Hoppa till innehåll

Senaste nyheterna inom skidvärlden - i samarbete med längd.se

Skidfrbundet bjuder in till virtuell ssongsfinal

Skidskyttefrbundet frstrker med Jean-Marc Chabloz som ny skyttetrnare

Anders Bystrm blir ny landslagschef

Uppdaterade rekommendationer fr trningshjul

längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart
Outdoor, skidor och sport hos OutdoorExperten
Atomic längdskidor
Rossignol längdskidor
Foto

Skidpremiär

• Vänligen logga in för att kunna svara
72 svar till detta ämne

Vasa

Vasa

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 5 127 inlägg

http://www.skidspar....len-sportcenter

Är nog samma. Ligger precis på gränsen.

Ja det är rätt, där jag menar.
Jag skrev kanske lite dumt, nej istället för ja. :)

De har ansökt om SM och NM, får vi se hur det går med det.

Redigerat av Vasa, 09 december 2011 - 23:13 .

Vasa

Vasa

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 5 127 inlägg
Ok, var iväg och åkte ett par mil. :)
Både klassiska och skatespår dragna.
Inget för finskidorna, sticker upp lite underrede på en del ställen.
Men ändå överraskande bra med snö, på övre halvan var det inte mycket genomslag.

Mjukt idag men blev lite bättre mot slutet (gick från vår till lite vinter) och imorgon har det väl frusit till, hade ingen fästvalla så jag fick skatea uppför. Men med lite kallgrader går det nog bra att staka runt.

Körde även ett varv på myrspåret och där var det blött på en del platser. På vägen ner till myrspåret är det ett par rejäla bergknallar som sticker upp.

De lägger inte ut konstsnön nu eftersom det lovar så varmt till veckan.

Ny löyperapport:
http://www.skispor.c...&Itemid=99&id=6

Redigerat av Vasa, 10 december 2011 - 16:42 .

staffan andersson

staffan andersson

Medlem

• Members
  • Pip
  • 65 inlägg
Falun glänste till med en 5-600 meter spår i dagarna. :) var upp o cirkulerade lite nyss :)

Bergsmannen

Bergsmannen

Medlem

• Members
  • Pip
  • 88 inlägg
Blev 4*2.5 km i Mellsta idag.

Volevodin

Volevodin

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 6 755 inlägg
Vasa: Om jag fattade rätt, så var Kjölens 2,5:a; belyst, avgiftsbelagd (hur mycket, svenska pengar ?) ej hund o pulkaspår. Men sen var det frågetecken över klassisk och skateåkning, varför ?:/

Vasa

Vasa

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 5 127 inlägg

Vasa: Om jag fattade rätt, så var Kjölens 2,5:a; belyst, avgiftsbelagd (hur mycket, svenska pengar ?) ej hund o pulkaspår. Men sen var det frågetecken över klassisk och skateåkning, varför ?:/

Den är belyst.

Dagskort 30 kronor (samma om du betalar med SEK eller NOK), i en brevlåda.
Så norskar som är snåla åker till svensk sida och köper årskort (300 SEK) istället för att lösa på den norska sidan (300 NOK). :)

Jag mötte ett hundspann ifjol, från fel håll. Det är enda gången. Deras mamma kom efter förtvivlat gråtande.

Det är nog bara att inte någon fyllt i all information, det är alltid både klassiskt och skate.

Ganska stor ungdomsverksamhet för längdskidor på både norsk och svensk sida i trakten.

Sedan har vi en liten hoppbacke där också. Pratade med en norsk herre på drygt 75 år idag som hoppade där igår, ramlade och nu hade ont i ryggen.

viktor99

viktor99

Medlem

• Members
  • Pip
  • 82 inlägg
har nyss kört 2 mil på mattilas kanonspår :D

LL

LL

Medlem

• Members
  • Pip
  • 158 inlägg

har nyss kört 2 mil på mattilas kanonspår :D

Du merar kanonbra spår va, inte kanonsnöspår för Mattila gör väl inte konstsnö så vitt jag vet?

viktor99

viktor99

Medlem

• Members
  • Pip
  • 82 inlägg
nej de har inga kanoner, det är 25cm natursnö uppe på toppen.

Rolv

Rolv

Medlem

• Members
  • Pip
  • 468 inlägg
Avverka 2,4mil i Töcksfors idag.

Vasa

Vasa

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 5 127 inlägg

Avverka 2,4mil i Töcksfors idag.

Gick det bra? :)
Såg att de spruta snö där.

Rolv

Rolv

Medlem

• Members
  • Pip
  • 468 inlägg
Helt ok, men det var lite ojämt och smalt för skate. Snökanonerna gick när vi kom runt kl 9, men de stängdes av under morgonen. De hade även bunkrat konstsnö som skulle ut nu när mildvädret kommer. Ganska imponerande att få till såpass bra förhållande på den lilla mängd natursnö som kommit.

Vasa

Vasa

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 5 127 inlägg
Så här ser det ut i terrängen häromkring nu:

Hoppas att det blir åkbara spår på söndag om det blir lite kyla. :)

mellerudarn

mellerudarn

Medlem

• Members
  • Pip
  • 153 inlägg

Hej Vasa, Bor du nära spåren eller har du koll på spåren via skidspår.se ? för är det spår tror jag att jag kommer upp på söndag.Du får gärna lämna en rapport.
hellre än bra

Vasa

Vasa

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 5 127 inlägg

Hej Vasa, Bor du nära spåren eller har du koll på spåren via skidspår.se ? för är det spår tror jag att jag kommer upp på söndag.Du får gärna lämna en rapport.

Nej, en bit ifrån men får försöka luska imorgon, är inte säkert att de uppdaterar skidspår. Beror lite på vilken gubbe som håller i spakarna. ;)

Vasa

Vasa

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 5 127 inlägg

De lägger inte ut någon snö idag så då blir det inga spår tills imorgon, finns ingen natursnö kvar.
Hoppas att de kör ut snö imorgon om det blir minus, men tyvärr verkar inte Yr.no stämma. Här visar det 2 minus men är 1 plus. :(

mellerudarn

mellerudarn

Medlem

• Members
  • Pip
  • 153 inlägg

De lägger inte ut någon snö idag så då blir det inga spår tills imorgon, finns ingen natursnö kvar.
Hoppas att de kör ut snö imorgon om det blir minus, men tyvärr verkar inte Yr.no stämma. Här visar det 2 minus men är 1 plus. :(

Tråkigt att det smälter bort, och inte kan man åka rullskidor heller för här har det kommit 5mm snö, får väl göra ett försök på maran i skiergen så mn får några timmars stakträning.
hellre än bra

Vasa

Vasa

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 5 127 inlägg

Tråkigt att det smälter bort, och inte kan man åka rullskidor heller för här har det kommit 5mm snö, får väl göra ett försök på maran i skiergen så mn får några timmars stakträning.

Ja lite tortyr är inte fel i brist på snö. :)
Tisdag morgon är eventuellt spåren färdiga att åka på, de kör ut snö imorgon och kommer spruta snö samtidigt.

MSO

MSO

Medlem

• Members
  • Pip
  • 396 inlägg
Jag körde 20 km (4x5) i Nässjö utan genomslag i går. Visserligen bara packat med rulle, men gick kanon att åka.

Värt resan från Gbg. Det kändes iofs åkbart i Ulricehamn också. Sen total barmark nere i Jönköping innan snön gjorde comeback igen...
------------------
- Hel och ren? -

The-Tor

The-Tor

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 660 inlägg
Var det i Lövhult du åkte?
Jag har funderat på att bege mig dit också men varit osäker på statusen. Inte så kul att åka från Göteborg och behöva vända...

Hur är terrängen? Kan man staka sig runt eller måste man ha fäste?

Redigerat av The-Tor, 19 december 2011 - 10:44 .

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar