Hoppa till innehåll

Senaste nyheterna inom skidvärlden - i samarbete med längd.se

Som vntat bantad trupp till Ruka

Podcast med Laila Kveli

Holund och Johaug vann fristilsloppen i Beitostlen

Nervs Poromaa klar segrare i Bruksvallarna

Outdoor, löpning, kläder, Norröna, Houdini, Patagonia m.fl. hos OutdoorExperten
Atomic längdskidor
Rossignol längdskidor
Längdskidor, rullskidor, stavar, skidvalla, swix, madshus, fischer m.m. hos Skistart
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart
Foto

Rullskidor

• Vänligen logga in för att kunna svara
5 svar till detta ämne

henke0224

henke0224

Medlem

• Members
  • Pip
  • 12 inlägg
Jag tänkte att jag skulle köpa ett par rullskidor! Jag har kollat runt endel på webben på beg. det finns inget utbud direkt! så nu har jag kollat på nya. Bluegate xt är den som ligger bäst till i pris! är det någon som har lite tips om vad för rullskida jag ska köpa??!!
klassisk åkning.

Ekis

Ekis

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 204 inlägg
var har du sett dem nånstans? själv kör jag på everest, de har fått en hel del kritik och rullar riktigt trögt men de var billiga och har funkat perfekt för mig.

Klas

Klas

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 294 inlägg
http://www.skidforum...opic.php?id=513

Dunderklumpen

Dunderklumpen

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 3 586 inlägg

...nu har jag kollat på nya. Bluegate xt är den som ligger bäst till i pris! är det någon som har lite tips om vad för rullskida jag ska köpa??!!
klassisk åkning.

Som du fått svar på, på annat forum så heter den skidan numera Free-Skate. Den ligger väl inte precis lägre i pris än andra så vitt jag vet, snarare tvärtom. Jag har ingen erfarenhet av denna skida själv...

henke0224

henke0224

Medlem

• Members
  • Pip
  • 12 inlägg
Jag har fått ett pris på 1900:- på ett par såna rullisar med någon typ at skönhets fel på. Ska jag satsa på ett par såna eller ska jag kolla på någon av dom mer kända märkena? Med tanke på att jag är helt grön på detta med längdskidåkning så är jag tacksam för all hjälp jag kan få inom denna sport!

tintinmannen

tintinmannen

Ny medlem

• Members
  • 4 inlägg
Köp pro-ski comp om du ska åka mkt landsväg med lite sämre asfalt. I annat fall, om asfalten är fin eller om du kör på bana så köp pro-ski tech. Båda är kanon. Ett tips är att, likt techskidan, sätta bromshjulet fram istället för bak, om du nu väljer modellen comp. Det blir mycket mer likt vanlig skidåkning genom att ha bromshjulet fram.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar