag körde på Rode Multigrade (lila) i lördags då det var runt 0 och nysnö och hade inget fäste öht. Testade att spraya på en lila SWIX-spray och då frös det under och hade återigen inget fäste. Körde 2 mil ändå men men...

 

Får sällan till bra fäste på mina skidor...

runt nollan så är det inte multigrade som gäller utan Rode violett 0 eller viola extra 0+1. Bättre ruggat eller gå och skejta då :-)

Ja, jag hade inte med mig någon lila burk utan bara sprayen. Trodde inte det skulle vara nysnö där utan var mer inriktad på klister efter den varma veckan som varit. Måste nog skaffa några burkar till suck...

Link to comment
Share on other sites

Vadå suck? Det är kul med nya prylar och kostar det inte mer än ett par vallaburkar är det väl OK ;)

Jo' date=' men det har blivit så mkt prylar på sistone bara och mer lär det bli som sagt. :)

 

Konsumtionen måste hållas uppe...[/quote']

Ja det är tur för skidindustrin att de har såna som dig och mig.

Link to comment
Share on other sites

Hej var ut på en liten sväng idag ! det hade snöat sedan igår ca 7-8 cm och tempen har varit ca -1 till -3 grader och ganska blanka spår ! jag la på skigo hf -2 -15 = 0 fäste ( det var ca -3g när jag var ute )

 

så nu undra jag om någon av mina andra vallor för det temperatur område funkat eller är det bara Rode burkar som funkar här....? iof så hade nog swix funkat men dom ska ju tydligen suga rätt så mycket glid i nysnö sägs det.....

 

så följande vallor hade jag tillgång till..!

 

skigo xc röd 0 -2

skigo xc violett -1 -9

swix v40

swix vr40

swix vr45

rode blå multigrade -3 -7

 

det vore kul å få höra erfarenheter av sånt här före...=)

 

Mvh andreas

Ho ho men tror jag varit i samma spår:)

Skejtade denna dag men Rode blå super hade funkat kanon.

Tycker även att du borde ha fäste med skigo 2/15 i detta före. Lägg en mjukare valla i botten täck, med skigo 2/15 men klossa ej ut den. Stryk ut den med fingret.

Link to comment
Share on other sites

Vadå suck? Det är kul med nya prylar och kostar det inte mer än ett par vallaburkar är det väl OK ;)

Jo' date=' men det har blivit så mkt prylar på sistone bara och mer lär det bli som sagt. :)

 

Konsumtionen måste hållas uppe...[/quote']

Ja det är tur för skidindustrin att de har såna som dig och mig.

Å mig ;)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...