Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Pölders bemötande...


mattiasihuda

Recommended Posts

Hej alla..

 

Var o skulle byta ett par Madshus skor på pölders i veckan där jag hade fått en 43 o en 44.... Skickade först ett mail som dom inte svarar på o telefon verkar ju omöjligt att nå dom på, mycket att göra, jovisst, men det borde väl kunna lösas på ett intelligent sätt även när de är lite tryck...... Fick sätta mig i bilen för jag behöver ju ett par skor, dyrbar träning som går till spillo annars!!!! Skorna var av fjolårets modell o de fanns inte kvar några av dessa, då måste de ju kunna erbjudas en liknande sko, t ex efterföljarn till den även om jag inte gav fullpris för fjolårets, antar att en sko i dryga 2000 kronors klassen inte kan ha blivit dubbelt så bra på ett år o är likvärdig med en i 1000-1200 kronors klassen helt plötsligt, men inte då, stod en man som var ägarn, skiter i vilket o säger att ni tar tillbaka dom o vill jag ha nån dyrare sko får jag lägga emellan.... Tyckte att de var fel sa jag till honom som expidera mig, men vi kan inte göra nåt åt saken svarar han.... Åkte tillslut hem med ett par fischer som var ganska sköna men inte alls lika snygga som madshusskon, o när jag åkte med dom igår visar det sig att dragkedjan går upp hela tiden.... Inte FAN hade Volvo erbjudit en Renault o dessutom räknat värdeminskning om jag hade kommit in med förra årets årsmodell o motorn hade rasat t ex... De e ju NI som har gjort fel!!! Ersätt de på ett bra sätt o ta den smällen, kunderna är de viktigaste ni har...

Link to comment
Share on other sites

Om du köpt en förra årsmodellens volvo för kraftigt nedsatt pris och det är fel på den och vill ha den utbytt till nyaste årsmodellen så lär du också få lägga pengar emellan. inget konstigt tycker jag. Att få en för motsvarande pengar du betalat känns rättvist, kanske med en liten goodwill eftersom de gjort fel, men en tusenlapp i goodwill på ett par skor skulle inte jag räknat med iallafall.
Link to comment
Share on other sites

Nej, du kan väl inte räkna med att få byta till årets modell av pjäxor om du köpt fjolårets på rea. Det får du ingenstans. Men pengarna tillbaka ska du naturligtvis få om du vill. Det handlar ju inte om hur bra produkten du köpt är utan vad du betalat för den.
Link to comment
Share on other sites

Nej, du kan väl inte räkna med att få byta till årets modell av pjäxor om du köpt fjolårets på rea. Det får du ingenstans. Men pengarna tillbaka ska du naturligtvis få om du vill. Det handlar ju inte om hur bra produkten du köpt är utan vad du betalat för den.

Håller med. Sedan är det i och för sig ganska klantigt av handlarn att inte ha koll på att skorna har samma storlek.

Link to comment
Share on other sites

Om du köpt en förra årsmodellens volvo för kraftigt nedsatt pris och det är fel på den och vill ha den utbytt till nyaste årsmodellen så lär du också få lägga pengar emellan. inget konstigt tycker jag. Att få en för motsvarande pengar du betalat känns rättvist, kanske med en liten goodwill eftersom de gjort fel, men en tusenlapp i goodwill på ett par skor skulle inte jag räknat med iallafall.

Så du menar att om jag kommer in med en volvo som gått 1,5 mil där motorn har rasat, bilen brinner upp pga bevisat elfel eller vad som o dom inte kan erbjuda en likadan, så kommer jag få lägga till mellanskillnaden? (blir ju inte såna reor på bilar i o för sig) KNAPPAST!!!

Link to comment
Share on other sites

Om du köpt en förra årsmodellens volvo för kraftigt nedsatt pris och det är fel på den och vill ha den utbytt till nyaste årsmodellen så lär du också få lägga pengar emellan. inget konstigt tycker jag. Att få en för motsvarande pengar du betalat känns rättvist' date=' kanske med en liten goodwill eftersom de gjort fel, men en tusenlapp i goodwill på ett par skor skulle inte jag räknat med iallafall.[/quote']

Så du menar att om jag kommer in med en volvo som gått 1,5 mil där motorn har rasat, bilen brinner upp pga bevisat elfel eller vad som o dom inte kan erbjuda en likadan, så kommer jag få lägga till mellanskillnaden? (blir ju inte såna reor på bilar i o för sig) KNAPPAST!!!

Jo det är liksom så det fungerar.

 

/Tv-åkaren :)

Link to comment
Share on other sites

Om du köpt en förra årsmodellens volvo för kraftigt nedsatt pris och det är fel på den och vill ha den utbytt till nyaste årsmodellen så lär du också få lägga pengar emellan. inget konstigt tycker jag. Att få en för motsvarande pengar du betalat känns rättvist' date=' kanske med en liten goodwill eftersom de gjort fel, men en tusenlapp i goodwill på ett par skor skulle inte jag räknat med iallafall.[/quote']

Så du menar att om jag kommer in med en volvo som gått 1,5 mil där motorn har rasat, bilen brinner upp pga bevisat elfel eller vad som o dom inte kan erbjuda en likadan, så kommer jag få lägga till mellanskillnaden? (blir ju inte såna reor på bilar i o för sig) KNAPPAST!!!

Jo det är liksom så det fungerar.

 

/Tv-åkaren :)

Nja du, TV-åkarn... :)

Link to comment
Share on other sites

Nej' date=' du kan väl inte räkna med att få byta till årets modell av pjäxor om du köpt fjolårets på rea. Det får du ingenstans. Men pengarna tillbaka ska du naturligtvis få om du vill. Det handlar ju inte om hur bra produkten du köpt är utan vad du betalat för den.[/quote']

Håller med. Sedan är det i och för sig ganska klantigt av handlarn att inte ha koll på att skorna har samma storlek.

Hade varit en helt annan sak om jag inte hade tyckt om skon, att den inte passa eller nåt sånt... De är ju ett leveransfel..!! Tycker jag iaf, säger inte att jag har rätt men alla får ha sin åsikt... Kunden har alltid rätt däremot :)

Link to comment
Share on other sites

Nej' date=' du kan väl inte räkna med att få byta till årets modell av pjäxor om du köpt fjolårets på rea. Det får du ingenstans. Men pengarna tillbaka ska du naturligtvis få om du vill. Det handlar ju inte om hur bra produkten du köpt är utan vad du betalat för den.[/quote']

Håller med. Sedan är det i och för sig ganska klantigt av handlarn att inte ha koll på att skorna har samma storlek.

Hade varit en helt annan sak om jag inte hade tyckt om skon, att den inte passa eller nåt sånt... De är ju ett leveransfel..!! Tycker jag iaf, säger inte att jag har rätt men alla får ha sin åsikt... Kunden har alltid rätt däremot :)

Kan hålla med dig om att eftersom handlarn har klantat till det med storlekarna borde han göra en bra deal med dig som bägge är nöjda med, men tyvärr funkar det sällan så i "verkligheten".

Link to comment
Share on other sites

Väldigt klantigt att skicka olika storlekar. Men det måste ju finnas en kund till med samma problem om varje pjäxa av modellen, storlek 43-44, är slutsåld? Sku säkert fixa sig om du fick tag på honom..

Man tycker ju de, men kanske är nån som kört en fuling o har olika stora fötter, åker runt o är jättenöjd...

Link to comment
Share on other sites

Hej alla..

 

Var o skulle byta ett par Madshus skor på pölders i veckan där jag hade fått en 43 o en 44.... Skickade först ett mail som dom inte svarar på o telefon verkar ju omöjligt att nå dom på, mycket att göra, jovisst, men det borde väl kunna lösas på ett intelligent sätt även när de är lite tryck...... Fick sätta mig i bilen för jag behöver ju ett par skor, dyrbar träning som går till spillo annars!!!! Skorna var av fjolårets modell o de fanns inte kvar några av dessa, då måste de ju kunna erbjudas en liknande sko, t ex efterföljarn till den även om jag inte gav fullpris för fjolårets, antar att en sko i dryga 2000 kronors klassen inte kan ha blivit dubbelt så bra på ett år o är likvärdig med en i 1000-1200 kronors klassen helt plötsligt, men inte då, stod en man som var ägarn, skiter i vilket o säger att ni tar tillbaka dom o vill jag ha nån dyrare sko får jag lägga emellan.... Tyckte att de var fel sa jag till honom som expidera mig, men vi kan inte göra nåt åt saken svarar han.... Åkte tillslut hem med ett par fischer som var ganska sköna men inte alls lika snygga som madshusskon, o när jag åkte med dom igår visar det sig att dragkedjan går upp hela tiden.... Inte FAN hade Volvo erbjudit en Renault o dessutom räknat värdeminskning om jag hade kommit in med förra årets årsmodell o motorn hade rasat t ex... De e ju NI som har gjort fel!!! Ersätt de på ett bra sätt o ta den smällen, kunderna är de viktigaste ni har...

Håller inte alls med dig i det här fallet. Varför ska då få en, nästan, dubbelt så dyr sko för att de klantade sig? Visst kunde det varit rimligt att de kär lite goodwill ni till exempel går halva vägen var (dvs om du betalat 1200 så lägger du 400 och de rear 400) men att du skulle få den dyrare utan mellanskillad känns inte alls rimligt.

 

Testa att käpen en stol på ikea, inse att det saknas någon del och åk tillbaka och kräva en dubbelt så dyr stol som kompensation för att ursprungliga inte finns i lager. Låter det troligt?

Link to comment
Share on other sites

Från konsumentsvärkets sida

 

"Om det skulle vara något fel på varan - vad kan jag göra då?

Om det är något fel på din vara kan du:

 

* kräva avhjälpande, det vill säga få varan reparerad.

* kräva omleverans, vilket innebär att du får en annan, likvärdig, vara.

* kräva prisavdrag eller ersättning för att rätta till felet.

* häva köpet om felet är av stor betydelse för dig, vilket betyder att du får pengarna tillbaka.

* hålla inne så mycket av betalningen som krävs för att få säkerhet för ditt krav.

 

Säljaren har dock rätt att i första hand erbjuda dig avhjälpande eller omleverans om detta kan ske inom skälig tid och utan extra kostnad för dig. "

 

Jag kan ialla fall inte förstå att priset är det som är relevant så jag tycket att han borde fått en pjäxa av årets model om han inte kan få en av den gamla modelen.

Link to comment
Share on other sites

Har alltid handlat hos pölder och alltid fått det jag beställt.

Är man till sättet gnällig och alltid vill klaga på någon så klaga på pölder det är

ju liksom inne här på forumet...

Forumet har blivit ganska dålig när det viktigaste har blivit att klaga på dittan och dattan.

Titta ni alla nya aktiva vad som skrevs och vem som skrev typ 2006.

Där finns mycket bra saker att hämta.

Många blr säkert sura på mitt inlägg men jag saknar de stora inom det här forumet

Link to comment
Share on other sites

Har alltid handlat hos pölder och alltid fått det jag beställt.

Är man till sättet gnällig och alltid vill klaga på någon så klaga på pölder det är

ju liksom inne här på forumet...

Forumet har blivit ganska dålig när det viktigaste har blivit att klaga på dittan och dattan.

Titta ni alla nya aktiva vad som skrevs och vem som skrev typ 2006.

Där finns mycket bra saker att hämta.

Många blr säkert sura på mitt inlägg men jag saknar de stora inom det här forumet

BRA sagt!!

 

Tycker att forumet är mycket bra men efter att själv fått ett personligt ..... mail

så överväger jag att sluta skriva här.

/Magnus

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...